Flytting til Thailand

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Hei og hopp! Da begynner det å nærmere seg og planleggingen må ta litt form.

Jeg har har nå rundt 50-60 kg ting jeg ønsker å ta med meg til Thailand og ser nå at det å dra med ekstra bagasje på Norwegian ikke blir tilstrekkelig.

Så det jeg lurer litt på er å sende noen kasser til meg selv på adressen jeg vil ha den første måneden i Hua Hin.

Spørsmålet er rett og slett om de kjører ut disse kassene til adressen eller om de bare sender beskjed om at de må hentes på postkontoret? Dette blir høyst sansynlig 3-4 stk 20 kg kasser og kan være litt ukurrant å drasse med på en Tuk-Tuk, eller i det hele tatt å praie en Tuk-Tuk med en stabel kasser ved siden av meg. Jeg har riktignok tenkt å kjøpe bil, men ikke sikkert jeg får ordnet det til kassene ankommer.

At det kan bli noen kroner i toll får så være. Skriver nok bare på "used belongings, moving to Thailand" med verdi 1000 kr pr kasse.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#2

Finnair og Thai har skapelige ordninger for mye bagasje
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#3

RobertX skrev:Hei og hopp! Da begynner det å nærmere seg og planleggingen må ta litt form.

Jeg har har nå rundt 50-60 kg ting jeg ønsker å ta med meg til Thailand og ser nå at det å dra med ekstra bagasje på Norwegian ikke blir tilstrekkelig.

Så det jeg lurer litt på er å sende noen kasser til meg selv på adressen jeg vil ha den første måneden i Hua Hin.

Spørsmålet er rett og slett om de kjører ut disse kassene til adressen eller om de bare sender beskjed om at de må hentes på postkontoret? Dette blir høyst sansynlig 3-4 stk 20 kg kasser og kan være litt ukurrant å drasse med på en Tuk-Tuk, eller i det hele tatt å praie en Tuk-Tuk med en stabel kasser ved siden av meg. Jeg har riktignok tenkt å kjøpe bil, men ikke sikkert jeg får ordnet det til kassene ankommer.

At det kan bli noen kroner i toll får så være. Skriver nok bare på "used belongings, moving to Thailand" med verdi 1000 kr pr kasse.
Business billett gir vanligvis 2*30 kg bagasje og 2*10 kg håndbagasje.

Sent from my E5823 using Tapatalk

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#4

Husk det at hvis dem i tollen stopper deg, ha kviteringer klart hvis ikke blir det penalty å kan bli dyrt for deg :mrgreen:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

chelsea skrev: 19 mai 2018, 03:13 Husk det at hvis dem i tollen stopper deg, ha kviteringer klart hvis ikke blir det penalty å kan bli dyrt for deg :mrgreen:
Hadde du hørt på noen av rådene du fikk du, så hadde du sluppet denne erfaringen du gjorde deg sist nå :D
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#6

Phay skrev: 19 mai 2018, 04:42 Hadde du hørt på noen av rådene du fikk du, så hadde du sluppet denne erfaringen du gjorde deg sist nå :D
Var ikke min feil at disse nissene på cargo i spania ikke gadd å føre på alt jeg sendte til thailand
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

chelsea skrev: 19 mai 2018, 04:59 Var ikke min feil at disse nissene på cargo i spania ikke gadd å føre på alt jeg sendte til thailand
?, nei, det var jo ikke dine saker,

Litt ansvar har du jo selv, og hadde du bare hørt på meg at Spania var dyrt, sjekket med ett skikkelig spedisjonsfirma og brukt litt penger på at de kom og pakket alle tingene dine, hentet de, og fikk de levert til deg i Spania, så hadde du sluppet mye faanskap. Hvorfor tolle tingene inn igjen i Thailand, når du hadde papirer på at du hadde sendt de samme tingene til Spania, og ikke tatt de ut av tollen der? Da er de jo i ingenmannsland ? Fikk du igjen momsen når du sendte de ut? Eller hva skjedde?

Kan hende noen skal gjøre det samme som deg en dag, så da er det greit å vite hvor gikk det galt hen?
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#8

Phay skrev: 19 mai 2018, 05:17 ?, nei, det var jo ikke dine saker,

Litt ansvar har du jo selv, og hadde du bare hørt på meg at Spania var dyrt, sjekket med ett skikkelig spedisjonsfirma og brukt litt penger på at de kom og pakket alle tingene dine, hentet de, og fikk de levert til deg i Spania, så hadde du sluppet mye faanskap. Hvorfor tolle tingene inn igjen i Thailand, når du hadde papirer på at du hadde sendt de samme tingene til Spania, og ikke tatt de ut av tollen der? Da er de jo i ingenmannsland ? Fikk du igjen momsen når du sendte de ut? Eller hva skjedde?

Kan hende noen skal gjøre det samme som deg en dag, så da er det greit å vite hvor gikk det galt hen?
Jeg måtte dra før dem var ferdig med å pakke sakene mine for fikk bra tilbud på fly+ der jeg bor nå
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Hadde vært interessant om du gadd å ta deg litt tid til å skrive nettopp om dine erfaringer med din tur og retur. Du har spurt mange spørsmål, men gidder ikke å ta deg litt tid til å følge opp de som spør deg om noe. Tar litt tid, og litt interesse for å dele litt med andre.

Det gjelder jo flere her også for den saks skyld at skal vi ha ett levende forum, så krever det at man bidrar litt. Jeg er vel kanskje litt i overkant aktiv, så kan jo gi litt plass til andre om det er ønskelig :D
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#10

Flytting thailand bet bare båt cargo å litt for jobben dem gjore i spania
Flytting spania til thailad bet jeg ca 14000kr da var det båt+cargo her i thail+ 30% av cargo verdi + 7% vat + 2000 for kjøring til der jeg bor
Svar

Gå tilbake til «Bolig»