Karantene i Thailand!

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Hører jo mange historier om karantene opphold, og dette er en av de der de til slutt ble innesperret hele 3 uker på ett hotelrom. 15. dagen fikk de åpne ett vindu.

Ved ferdig opphold i karantene så har de fortsatt ikke fått karantene sertifikatet 3 uker etter å ha kommet ut, noe som ble lovet. Årsaken til utvidet opphold, var at noen på flighten ble testet positiv, så derfor 3 uker i karanten for alle på flyet. Tror I hadde klikka fullstendig, men slik er det bare. Blir ikke noen hjemreise her før jeg må.


🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#2

Grøss og gru......

Eneste trøsten må være at idag skrives det at turistministeren har planlagt karantenetiden redusert til 7 dager i november, dersom det nye langtidsvisumet blir suksess.
Samtidig sies det at det ikke blir klart til 1oktober som planlagt, men " i løpet av måneden"..
De fleste mener at visumet er for tungvint, byråkratisk og at karantenen uansett gjør det lite tiltrekkende.
Interessante tider, alltid spennende etterhvert som nye utspill dukker opp :-)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Olav Seglem skrev: 25 sep 2020, 07:23 Grøss og gru......

Eneste trøsten må være at idag skrives det at turistministeren har planlagt karantenetiden redusert til 7 dager i november, dersom det nye langtidsvisumet blir suksess.
Samtidig sies det at det ikke blir klart til 1oktober som planlagt, men " i løpet av måneden"..
De fleste mener at visumet er for tungvint, byråkratisk og at karantenen uansett gjør det lite tiltrekkende.
Interessante tider, alltid spennende etterhvert som nye utspill dukker opp :-)
Jeg skal ta meg en tur hjem den dagen det blir åpnet for å være på ett mindre demografisk område i ett turistrelatert strøk, og jeg får lov til å være sammen med min samboer og det selv uten å være gift. Først da vil jeg ta turen hjem. Om ikke så vil jeg vente til grensene åpner som normalt igjen. Så er det jo hva man skal gjøre om noe skjer hjemme med familien? Det er jo vurderinger en må gjøre i forkant slik som situasjonen er nå, og planlegge litt om hva, dersom, det sker. Like greit å tenke scenarior så han har ihvertfall tenkt ut hva man kan gjøre og ikke gjøre i forhold til situasjonen slik den er fra dag til dag.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Olav Seglem skrev: 25 sep 2020, 07:23 Grøss og gru......

Eneste trøsten må være at idag skrives det at turistministeren har planlagt karantenetiden redusert til 7 dager i november, dersom det nye langtidsvisumet blir suksess.
Samtidig sies det at det ikke blir klart til 1oktober som planlagt, men " i løpet av måneden"..
De fleste mener at visumet er for tungvint, byråkratisk og at karantenen uansett gjør det lite tiltrekkende.
Interessante tider, alltid spennende etterhvert som nye utspill dukker opp :-)
nå ere vel ønskedrøm fra den ministren
som er programforpliktet ,
blikke normale tider på lenge..
( føler jeg).,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

Phay skrev: 25 sep 2020, 06:38 Hører jo mange historier om karantene opphold, og dette er en av de der de til slutt ble innesperret hele 3 uker på ett hotelrom. 15. dagen fikk de åpne ett vindu.

Ved ferdig opphold i karantene så har de fortsatt ikke fått karantene sertifikatet 3 uker etter å ha kommet ut, noe som ble lovet. Årsaken til utvidet opphold, var at noen på flighten ble testet positiv, så derfor 3 uker i karanten for alle på flyet. Tror I hadde klikka fullstendig, men slik er det bare. Blir ikke noen hjemreise her før jeg må.



For oss lyder det vilt, men montro om fks noen lengere syd fra i Europa på det.
Tenker på de som kanskje har opplevt månedsvis i streng lockdown, og hvem vet nå igjen kanskje får ny lockdown. innesperret med en som kanskje kjemien ikke passer med. Sa kan jo et par uker alene bli avstressende :D
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#6

riflefish skrev: 25 sep 2020, 09:18
blikke normale tider på lenge..
( føler jeg).,
Tror jeg også. Da basert på opplysninger og signaler rundt omkring. Forbanna herk !
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»