Leie eller kjøpe? Investering i bolig

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#31

RobertX skrev: 02 mar 2018, 12:51 Jeg fikk høre en interessant ting i dag jeg ikke har hørt før. Kanskje andre har litt erfaring rundt dette.

En kar som har vært i Thailand på 25+ turer gjennom årene. 60+ år. Han fortalte meg at Thai konsekvent -ALDRI- kjøper noe av en farang/utlending. Det være seg hus/leilighet/scooter/whatever.

Er du utlending i Thailand og skal selge noe er det kun salg til andre utlendinger man får til.

Da snakker vi jo om en brutal innsnevring av markedet for oss ved salg/flytting. Nok et sterkt argumebt for å leie framfor eie?
Dette stemmer ikke !

Har nå opplevd og selge endel ting

Har vel solgt 2 biler som var « mine»

Det siste var en « rib båt»!

Tror denne « karen» er dårlig informert!

Robert! Tenk på de tre apekattene!

Tro ikke alt du hører, etc
Vedlegg
FF6991E3-EF8A-4D6F-897F-C039C73F4B46.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Freddyk
Innlegg: 10
Registrert: 03 mar 2018, 05:23

#32

Grunnen er vel at thaier kjøper kjøretøy på avbetaling og condoer som er registrert på utlendinger er høyere priset. Hus/eiendommer har jo ikke utlendinger lov til å eie, men har dem på kompani og det trenger ikke thaier.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#33

Freddyk skrev: 03 mar 2018, 05:39 Grunnen er vel at thaier kjøper kjøretøy på avbetaling og condoer som er registrert på utlendinger er høyere priset. Hus/eiendommer har jo ikke utlendinger lov til å eie, men har dem på kompani og det trenger ikke thaier.
Dette m kompani eller( as)
Der kan en virklig gå skoa av seg
Vet det er 10000 vis som
Har opprettet firma der en selv eier 49%
Og resten kan være « monopol penger»
Som meglere « lurer folk inni,
I værste fall kan de m 51 % ta over det hele,
Og det kjenner jeg til godt har hendt!
For det andre « monopol penge folka» hos meglere kan bli straffet for og gå innpå slikt
Snart er det medte av bolig/ lelighet/ eiendom
På utelanske hender!
Et nytt regime kan slå til og ta tilbake
Ulovlighter!,
Vistnok mange triks innen eiendom,
Som er ulovlige, men folk hører mere på
Megler en lovlighet,
Ikke bra mener jeg at utlenninger « lurer»
Til seg de beste plassene!,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#34

Min agent i Hua Hin, han anbefaler ikke å kjøre det på firma, så da antar jeg at de er seriøse?

Foreløpig har de virket veldig ryddige og har alt på stell, samt gir gode råd. Men, uansett bakgrunnsjekker på folk en vet har hatt mye trøbbel før, så er det ikke alltid en kan finne noe på nett, da ofte så blir de som blir lurt, eller møter problemer satt i en evigvarende gisselsituasjon, der hele tiden lovnader om at ting skal gå i orden snart, men nye hindringer dukker opp på løpende bånd og forsinker prosessene. Vel verdt å vite at sikkert mange andre også er i samme situasjon, så prøver man å være tolmodig og ting skal løse seg.

Jeg måtte ut på ett slikt oppdrag og rydde opp for noen andre for noen år siden, og det jeg fant, det var urovekkende, mange som satt i klemma. Dettte var riktignok ikke i Thailand, men i Brasil, og det man finner på nett idag er ikke mye negativt, men DN lagde ett par reportasjer ifjor om de. Så uansett hvor mye du sjekker de i hue og ræva, så sitter det fok klare til å få en på limpinnen. Penger er noe dritt, og får frem det verste i folk,
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#35

riflefish skrev: 02 mar 2018, 13:19 Dette stemmer ikke !

Har nå opplevd og selge endel ting

Har vel solgt 2 biler som var « mine»

Det siste var en « rib båt»!

Tror denne « karen» er dårlig informert!

Robert! Tenk på de tre apekattene!

