Thai immigrasjonskontorer

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#51

Arild Holtet skrev: 26 okt 2020, 07:33 Ps. Lurer på om også vi med ett vanlig 1-års visum, kan i fremtiden måtte ha en sykehus forsikring. Har man til enhver tid godt over 1 million på egen bankkonto, så slipper man vel en slik forsikring da vi har penger til operasjoner og annet selv.


A.H.
hvem veit ingen veit framtiden bringer,!
ingen
ei heller om brockmann 1utvalgetd innstilling implementeres,
men ( slik jeg tenker) vil covid krisa bli langvarig
veldi langvarig og kostbar!
innen turisme vil mye gå dukken,
ja mange mange hoteller o resortet er forlatt
vi snakker om nesten ei hel næring,
jeg er ivertfall ikke optemist etter og ha sett 5 stjerners hotellet rundt om er nedstengt og i ferd med ogvrptne,
samme skjer i cruise industrien
masse skip er nå kjørt på land i india og bangladesh
der de hugges!,
redda har ikke kapital
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#52

riflefish skrev: 26 okt 2020, 07:24 vel mye forandrer seg,
det erjo ikke ( korekt) og bruke brutto som grunnlag
men så lenge det går bra nesten over alt erjo ok
er nok her på « landet» i samutprakarn det er annerledes praksis for noen
også med de to ekstra skjemaene !

andre statsborgere må jo vise til at de vitterligen
overfører 40/65000 mnd eller 400000 / 800000
på bok! og da her så må utskrifta være fra samme
dag ) ( 400000/800000) ( stått der i 3 mnd)
her jukses det veit jeg, og det gjør vel at
det strammes inn? jeg veit ikke!,
nytter ikke og komme med utskrift fra i går,
det er nok lettere i andre fylker med detta
i samutprakarn
Dette er jo Thailand, så de formelle reglene gjelder jo bare for de som vil følge dem. Har hørt flere historier der farangen ikke har verken 800.000 på bok eller 65.000 overført per måned. Disse har gått til immigrasjonen og betalt ca 20.000 Bath. Da tar immigrasjonsoffiseren ut 800.000 Bath fra kassa og drar sammen med farangen til banken og setter inn pengene. Deretter får de utskrift på innsatt beløp og hever innskuddet. Da drar de tilbake til immigrasjonskontoret og forlenger oppholdet med ett år. Kjenner personlig mennesker som ikke hadde vært her var det ikke for denne løsningen.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#53

Arild Holtet skrev: 26 okt 2020, 07:33 Ps. Lurer på om også vi med ett vanlig 1-års visum, kan i fremtiden måtte ha en sykehus forsikring. Har man til enhver tid godt over 1 million på egen bankkonto, så slipper man vel en slik forsikring da vi har penger til operasjoner og annet selv.


A.H.
Tror det som blir avgjørende her avhenger av i hvor stor grad utlendinger belaster sykehusene uten å gjøre opp for seg. Ellers vet jeg ikke hvor stort innskudd en eventuelt måtte ha for å være "selvforsikret". For kompliserte og kostbare behandlinger kan en fort bruke opp en million Bath.
Ellers vil jo et slikt krav føre til at alle utlendinger over 70 år som ikke allerede har en gyldig forsikring, bli utvist fra landet. Tviler på at de vil gå så drastisk til verk, men en vet jo aldri.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#54

Geir Rasch skrev: 28 okt 2020, 07:37 Dette er jo Thailand, så de formelle reglene gjelder jo bare for de som vil følge dem. Har hørt flere historier der farangen ikke har verken 800.000 på bok eller 65.000 overført per måned. Disse har gått til immigrasjonen og betalt ca 20.000 Bath. Da tar immigrasjonsoffiseren ut 800.000 Bath fra kassa og drar sammen med farangen til banken og setter inn pengene. Deretter får de utskrift på innsatt beløp og hever innskuddet. Da drar de tilbake til immigrasjonskontoret og forlenger oppholdet med ett år. Kjenner personlig mennesker som ikke hadde vært her var det ikke for denne løsningen.
jeg tror deg!
men tror ikke dette går overalt,
mye « rykter» men temmlig gæli
at slik forekommer,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#55

det var en gang jeg var 48 år 1 mnd til for få non o visa, jeg hadde ikke flere murligheter på dobbel, singel entry, ble venn med en i fra jumtien, spurte han hva jeg skulle gjøre jeg hadde ikke noen murligheter for normale visa da sa han at du kan få ed visa kostet deg 30000 Bath du trenger ikke gå på skole, ok tenkte jeg, for mitt visa gikk ut samme uka som jeg fikk meg nytt visa, jeg bet di pengene, å fikk meg nytt gikk det nesten 1 år før mitt visa gikk ut da sa han at du må dra til vietnam være der 1 uke komme til bake, det gjore jeg å da var jeg 50 år fikk jeg non o visa da har jeg jeg vært på turist å ed visa siste 7 årene happy days
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»