Røykvarslere på reise

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Utskilt fra: "Brann i Pattaya" da dette er et både viktig og relevant spørsmål som kanskje flere lurer på.



Hvem har kjøpt inn røykvarslere og satt opp? Når en reiser på tur, hvem sjekker nødutganger og om det faktisk går ann å bruke de? Og hvem har med røkvarsler på tur og lommelykt. Det siste har jeg vært sløv med i det siste, men har jo tlf med lommelykt nå, men røkvarsler med på tur, det har jeg ikke lenger, men kanskje en bør se etter det igjen.


Gammel artikkel fra dinside " Ta med røkvarlser på tur "
Reiserøykvarslere
Mange globetrottere sverger til å ta med seg egen brannvarsler når de er på tur. Det finnes portable røykvarslere som tar liten plass og er enkle å bruke. Et eksempel er Enklere Liv Reiserøykvarsler, som også fungerer som innbruddsalarm. Den koster 198 kroner hos www.enklereliv.no. En annen variant er Deltronic Reiserøykvarsler som også fungerer som døralarm. Den koster 149 kroner hos Clas Ohlson.

https://www.dinside.no/reise/ta-med-roy ... r/61993697
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

Phay skrev: 02 nov 2019, 05:45 Hvem har kjøpt inn røykvarslere og satt opp? Når en reiser på tur, hvem sjekker nødutganger og om det faktisk går ann å bruke de? Og hvem har med røkvarsler på tur og lommelykt. Det siste har jeg vært sløv med i det siste, men har jo tlf med lommelykt nå, men røkvarsler med på tur, det har jeg ikke lenger, men kanskje en bør se etter det igjen.


Gammel artikkel fra dinside " Ta med røkvarlser på tur "




https://www.dinside.no/reise/ta-med-roy ... r/61993697
Dette er viktig og riktigt
Jeg har en slik som også har en døralarm
På!

Jeg var en tur for noe prsiden på
Et « hotel» på jomtien
Der var ikke engang nattevakt
« hotellet» var anbefalt av tripadvisor
Drevet av en russer!
Ikje var det nødbelusning alt var galt
Hadde bestilt og betalt for tre døgn
Jeg forlot hele greia tidlig på morningen
Honky ponky plasser bør en unngå
En bør se at det er alarmer mm
Men sist og ikke minst ei nattevakt

Jeg anmeldte mitt forhold
Og det blei razzia på endel plasser og dette ble stengt ,
Vel noe av det dummeste jeg har gjort m hotel opphold!

Denna saken er jo dypt tragisk og bør få
Konsekvenser og etterspill!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

...jeg er glad for at i den condoen jeg bor i nå har oppgradert brann og overvåkningssystemet..elektrikere jobbet i flere uker for en kort tid siden for hele området...all elektronikk ute og inne er blitt oppgradert...ikke noen fancy condo men allikevel blir det tatt grep rett som det er,,,.jeg blir like overrasket hver gang :D innbyr til en trygghet at noen passer på...

.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Skal jo selv på lengre tur enn vanlig neste gang og må innrømme at jeg ikke har tenkt alt for mye på røykvarsler.
Stort sett er jeg flink til å sjekke både beliggenhet av rommet og nødutganger når jeg er på tur.

Om det ikke er røykvarsler på den condoen jeg skal leie i 2020 må jeg nok ut å kjøpe det tenker jeg.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#5

Slukker
Slukker
Gass alarm
Gass alarm
Har en portabel , fikk den som del av julegave fra rederiet jeg seilte hos.Den er alltid med på turer med overnatting.
Har røkvarslere i begge våres hus , gassvarsler og slukkeapparat på kjøkken.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»