da ble det slutt på brev i fra ambasaden

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

da ble jeg var redd for at vi må ha penger på bok punkt nr 2 hmmmm hva mennes med det??? ;)
Vedlegg
WM_3.jpg.8ff9e68bf174cd5dd1fcd91db0aa9548.jpg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Ser ut til at de godtar brev fra ambassaden, og den norske ambassaden fortsetter å gi bekreftelse, så da er det greit enn så lenge.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

chelsea skrev: 07 jan 2019, 13:48 da ble jeg var redd for at vi må ha penger på bok punkt nr 2 hmmmm hva mennes med det??? ;)
hvor har du hentet det dokumentet!?
tror ikke dette er hele « greia»

men det # 2 erjo som før og nå
dette er for ugifte vil jeg annta
ikkno forandring

men ettervert vil nok flere betale skatt til
thailand,,

de man vil til livs er fusk og fanteri

men du må ha en link🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#4

riflefish skrev: 07 jan 2019, 14:22 hvor har du hentet det dokumentet!?
tror ikke dette er hele « greia»

men det # 2 erjo som før og nå
dette er for ugifte vil jeg annta
ikkno forandring

men ettervert vil nok flere betale skatt til
thailand,,

de man vil til livs er fusk og fanteri

men du må ha en link🙄
i fra thai visa
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

PiTa skrev: 07 jan 2019, 14:54 Linken: Thai visa
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... from-2019/
takk for linken!,

tror vel ikke det for store konsekvenser

så lenge norske ammbasden oversetter

det kommer sikkert flere kommentarer

framover!

det og vise penger i en bankkonto

erjo heller ikke store greie,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

En minstepensjonist får vel ca 60 000,- med dagens kurs? Så det vil jo være ett problem for de, og om de hever kravene for de som er gifte i tillegg.
Sist redigert av Phay den 08 jan 2019, 03:14, redigert 1 gang totalt.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#8

Tror ikke norske myndigheter skjønner problemet de skaper om de nå stanser bekreftelse av inntekt. De minstepensjonistene som tvinges til å flytte tilbake til Norge vil bli en betydelig større belastning på det norske trygdesystemet bosatt i Norge framfor Thailand. Og om de har med seg familie på flyttelasset tilbake til Norge så kan det bli ganske så dyrt for Staten.

Men det er vel typisk Idiot-Norge. Prinsipper framfor fornuft.

Får håpe dette løser seg på en god måte. For min del er ikke inntektsrapportering noe å tenke på før om 5 år når Thailand Elite visumet utløper. Men det blir jo aktuelt når jeg går over på pensjonist-visum.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

RobertX skrev: 08 jan 2019, 03:12 Tror ikke norske myndigheter skjønner problemet de skaper om de nå stanser bekreftelse av inntekt. De minstepensjonistene som tvinges til å flytte tilbake til Norge vil bli en betydelig større belastning på det norske trygdesystemet bosatt i Norge framfor Thailand. Og om de har med seg familie på flyttelasset tilbake til Norge så kan det bli ganske så dyrt for Staten.

Men det er vel typisk Idiot-Norge. Prinsipper framfor fornuft.

Får håpe dette løser seg på en god måte. For min del er ikke inntektsrapportering noe å tenke på før om 5 år når Thailand Elite visumet utløper. Men det blir jo aktuelt når jeg går over på pensjonist-visum.
Men inntektsrapportering er jo ikke noe problem for deg? Du overfører jo mer pr måned enn 65? Personelig så ser jeg ikke på dette som noe problem, og kanskje lettere enn å måtte reise til BKK en gang i året for å dra på ambassaden enn å få en utskrift verifisert fra banken?
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#10

Neida, det er i utgangspunktet ikke noe problem for meg uansett. Men hvem vet hvordan dette ser ut om 5 år :-D

Det er merksnodig at man stanser denne bekreftelsen da det for Norges del er et godt kontrollert system uansett. For de andre landene som stanset verifiseringen var det en helt annen historie. Patetisk etter min mening. Norge er en logrende puddel som følger resten av flokken.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»