Flytting av Asianet.no til nye servere

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Har lagt ut denne informasjonen som varsel på forumet:
Asianet.no har blitt flyttet på nye servere da hostingpartner har blitt kjøpt opp.

Flyttingen har blitt startet uten at Asianet.no har blitt varslet.

Dette har medført at sidene ikke har vært tilgjengelige i perioder og at i verste fall kan det mangle innlegg.

Undertegnede har selv registrert at egne innlegg som er skrevet i ettermiddag har forsvunnet.

Ser også at det er noen feilmeldinger i systemet grunnet flyttingen. Er ikke sikkert dere ser feilmeldingene.
Hadde vi blitt varslet hadde det vært mulig å gjøre ting i forkant for kontrollere endringene.

Det kan i verste fall ta noe av dagen før jeg får kontroll på det som har skjedd.

BER ALLE AVVENTE MED Å SKRIVE NYE INNLEGG TIL JEG HAR FÅTT TESTET OG GIR KLARSIGNAL!

Mulig noen av dere må logge inn på nytt igjen.

Beklager til alle for disse problemene. Skulle gjerne visst om dette på forhånd :/
I utgangspunktet var flytting noe jeg så frem til. Dette skulle gi bedre kapasitet og raskere nettsider.
Samtidig har ny leverandør bedre verktøy for å stanse angrep og dermed høyere sikkerhet.

Pr nå så må jeg si at det er med stor irritasjon at jeg i går registrerte at den nye hostingleverandøren startet å migrere sidene til nye servere UTEN å varsle.

Det har også oppstått feil etter flyttingen som jeg har bedt de rydde opp i. Kan selvsagt skjule feilmeldinger men det endrer ikke feilene.

Før feilene er rettet må jeg dessverre si at jeg ikke kan være 100% sikker på at alt virker som det skal og ber dere derfor ha litt tålmodighet med å legge inn nye innlegg.

Beklager igjen og håper vi snart er i normal drift.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#2

Ser da ut som det fungerer greit nå ;)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Nomade skrev: 12 des 2019, 10:59 Ser da ut som det fungerer greit nå ;)
Vært masse til og fra. Og nettopp kommet opp igjen.

Ikke lenge siden dette var det eneste man kunne se:

Skjermbilde 2019-12-12 kl. 10.35.48.png

Er fortsatt usikker på og gjør tester for å sikre at alt vil virke som det skal.

I tillegg er Asianet ikke tildelt riktige ressurser på server i henhold til avtale.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Det ser ut som hovedutfordringene nå skal være løst og at vi kan begynne bruke forumet aktivt igjen.

Fortsatt vil det gjøres optimalisering som skal øke ytelsen og opplevelsen av et godt og responsivt Asianet.no

Er det noen spørsmål eller utfordringer ber jeg dere om å sende meg en PM så skal jeg ta tak i ting derfra.

Så får vi håpe at den nye leverandøren av hosting lever opp til nye forventninger.


EDIT: Angående det meste som gjelder dere som er brukere her inne vil jeg hele tiden fortsette å informere dere som best det er mulig om eventuelle utfordringer, men også endringer som skal gjøre det bedre på Asianet.no
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»