Alternativt navn på Asianet

Svar

Hva skal vi bruke i fremtiden?

Avstemmingen ble avsluttet den 09 mar 2018, 21:09

Asianet
2
15%
Asiainfo
3
23%
Spiller ingen rolle
8
62%
 
Stemmer totalt: 13
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Navnet skjemmer ingen heter det, men ønsker gjerne litt synspunkt på navnet Asianet.

Da Asianet startet opp ble navnet etablert siden flere av de alternativene jeg ønsket ikke var tilgjengelige.

Et navn som jeg ønsket, Asiainfo.no er blitt ledig og jeg har anskaffet dette slik at begge nå peker til Asianet.no

Grunnen til at jeg anskaffet Asiainfo er at jeg tenker det klinger litt bedre og potensielt så er navnet mer i tråd med det jeg tenker at nettstedet skal være.

Asianet er et domenenavn som er benyttet et stort nyhetsnettverk med base i India og det var med litt tvil at jeg tok det navnet i bruk. I tillegg er det jo enkelte som ikke liker den utenlandske formen Asianet, men mener det burde vært Asianett.

Jeg ønsker gjerne tilbakemelding på hvilke alternativer som i fremtiden skal være hovednavn på nettstedet: Asianet eller Asiainfo.

Legger til en avstemming og kom gjerne med synspunkt. Flere alternativ blir det ikke og avstemmingen stoppes neste helg.
Om Asianet endrer navn er ikke gitt, men vil ta avstemming og synspunkt til vurdering.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Om du ønsker å skifte navn, så er vel det tiden nå ? Så tidlig som mulig, men for meg så blir det samme. Begge to er like bra, og alt annet blir flisespikkeri, men som du sier du ønsker det skal være ett informativt forum, så da er du jo inne på hva utfallet bør bli.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Same same. Ikke noen sak for min del. Men som Phay sier lurt å gjøre først som sist :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Så lenge om så da folk « surfer» bruk
Da et navn som gir treff,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#5

Stemte på at det ikke spiller noen rolle, men jeg tror jeg ville valgt Asiainfo. Det er et bedre navn. Og vi slipper det mange (meg selv inkludert) kan komme til å mene er en skrivefeil i navnet. :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Etter en gjennomgang av Asiainfo vs Asianet er det bestemt at fremtidig navn skal være Asiainfo.

Asiainfo.no er at navn som er mye mer i tråd med det som var utgangspunktet ved opprettelsen av nettstedet. Hadde ingen tanker om at jeg skulle endre navn, men når navnet ble ledig såpass kort tid etter etablering tenker jeg at dette skal være greit.

Etter å ha sett et marginalt flertall stemt for Asiainfo her, foruten de som sier det spiller ingen rolle, og snakket med eksterne personer som jobber med nett og markedsføring er tanken at det vil være et bedre navn.
Eksterne personer som ikke har det samme forholdet som vi som er her inne har gått igjennom nettsidene og forumet for å gi meg tilbakemeldinger (uten føringer fra min side) i forhold til navn. De er unisone på at Asiainfo er mer beskrivende på hva vi gjør.

Hva betyr det for oss som er her?
- Ikke mye annet enn at logo vil endres litt og etterhvert så vil det stå asiainfo.no i adressefeltet. Dere vil uansett nå nettstedet uansett om dere skriver asianet.no eller asiainfo.no

Det må sies at jeg har en langsiktig tanke bak det å endre navnet, og Asiainfo er et navn som passer bedre. Tenker vi skal klare tiltrekke oss flere brukere og bidragsytere etterhvert, så riktig navn er viktig å så måte.

For de som spådde Asianet en kort levetid, de fikk rett ;)
Men vi forsvinner ikke. Nå er vi Asiainfo.no
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#7

Fornøyd med att du valgte Asianet ;)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#8

Asianet får nok leve lengre ;)

Tenkte å gjøre jobben med å migrere til Asiainfo, men det har fremstått som for mye jobb å gjøre alene.
Asiainfo.no som domene vil jeg fortsatt eie og det peker til Asianet.no
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

tdr skrev: 11 aug 2018, 13:15 Asianet får nok leve lengre ;)

Tenkte å gjøre jobben med å migrere til Asiainfo, men det har fremstått som for mye jobb å gjøre alene.
Asiainfo.no som domene vil jeg fortsatt eie og det peker til Asianet.no
Googla asiainfo.no
Og kom da « hjem» her!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»