Annonser på Asianet

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Har i dag lagt inn annonser fra Google på nettsidene, foreløpig kun på selve nettdelen og ikke i forumet. Målet er i hovedsak å dekke inn kostnadene jeg har ved driften av Asianet.no.

Det vil også være mulig for de som ønsker å betale for annonsering på Asianet, men disse skal passe til profilen.

Når det gjelder annonser fra Google er de bygd opp slik at de tilpasser seg oss brukere av nettstedet og profilen til Asianet i tillegg. Det at annonsene tilpasser seg brukerne gjør at de fleste vil se ulike typer annonser, men noe er nok likt da mange av oss søker på og frekventerer mye av de samme nettsidene, ikke minst når det gjelder Asiarelatert stoff. Vil ta en gjennomgang med innstillinger hos Google slik at annonsetyper som absolutt ikke ønskes ikke skal komme opp.

Nå i oppstarten har det påløpt en del kostnader i forbindelse med kjøp av moduler til både hovedsidene og forumsdelen, og også integrasjonen av disse. Påregner nok enda litt mer kroner ut før alt er på plass helt som ønsket. Heldigvis er mesteparten av alt arbeidet med å få Asianet i gang og holde det i drift egeninnsats, men den innsatsen er nok heller dårlig belønnet.

Opprettelse av domenet og årlig domenekostnad kommer også i tillegg, og dette vil være en fast årlig kostnad.

Håper dere som er brukere her ikke legger på annonseblokkering på sidene slik at i det minste faste kostnader dekkes inn.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#2

Håper det blir litt penger i kassa. Får forresten opp reklamer for vaffeljern (!!!). Og jeg må noe beskjemmet tilstå at det nok har blitt surfet etter denslags. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#3

"Håper dere som er brukere her ikke legger på annonseblokkering på sidene slik at i det minste faste kostnader dekkes inn."

En god idè. Jeg kjører konsekvent blokkering av alle annonser, men vi kan vel bidra så godt vi kan i fellesskap, og hviteliste asianet ;)
Moo Ping
Innlegg: 33
Registrert: 22 okt 2017, 07:17

#4

Vil det komme en hotelbestillingslink der vi kan bestille hotel fra, slik at man også får intekter der?

Selv bruker jeg bare agoda og har gjort det i mange år. Veldig fornøyd, men de andre sidene er vel stort sett helt like. kanskje lage en poll på hvilken side flest medlemmer bruker, eller eventuelt ha flere alternativ. Har ca 90 dager på hotel i år, så det ville vel blitt inntekter av slikt. I hvertfall litt???
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

Moo Ping skrev: 30 nov 2017, 20:00 Vil det komme en hotelbestillingslink der vi kan bestille hotel fra, slik at man også får intekter der?

Takker for innspill!
Skal se på muligheten til å få på plass fast link til bestillingsside for hotell.

Første Google-annonse jeg fikk opp selv var fra Trivago, men de sender jo bare folk videre til andre hotellsider. Vil tro at det kan være en ide å få på plass noen som Agoda.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

På forsiden er det nå lagt inn felt fra Agoda hvor dere kan søke etter hotell. Bestiller dere etter å ha søkt her vil det generere inntekter som er med på å drifte Asianet.

Feltet ser slik ut og ligger nedenfor valutakursene.

Agoda
Agoda

Mulig at det legges til på andre sider også.

Dere kan også klikke på denne linken Agoda
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Moo Ping
Innlegg: 33
Registrert: 22 okt 2017, 07:17

#7

Veldig bra. Skal brukes når reisekassa er fyllt opp igjen......For de som velger å bruke agoda så vil det lønne seg å lage en brukerkonto. Veldig lett. Man får da poeng man kan bruke på hotel. Videre så har jeg opplevd at jeg faktisk får hotellene billigere når jeg er innlogget.

Også ha litt is i magen når du bestiller. Prisene på hotel varierer mye og du kan gjøre en god handel om du venter litt. Jeg har det for meg at det er fredager som er billigst, det er da de har de beste tilbidene. Men mulig jeg er lurt.Hvis du f.søker på et hotel på Phuket, vil du få mail (regner med at dette skjer bare når du er innlogget). I disse mailene kan du få veldig gode dealer.

Videre er siden veldig oversiktelig. Jeg er på ferie også i andre land enn Thailand, men i Thailand er jeg stort sett i Bkk, og det er en meny på venstre side der du kan velge hvilket område i byen du ønsker å bo. Videre så opplever jeg kundeservice som seriøse.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#8

Foretrekker å bestille direkte fra hotellet men noen ganger lønner det seg bruke f eks Agoda. Men nå popper det opp reklamer for kremer mot anal-kløe og nese/øre-hårtrimmere. Ikke j.... hyggelig. :shock:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»