TM30 skjema

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#41

sikry skrev: 10 sep 2019, 15:59 Kanskje denne mannen kan få regjeringen til å forstå hvor tåpelig det er med dette TM.30 skjema.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... hUkevCiTs4
her ere « farlig» og mene noe,
var en tysker borti soien som hadde famely
visa,
det er jo temmlig krøllete da!
de skulle komme kl 1100 og « inspisere»
harn ikke nok til retirment visa,
vel,
jeg har så langt aldri hatt problem m
men mange gør detta vanskligre enn det er
ps det er nok mange også nordmenn m oversay og kriminell bakgrunn som
« morer» seg i lis!
kjeltringer fra alle verdensjørner,
og det er de man vil til livs
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#42

riflefish skrev: 10 sep 2019, 16:19 her ere « farlig» og mene noe,
var en tysker borti soien som hadde famely
visa,
det er jo temmlig krøllete da!
de skulle komme kl 1100 og « inspisere»
harn ikke nok til retirment visa,
vel,
jeg har så langt aldri hatt problem m
men mange gør detta vanskligre enn det er
ps det er nok mange også nordmenn m oversay og kriminell bakgrunn som
« morer» seg i lis!
kjeltringer fra alle verdensjørner,
og det er de man vil til livs
Kjeltringer fra alle verdenshjørner , dette sier han i siste avsnitt i linken jeg la ut.
Instead of enforcing the TM30 rule, authorities should screen foreigners before giving them visas and letting them enter the country. Officials should simplify and improve procedures to make them more efficient. The number of foreign criminals here makes up a very small portion of all the expats in Thailand.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#43

Og de virkelige kjeltringene får de ikke ut. Kjeltringer som lurer folk gang på gang, og er i rettsak etter rettsak, men politiet holder en hånd over de enn så lenge.

Flere historier i Hua Hin om de samme som lurer folk på kjøp av land og leiligheter, og for så sitte igjen med bare utgifter på toppen av utleggene de har hatt. Sjukt rett og slett.

I det siste har det dukket opp outing historier i expat forumet, men en etter en blir de fjernet av en eller annen grunn, og dette er folk som har blitt anmeldt uttallige ganger, men det skjer ingenting. Fikk en annen link idag som Andrew Drummond hadde lagt ut, med samme historie om ett lang med svindlere.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#44

jeg husker thailand som ett land hvor landveisrøvere skjuler seg...alle gangstere, småkriminelle etc reiser til thailand..jeg tror ikke det har forandret så mye..

When she enters and leaves her home, she has to file TM30 reports, both as a landlord and a tenant. It is all very complicated. :lol:

Gud hjelpe meg..alle jeg snakker med bryr seg ikke om tm30 skjema..meg inkludert...som jeg ante, denne kongen, skal stramme inn kongeriket sitt...

I don't think criminals file reports on their own whereabouts. :lol:

..herregud som jeg lo av denne artikelen btw..

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... hUkevCiTs4
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#45

Kolami skrev: 11 sep 2019, 05:33 jeg husker thailand som ett land hvor landveisrøvere skjuler seg...alle gangstere, småkriminelle etc reiser til thailand..jeg tror ikke det har forandret så mye..

When she enters and leaves her home, she has to file TM30 reports, both as a landlord and a tenant. It is all very complicated. :lol:

Gud hjelpe meg..alle jeg snakker med bryr seg ikke om tm30 skjema..meg inkludert...som jeg ante, denne kongen, skal stramme inn kongeriket sitt...

I don't think criminals file reports on their own whereabouts. :lol:

..herregud som jeg lo av denne artikelen btw..

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... hUkevCiTs4
Samme linken jeg postet ovenfor :lol: Men en god sak går det an å linke til to ganger. :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#46

sikry skrev: 11 sep 2019, 06:40 Samme linken jeg postet ovenfor :lol: Men en god sak går det an å linke til to ganger. :D
jeg vet... :D ..jeg skrev ikke tydlig nok at jeg lo av artikkelen over...så jeg postet den just in case..
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#47

Fra nettsidene til immigrasjonen i Thailand:


tm30.jpg
Thai Immigration
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#48

tdr skrev: 14 sep 2019, 15:50 Fra nettsidene til immigrasjonen i Thailand:



tm30.jpg

Thai Immigration
Men den du bor hos må nok fortsatt melde hvor du bor og det er nok et problem for mange av medlemene på asianet.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#49

anmeno skrev: 14 sep 2019, 17:26 Men den du bor hos må nok fortsatt melde hvor du bor og det er nok et problem for mange av medlemene på asianet.
er ikke noe prob der jeg bor hun som er manger har kontrol når hun skal sende ny en om 9 mnd for jeg har skiftet room
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#50

chelsea skrev: 14 sep 2019, 18:24 er ikke noe prob der jeg bor hun som er manger har kontrol når hun skal sende ny en om 9 mnd for jeg har skiftet room
har du byttet rom, skal man etter loven,
den som er eier besitter av blåboka
rapportere dette innen 24 timer,
men som nemt tror ikke det erså nøye?!
du fikkjo bot for dette sist😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Bolig»