Oppdatering av forumsprogramvaren

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

I høst lovet jeg noe ny funksjonalitet og noe av det ble implementert i bakgrunnen uten at dere som brukere skal ha merket noe, men drifting av forumet har blitt bedre.

Grunnet lovet oppdatering av programvare fra leverandør har jeg lagt noe av jobben med å legge til rette for nye funksjoner på is. Nå er den nye programvaren klar, men for å sikre kontinuitet her på forumet vil jeg ikke installere den nye programvaren ennå.

Det vil kreve utvidet testing fra min side for å sikre at en oppgradering foregår uten problemer og samtidig at alt skal fungere som jeg skal. Uten tilgang til en del hjelpemidler jeg ikke har med på reise vil jeg utsette oppdatering til jeg er hjemme igjen.

Hva betyr så dette for dere brukere?

I første omgang relativt lite som dere vil se umiddelbart. Oppdatering skal sikre enda større sikkerhet og samtidig noe bedre støtte for noen mer moderne funksjoner etter som jeg ser.
Noe som derimot skal være en fordel er at den nye programvaren utnytter nyere rammeverk på serversiden og vil dermed kjøre mye raskere enn tidligere noe som forhåpentlig vil merkes på ytelsen.

Når det gjelder sikkerhet er den valgte forumsprogramvaren kanskje den sikreste som finnes. Det har vært gjort omfattende tester pluss erfaringer fra tusenvis av installasjoner verden over og det har aldri vært noen alvorlige brudd på sikkerheten i systemet som vil gjøre brukenes data utrygge. I den nye versjonen er dette ytterligere forbedret. Et av kriteriene ved valg av denne programvaren til Asianet var den gode sikkerheten.

Ytterligere informasjon vil komme etterhvert som jeg setter i gang testing for å migrere til den nye programvaren.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»