Hvordan foretok du oppgjøret? Ingen mellomledd som advokat og megler?Kolami skrev: ↑26 apr 2018, 04:11 Jeg vil ta med en ting som kan være viktig.
Kjøper skal betale 5% og selger 2.5% av salgssummen hos landkontoret..så det kan være lurt å to ut nok cash eller så kan du faktisk betale med kort som selger gjorde for oss. Om man kan betale med kort overalt vet jeg ikke, men hos landkontoret vi var oss gikk det.
Leie eller kjøpe? Investering i bolig
Kanjo fortelle hvordan kona gjorde det
Sist!
Hadde konto i bank!
Tok med selger til bank
Overførte penger der og da samtidig som
Nødvendige singnaturer!
Etterpå ble tidle deed tinglyst
På land office!
Vi holtd tilbake i ett år ett mindre beløp
Som skulle dekke reklamasjoner!
Med siden vi fulgte byggingga step for step
Og var der vær dag de siste tre mnd
Har det ikke vert noe og sette fingern på!
Holde tilbake beløp «
Performance bound»
Få m dette i kontrakt!
Sist!
Hadde konto i bank!
Tok med selger til bank
Overførte penger der og da samtidig som
Nødvendige singnaturer!
Etterpå ble tidle deed tinglyst
På land office!
Vi holtd tilbake i ett år ett mindre beløp
Som skulle dekke reklamasjoner!
Med siden vi fulgte byggingga step for step
Og var der vær dag de siste tre mnd
Har det ikke vert noe og sette fingern på!
Holde tilbake beløp «
Performance bound»
Få m dette i kontrakt!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.
Min kjære tok banklån så banken tok seg av alt for vår del. De opptrådte på en måte som megler i vår sak vil jeg si. De tok seg av alt. Så det var bra. Og de sjekke at det ikke lå noen gjeld og utestående betalinger, at boligen var i orden(enkel befaring, ikke så grundig som en takstmann), condo har oversikt og måtte gi en rapportilstand på bolig og at all oppgjør er oppgjort mm. Spør om det er noe mer. Så kan jeg systematisere det litt mer.
Det er bankrepresentanter på samtlige landkontor når transaksjon og eiendomsovertakelse skal gjennomføres slik jeg forstår det. De bistår mellom selger/kjøper og landkontoret. De tar seg av det praktiske på landkontoret, mens enn bankfunksjonær har tatt seg av det praktiske mot hovedkontoret. Det er veldig viktig; bankfunskjonærer har svært liten autoritet også managere. Alt må til hovedkontoret for godkjennelse.
I ditt tilfelle ville jeg brukt advokat..mindre risiko..megler eller agent, ville jeg ikke stolt på..de kan rote det til og det er ikke noe ansvar..advokater løper en større risiko..
Du har agenter som jobber for nye boliger, de ordner alt også..men for bruktboliger så stiller man seg annerledes i Thailand..