Erfaring med Thailand Elite Easy Access

Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#11

chelsea skrev: 03 sep 2018, 09:16 non-o visa er 1900 b for se jeg skal ditt igjen i sep hvor mye skal bet alt i alt :mrgreen:
ed visa?
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#12

Kolami skrev: 03 sep 2018, 12:42ed visa?
non-o
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

Er man under 50 er det kun turistvisum 1 eller 2 mnd (+1 mnd), METV (multiple entry visum) max 9 mnd pr utstedelse eller ED (utdanningsvisum) som også er maks 3 år som er alternativene.

I det man bikker 50 er det korrekt at et Non-O pensjonist visum er veien å gå om man ikke er gift med en thai person.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#14

Det er noen flere muligheter for de under 50 også, om man er i en spesiell situasjon. Har man barn med ei thai dame, og er registrert far, får man 90 dagers singel Non Imm. visum, som kan forlenges lokalt med 60 dager. Slike får man fornyet, men må da ut av landet etter 150 dager.
Det er noen flere kategorier også, som i idrettsammenheng, skolegang for barn (som for asiagirl), "volunteer work", vanlig arbeidstillatelse, etc.

Så har man Non Immigration Business visum, eller investeringsvisum, som er en del brukt. Lista ligger på 10 millioner bath, som beviselig må være investert. Det kan gjelde investering i kjøp av leilighet(er), innestående på bankkonto, eller verdier med en majoritet av thai eierskap på minimum samme sum, eller man kan ha investert i Thai state enterprise bonds, et selskap eller en forretningsidè.
90 dagers Non Imm visum fås da, som kan forlenges med ett år av gangen.
I slik forbindelse (og andre) kan også ektefelle få visum med like lang varighet.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#15

Thaibreak skrev: 04 sep 2018, 12:55 Det er noen flere muligheter for de under 50 også, om man er i en spesiell situasjon. Har man barn med ei thai dame, og er registrert far, får man 90 dagers singel Non Imm. visum, som kan forlenges lokalt med 60 dager. Slike får man fornyet, men må da ut av landet etter 150 dager.
Det er noen flere kategorier også, som i idrettsammenheng, skolegang for barn (som for asiagirl), "volunteer work", vanlig arbeidstillatelse, etc.

Så har man Non Immigration Business visum, eller investeringsvisum, som er en del brukt. Lista ligger på 10 millioner bath, som beviselig må være investert. Det kan gjelde investering i kjøp av leilighet(er), innestående på bankkonto, eller verdier med en majoritet av thai eierskap på minimum samme sum, eller man kan ha investert i Thai state enterprise bonds, et selskap eller en forretningsidè.
90 dagers Non Imm visum fås da, som kan forlenges med ett år av gangen.
I slik forbindelse (og andre) kan også ektefelle få visum med like lang varighet.
Jeg hører at de som har barn i Thailand. Selv om barnet aldri er en del av livet så viser de id til barnet, og da går de klar hos immigrasjonen. hvor sant det er vet jeg ikke..
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#16

[mention]RobertX[/mention] du bør sjekke opp muligheten for online rapportering av din adresse hver dag. Så slipper man det tullet med å møte på Immigrasjon....

https://extranet.immigration.go.th/fn90 ... 7Action.do
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#17

Takker! Bor nå 5 minutter fra immigration (Bluport, Hua Hin) så det er ikke noe problem :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#18

regnet stykket på non-o visa blir for meg 10+45+200+150+50 blir 455b hver 90 dag det blir 455 er like 1820 altialt 9100 for reise så kommer 1900bx5 er til sammen 18600b for 5 års

å bet 500000b for dette visa wow
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#19

Du må være 50+ år eller thai gift for å få Non-O pensjonist visum. Jeg er 44 og hoppa av kroken. No go.

For meg er 500.000 baht verdt det inntil jeg er 50 år *shrug*

Har aldri sagt dette er økonomisk fornuftig for noen over 50 eller som er gift thai.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»