Turistinformasjon; visumfritt, Set-V og Met-V.

Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#11

Thaibreak skrev: 28 nov 2017, 21:43 Bevis er det flere av i dette forumet (asianet (og asiaforum)), som har gjort forlengelsene selv, inkl. undertegnede.

Linken min er gjort til de ytterste ekspertene på området på nettet.
Ubonjoe (ansatt hos Thaivisa og driver kun med visum, er trolig verdens fremste ekspert på området), Elviajero etc., er de fremste ekspertene ang. thai visum man finner på nettet.

Thaivisa, verdens største thaiforum på nett, henter inn hundrevis av rapporter fra verden over, flere titalls daglig, evaluerer dem og gir informasjon via gjeldende regler og ikke minst praksis, og er ikke bare "et forum". Les igjennom svarene i den tråden de siste dagene og ukene, og du ser fasiten der.

Et METV er ikke noe annerledes enn et SETV når det gjelder muligheten til forlengelse lokalt med 30 dager. Dette er det altså mange som ikke er klar over, som nevnt tidligere.
Det å bruke Asiaforum som en sikker kilde så tror jeg du bør unngå. Jeg har "kastet blikket" mitt inn dit et par ganger og jeg må ærlig talt innrømme at jeg har fått meg en god latter eller to når det gjelder hva som har blitt skrevet omkring lovverket i Thailand av enkelte der. Og det er vel ikke uten en god grunn at "Asiaforum" er "stein dødt" og dette forumet ønsker å ta over. Når det gjelder expertisen på Thaivisa Forum så har jeg vært et aktivt medlem der i en mannsalder og jeg må medgi at det finnes enkelte der som innehar en viss kunnskap om Thailand. Men jeg tror nok at du bør legge fram konkrete bevis dersom du påstår at dette er fakta og ikke bare dine personlige erfaringer. For min erfaring med utlendinger i Thailand er at mange av dem ikke helt forstår hvordan Thailand fungerer og tror fort at deres personlige opplevelser på offentlige kontorer er 100% ifølge lovverket. Noe det ofte ikke er og "sprer" så dette til andre utlendinger som den fulle og hele sannhet.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#12

Skautrollet skrev: 28 nov 2017, 22:42 Det å bruke Asiaforum som en sikker kilde så tror jeg du bør unngå. Jeg har "kastet blikket" mitt inn dit et par ganger og jeg må ærlig talt innrømme at jeg har fått meg en god latter eller to når det gjelder hva som har blitt skrevet omkring lovverket i Thailand av enkelte der. Og det er vel ikke uten en god grunn at "Asiaforum" er "stein dødt" og dette forumet ønsker å ta over. Når det gjelder expertisen på Thaivisa Forum så har jeg vært et aktivt medlem der i en mannsalder og jeg må medgi at det finnes enkelte der som innehar en viss kunnskap om Thailand. Men jeg tror nok at du bør legge fram konkrete bevis dersom du påstår at dette er fakta og ikke bare dine personlige erfaringer. For min erfaring med utlendinger i Thailand er at mange av dem ikke helt forstår hvordan Thailand fungerer og tror fort at deres personlige opplevelser på offentlige kontorer er 100% ifølge lovverket. Noe det ofte ikke er og "sprer" så dette til andre utlendinger som den fulle og hele sannhet.
Det var da voldsomt så vanskelig dette var. Jeg baserer ikke ovennente regler og praksis på egne erfaringer, men på tusenvis av erfaringer fra de aller største ekspertene på nettet, og det aller største forumet for visum i Thailand.
At ikke du klarer å innrette deg etter dem, får være opp til deg. Men ikke spre feilinformasjon på dette forumet, det er ingen tjent med.

Hva Asiaforum angår, så stod jeg selv for mye av informasjonen om visum der de siste par-tre årene, som alt er 100% riktig.

Det finnes ikke noe nedskrevet lovverk ang. 30 dagers forlengelse av et METV. Så derfor må dette baseres på praksis. Og da er det naturlig å henvise til mennesker som opplever dette daglig, og rapporterer om praksis, og de som faktisk lever av å gi riktig informasjon om dette temaet. Det finnes ingen forskjell på et METV og SETV hva forlengelse angår.

Hvis du skal fortsett å kverulere, så anser jeg tråden som ferdig for mitt vedkommende.
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#13

Thaibreak skrev: 28 nov 2017, 23:02 Det var da voldsomt så vanskelig dette var. Jeg baserer ikke ovennente regler og praksis på egne erfaringer, men på tusenvis av erfaringer fra de aller største ekspertene på nettet, og det aller største forumet for visum i Thailand.
At ikke du klarer å innrette deg etter dem, får være opp til deg. Men ikke spre feilinformasjon på dette forumet, det er ingen tjent med.

Hva Asiaforum angår, så stod jeg selv for mye av informasjonen om visum der de siste par-tre årene, som alt er 100% riktig.

Det finnes ikke noe nedskrevet lovverk ang. 30 dagers forlengelse av et METV. Så derfor må dette baseres på praksis. Og da er det naturlig å henvise til mennesker som opplever dette daglig, og rapporterer om praksis, og de som faktisk lever av å gi riktig informasjon om dette temaet. Det finnes ingen forskjell på et METV og SETV hva forlengelse angår.