Tro ikke alt du hører, etc
Det kan tenkes det skjer under de riktige omstendighetene..før vi vet sikkert hva det gjelder, så er kanskje påstanden til Freddyk noe å ta hensyn til..jeg vet at kinesere"thai kinesere" ikke handler med med faranger feks i bizniss etc med mindre det er noen som kan god for dem..om det gjelder alle vet jeg ikke..men det skjer visstnok uten at jeg vet altfor mye av den slags..men salg av forbruksvarer har jeg aldri hørt noe problem om siden mange selger på Lazada blant annet..just saying
Freddyk
Innlegg: 10
Registrert: 03 mar 2018, 05:23

#36

Til riflefish
Har alltid hevdet det samme, som tullebukken på det andre forumet.
Skal man eie noe, så kjøp en leilighet i eget navn.
Hvis jeg kjøper noe mer, kjøper jeg det til kjæringa.
Til Phay
Samme som over, skal du kjøpe noe, kjøp i ditt eget navn og det er leilighet.
Men man bør jo sjekke at alt er på stell der man kjøper leilighet.
Her jeg bor i View Talay 2B er det møte den 11 mars, hva fremdriften er og svar på spørsmål.
Har alt fått en bok med opplysninger som få gidder å lese :)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#37

Phay skrev: 03 mar 2018, 08:28 Min agent i Hua Hin, han anbefaler ikke å kjøre det på firma, så da antar jeg at de er seriøse?

Foreløpig har de virket veldig ryddige og har alt på stell, samt gir gode råd. Men, uansett bakgrunnsjekker på folk en vet har hatt mye trøbbel før, så er det ikke alltid en kan finne noe på nett, da ofte så blir de som blir lurt, eller møter problemer satt i en evigvarende gisselsituasjon, der hele tiden lovnader om at ting skal gå i orden snart, men nye hindringer dukker opp på løpende bånd og forsinker prosessene. Vel verdt å vite at sikkert mange andre også er i samme situasjon, så prøver man å være tolmodig og ting skal løse seg.

Jeg måtte ut på ett slikt oppdrag og rydde opp for noen andre for noen år siden, og det jeg fant, det var urovekkende, mange som satt i klemma. Dettte var riktignok ikke i Thailand, men i Brasil, og det man finner på nett idag er ikke mye negativt, men DN lagde ett par reportasjer ifjor om de. Så uansett hvor mye du sjekker de i hue og ræva, så sitter det fok klare til å få en på limpinnen. Penger er noe dritt, og får frem det verste i folk,
Kjøper en noe er selger alltid på hugget !

Og legge til en « fotnote» på kontrakt

Bør en gjøre og holde tilbake 5-10 %

I ett år! Det skal da dekke opp eventuelle feil

Og mangler!

Husker ikke hva det heter på norsk

Men på engelsk heter det

« performanse bond» om det er korrekt

Skrevet!

Hadde det på der vi nå bor!

Fikk ikke bruk for det!

Heldivis,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#38

riflefish skrev: 03 mar 2018, 10:49 Kjøper en noe er selger alltid på hugget !

Og legge til en « fotnote» på kontrakt

Bør en gjøre og holde tilbake 5-10 %

I ett år! Det skal da dekke opp eventuelle feil

Og mangler!

Husker ikke hva det heter på norsk

Men på engelsk heter det

« performanse bond» om det er korrekt

Skrevet!

Hadde det på der vi nå bor!

Fikk ikke bruk for det!

Heldivis,,
Du får alltid tilbud om det når man bruker megler i Norge..feks forsikring rundt boligkjøp, både for selger og kjøper..godt poeng..jeg skal sjekke hvem som tilbyr det i Thailand :idea: ved kjøp av condo..
Freddyk
Innlegg: 10
Registrert: 03 mar 2018, 05:23

#39

Kolami
Ja det skulle det vært moro å høre om noen gjør, for der er jeg blank.
For hvis jeg selger rommet, så får folk det dem får, opp til dem å finne ut om det er vært det eller ikke :)
https://www.facebook.com/freddy.kvisler ... 814&type=3
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#40

riflefish skrev: 03 mar 2018, 10:49 Kjøper en noe er selger alltid på hugget !

Og legge til en « fotnote» på kontrakt

Bør en gjøre og holde tilbake 5-10 %

I ett år! Det skal da dekke opp eventuelle feil

Og mangler!

Husker ikke hva det heter på norsk

Men på engelsk heter det

« performanse bond» om det er korrekt

Skrevet!

Hadde det på der vi nå bor!

Fikk ikke bruk for det!

Heldivis,,
Får håpe jeg husker det til jeg skal kjøpe, og at advokaten ordner det praktiske. Hvordan gjør dere det med overføringen? Med Supsiri så kan jeg overføre direkte fra Norge, og som jeg har forstått er det ett solid selskap, men en vet aldri.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Bolig»