Flytting til Thailand

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#11

chelsea skrev: 19 mai 2018, 06:38 Flytting thailand bet bare båt cargo å litt for jobben dem gjore i spania
Flytting spania til thailad bet jeg ca 14000kr da var det båt+cargo her i thail+ 30% av cargo verdi + 7% vat + 2000 for kjøring til der jeg bor
Så, så... det er ikke nødvendig å overdrive heller. Phay ønsker bare en kort utredning.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

RobertX skrev: 18 mai 2018, 17:37 Hei og hopp! Da begynner det å nærmere seg og planleggingen må ta litt form.

Jeg har har nå rundt 50-60 kg ting jeg ønsker å ta med meg til Thailand og ser nå at det å dra med ekstra bagasje på Norwegian ikke blir tilstrekkelig.

Så det jeg lurer litt på er å sende noen kasser til meg selv på adressen jeg vil ha den første måneden i Hua Hin.

Spørsmålet er rett og slett om de kjører ut disse kassene til adressen eller om de bare sender beskjed om at de må hentes på postkontoret? Dette blir høyst sansynlig 3-4 stk 20 kg kasser og kan være litt ukurrant å drasse med på en Tuk-Tuk, eller i det hele tatt å praie en Tuk-Tuk med en stabel kasser ved siden av meg. Jeg har riktignok tenkt å kjøpe bil, men ikke sikkert jeg får ordnet det til kassene ankommer.

At det kan bli noen kroner i toll får så være. Skriver nok bare på "used belongings, moving to Thailand" med verdi 1000 kr pr kasse.
Skriv:

Personal belongnings

No comersial value!

Vurder aircargo!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

Hmmm! Aircargo må jeg sjekke. Har aldri brukt det eller lest noe om det.

Å sende pr post koster ca 1500 kr pr 20 kg eske og har sporing. Så det må nok litt volum til før det lønner seg å bruke speditør/fraktselskap tipper jeg.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Bolig»