Hvis du skal fortsett å kverulere, så anser jeg tråden som ferdig for mitt vedkommende.
Uansett så mener jeg at det kun blir personlige erfaringer og meninger og andrehånds opplysninger uten det minste snev av bevis.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#14

Skautrollet skrev: 28 nov 2017, 23:11 Uansett så mener jeg at det kun blir personlige erfaringer og meninger og andrehånds opplysninger uten det minste snev av bevis.
Hvis ikke det faktum at tusenvis av personer forlenger sine METV uten et snev av rapporterte problemer, er gode nok bevis for deg, så legger jeg inn årene.
Det har ikke kommet èn eneste rapport om problemer med å forlenge en av entryene på et METV med 30 dager lokalt, såvidt meg bekjent. Og jeg følger visumsidene veldig nøye for å oppdatere meg selv.

Dette visumet har vært i bruk i snart 3 år. Hvis det var feilinformasjon som ble gitt av Ubonjoe for to år siden, og daglig siden den gangen, tror du ikke noen, altså noen i det hele tatt, hadde rapportert om det på verdens største visumforum for Thailand?

Over og ut herfra.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Litt på utsiden av trådens kjerne, men hvor får jeg printer dokumenter og kopiert i nærheten av Thai ambassaden i Oslo? Tar trikken rett opp fra Oslo S, så ett sted i nærheten på veien.
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#16

Jeg har kopiert og printet et sted på oversiden av ambassaden, et stykke på vei ned mot sentrum et sted. Husker ikke navnet eller hvor, så det blir dårlig hjelp.

Ellers har jeg gjort det på Oslo S, i 2.etg. ved avgangs-og ankomsthallen, der har de pc`er og det utstyret du trenger. Så kanskje lurt å gjøre det allerede der for å være sikker.
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#17

I samband med å konvertere et turistvisum til et Non Immigrant Visa O på et immigrasjonskontor i Thailand så har det blitt påstått at dette også er mulig å gjøre dette med et 30-dagers visumfritt opphold. Noe som jeg mener ikke er lovmessig korrekt. Selv om den enkelte tjenestemann på immigrasjonen har myndighet til å gjøre det. Så jeg sendte en mail til den thailandske ambassaden i Oslo med et spørsmål om dette.

Hi.

Can I change from a 30 days visa exemption to a Non Immigrant Visa O at an Immigration Office in Thailand.

Best regards ......................



No, you have to apply for the visa at the Thai Embassy.


http://www.thaiembassy.no/en/visa/

Visa - Royal Thai Embassy Oslo

Visa application and collection hours: 9:00 – 12:00 on embassy
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#18

Skautrollet skrev: 28 nov 2017, 22:42 Det å bruke Asiaforum som en sikker kilde så tror jeg du bør unngå. Jeg har "kastet blikket" mitt inn dit et par ganger og jeg må ærlig talt innrømme at jeg har fått meg en god latter eller to når det gjelder hva som har blitt skrevet omkring lovverket i Thailand av enkelte der. Og det er vel ikke uten en god grunn at "Asiaforum" er "stein dødt" og dette forumet ønsker å ta over. Når det gjelder expertisen på Thaivisa Forum så har jeg vært et aktivt medlem der i en mannsalder og jeg må medgi at det finnes enkelte der som innehar en viss kunnskap om Thailand. Men jeg tror nok at du bør legge fram konkrete bevis dersom du påstår at dette er fakta og ikke bare dine personlige erfaringer. For min erfaring med utlendinger i Thailand er at mange av dem ikke helt forstår hvordan Thailand fungerer og tror fort at deres personlige opplevelser på offentlige kontorer er 100% ifølge lovverket. Noe det ofte ikke er og "sprer" så dette til andre utlendinger som den fulle og hele sannhet.
Det er mye gammel informasjon..som sikkert var vesentlig den gang..pr idag så samsvarer ikke all informasjon..så ergo..oppdateringer..
Skautrollet
Innlegg: 32
Registrert: 28 nov 2017, 15:55

#19

Uansett gammel eller ny informasjon så er poenget mitt at Immigration utsteder IKKE visum. Noe også den thailandske ambassaden indirekte sier i svaret jeg fikk fra dem. Og jeg stoler mer på dem enn på en «guru» på Thaivisa Forum.
Man skriker av hjertens lyst, driter når man føler for det og henger i puppen dagen lang de første 6 månedene av livet. Så det gjelder å ta vare på stunden. For resten av livet er bare en ren nedoverbakke.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#20

Skautrollet skrev: 28 feb 2018, 12:30 Uansett gammel eller ny informasjon så er poenget mitt at Immigration utsteder IKKE visum. Noe også den thailandske ambassaden indirekte sier i svaret jeg fikk fra dem. Og jeg stoler mer på dem enn på en «guru» på Thaivisa Forum.
Du kan ikke spørre de om det. De vet kanskje ikke en gang at den muligheten finnes. De driver ikke met slike spørsmål til vanlig. De jobber i Oslo og ikke med immigrasjonsspørsmål i Thailand..

Jeg sier ikke at du har feil. Men du må tenke at det som ble skrevet er faktisk en mulighet. Om du er tvil, det skal du være. Men å påstå at det er feil, er en påstand basert på andre spørsmål.

For det første får man visum i Thailand..Jeg har fått det allerede..ikke som non img o retirement..men som non img marraige visum + 1 year extension..så da finnes det kanskje flere muligheter med non img visa..
Låst

Gå tilbake til «Visum til Thailand»