Gul husbok fordeler!

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#21

riflefish skrev: 21 apr 2019, 14:00 sjønner,
nå har jeg båt atv og sykler da,
men jeg forstår jo hva du mener phay
men trenger jo ikke gul bok for og kjøpe bil
heller da?,
vel mulig jeg er gammal sær og sta,
da,🙄
jeg liker i grunn ikke og kværulrte
men jeg har klart meg lenge og bra uten
gul bok,
men, ,
jeg leste sirky fordeler,
jeg så døm ikke!?
jonjeg er sær gammal og sta,
men gul bok ska ikke jeg ha,

Hehe, jeg er hverken gift eller har en bemidlet hustru, så gul bok jatakk. Nå har jeg både moped, motorsykkel og bil og trenger ikke visa enn så lenge, men jeg har en adresse i Thailand jeg kan vise skattekontoret, sammen med mine antall døgns opphold i thailand. Så det blir bra for det også, samtidig som jeg og madammen er registrerte samboere noe UDI krever for at hun skal få oppholdstillatelse i Norge. Heretter så slipper jeg også å få condo eierene til å skrive ut bostedsbekreftelse og jeg slipper å reise til Immigrasjonen for å få bostedssertifikat, samt jeg får thai id kort.

Jeg synes det er bra jeg, for thai id kortet har jeg jo for livstid, samt når jeg fornyer sertifikatet så får jeg 5 år av gangen istedenfor 2.

Helt greit å stille kritiske spørsmål vedrørende nytten, men det holder da med en gang ;-)
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#22

Med andre ord. Har man ikke thaiførerkort så kan det være lurt å ha gul husbok?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Kolami skrev: 21 apr 2019, 15:19 Med andre ord. Har man ikke thaiførerkort så kan det være lurt å ha gul husbok?
Det er ikke nødvendig for å få sertifikat, men reglene i Thailand de tøyes og bøyes, og for noen er det komplisert å få sertifikat uten korrekt visa, også videre. Men med husbok, så slipper man noen papirer i mølla.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#24

Phay skrev: 21 apr 2019, 14:11 Hehe, jeg er hverken gift eller har en bemidlet hustru, så gul bok jatakk. Nå har jeg både moped, motorsykkel og bil og trenger ikke visa enn så lenge, men jeg har en adresse i Thailand jeg kan vise skattekontoret, sammen med mine antall døgns opphold i thailand. Så det blir bra for det også, samtidig som jeg og madammen er registrerte samboere noe UDI krever for at hun skal få oppholdstillatelse i Norge. Heretter så slipper jeg også å få condo eierene til å skrive ut bostedsbekreftelse og jeg slipper å reise til Immigrasjonen for å få bostedssertifikat, samt jeg får thai id kort.

Jeg synes det er bra jeg, for thai id kortet har jeg jo for livstid, samt når jeg fornyer sertifikatet så får jeg 5 år av gangen istedenfor 2.

Helt greit å stille kritiske spørsmål vedrørende nytten, men det holder da med en gang ;-)
så bra phay!

at du er fornøyd med thailand!,

🇹🇭🇹🇭

dette m skatte kontoret for vi ta opp

siden,

i en annen tråd etter påsken

gå og få i deg påskelammet nå,,

jeg holder meg til « veggi» i påska
Vedlegg
5C182F65-BD2C-455F-9A57-2D66E018582C.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#25

Som de fleste sikkert vet er Pattaya i lockdown det er satt opp 8 kontrollposter på Sukhumvit vegen fra nord mot syd. Jeg bor på oppsiden ( øst ) av Sukhumviten som barkrakk ingeniørene bruker å kalle for the dark side.
Jeg må passer en av disse kontrollpostene for å komme inn til Pattaya/Jomtien. Jeg bruker fila som har skilt for Id - kort for de som har utstett fra Banglamung Amphoe og det funker , de tar temp og en titt på kortet og vinker meg videre.
De farangene som ikke har må vise pass og bekreftelse på bosted.
Svar

Gå tilbake til «Bolig»