Topp scam på Phuket

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#11

Kolami skrev: 13 nov 2017, 06:42 Jeg vet ikke hvor sprek du er..du kunne gitt ham 200 bath og løpt som om du hadde djevelen på bakbeiena siden du visste hvor du var hehe Og gjemt det i en eller annen bar i nærheten..
Hehe. Skulle nok klart å komme unna. Men det strider litt mot mine normale råd om aldri å risikere noe som helst ved problemer. Hadde jo vært kjipt å ende opp på sykehus eller det som verre er pga 2000 baht. :)
pimpen
Innlegg: 43
Registrert: 02 nov 2017, 19:59

#12

Noodle skrev: 07 nov 2017, 08:45 En ting jeg har fått erfare er at man må være være varsom også når man avtaler pris på forhånd. 200, foreslo jeg til en fyr i Bangkok, hvorpå han holdt to fingre i været og nikket. I stedet for å sette meg av ved baren jeg skulle møte noen i Silom, stoppet han et par kvartaler unna, i en mørk bakgate. Jeg hadde holdt øye med Google Maps og visste at baren var et par hundre meter unna, og tenkte shit au og gikk ut. Utenfor tok jeg fram 200 baht, men han så bare dumt på meg, og påsto at vi hadde avtalt 2000 baht. Jeg satte meg på bakbeina, men ga meg raskt da han tok fram telefonen og begynte å ringe. Heldigvis hadde jeg 2000 baht på meg.

Etterpå angra jeg skikkelig på at jeg ikke tok opp telefon selv. Latet som om jeg ringte en thaikjæreste med politifar eller noe sånt. Men det er vel litt risikabelt å spille det spillet når man egentlig er helt hjelpesløs.

Så et tips til: aldri ta tuk-tuk alene om natta. I hvert fall ikke i Bangkok.
Det er ikke verre enn å lære seg tallsystemet, som ikke er vanskelig, og jeg selg kan bra. Da kan en forsikre seg om at en har avtalt riktig beløp. Å holde opp to fingre er ikke alltid nok om en ikke føyer til; "Song roy mai?" Da kan en avklare om en har en avtale eller ikke. Ellers kan det tolkes som både Song Pan, 2000 - eller yiisip, 20 baht.
Må legge til at jeg har god erfaring med å forhandle i slike saker og ikke gi meg - men da bør det helst skje på forhånd, og hjelper om en i det minste kan knote noen thaiord.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

Litt av ett styr, og har vært vitne til eksagt samme opplegg i Patong for 12 - 13 år siden, med hjelp og støtte av politiet!

🌞
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»