Reise til Thailand under pandemien

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Les blogginnlegget til Ottar Ungkar "Bloggi"

I fjor sommer leste vi mye om grønne, gule og røde land i Europa.

Fargene angav hvilke retriksjoner du ville møte hjemkomst til Norge. Noe tilsvarende for resten av Verden ville ikke Norge innføre.

Ikke den gang og ikke nå. Så Norge agerer som om alle andre land har høyere smitte enn Norge.

Det har de selvsagt ikke.

Jeg bestemte meg i slutten av februar å reise til Thailand. Jeg var lei av måneder med unødvendig(det har jeg beskrevet i andre blogger) nedstengning, og trengte å komme meg vekk!

Det største problemet var og er at Thailand har noen av Verdens strengeste karanteneregler.

Les mer her

https://bloggi.no/ottarungkar/32263/sli ... eoTOfgc5Fc
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Hehe... jeg har lest Ottarrunkars beskrivelse og jeg må si at det eneste som mangler er et hundehalsbånd og ei lenke. Det blir nok ingen tur på oss denne sommeren heller. FAEN! :evil:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

MrDemongas skrev: 24 mar 2021, 11:32 Hehe... jeg har lest Ottarrunkars beskrivelse og jeg må si at det eneste som mangler er et hundehalsbånd og ei lenke. Det blir nok ingen tur på oss denne sommeren heller. FAEN! :evil:
da jeg snakker m folk flest og nordmenn som er her
itenom de som driver resturanger ,
så ere innmari trivligt nå med så lite folk,
ikke noe kø i badebyen,
vi er mulig egoister,
jeg savner ikke china bussa og massevturismen
heller,
det blie for mange da det bikka over 20 miloner,
håper 30 milioner aldri klmmer tilbake,
landet går ,
men fattidommen merkes!

nå delte myndightene ut 7000 bath til folket,
vel kommer godt med for mange,
men gogo bar og det rundt ere slutt på i mange år
og thaier flest liker ikke dette såkalte " sex stemplet"
patpong er vel radert bort,
lite trafikk i nana og cowboy!
bare et spørsmål
når det meste er borte!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#4

riflefish skrev: 24 mar 2021, 13:23
patpong er vel radert bort,
lite trafikk i nana og cowboy!
bare et spørsmål
når det meste er borte!
Fælt at velferdstilbudene rammes så nådeløst og brutalt.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#5

Jeg har enda tilgode å besøke horer og slike lett antydede distrikter i LOS. Jeg har ordnet meg for lenge siden med hustru og familie. Skal jeg besøke lettsindige damer, ja så vil jeg kreve betaling! Så god er jeg :) Det er heldigvis ingen som skylder meg penger.
Mitt forhold til thai er familie og venner. MC, varme og mat er viktig for meg. Jeg oppsøker gjerne lugubre grillsjapper og kokker og som har lært meg noe av kunsten. En natt/kveld i Phuket pga av fly med motorproblem, og etter noen år ei uke i pattis med familie, svømmebasseng og noen restaurantbesøk, det er alt jeg kan skryte på meg. Walking Street er noe jeg enda ikke har sett.
Jeg vet at det er menn som er desperate etter mus og (menn), men jeg er altså ikke en av dem. Jeg har enda tilgode med å bringe ei bok på ferie. Jeg liker bedre å reise rundt, få inntrykkene rett inn i fleisen og bli kjent med folk. Jo - jeg leser. Har sikkert 5-tusen bøker i hyllene rundt omkring. Jeg har Fyodor Dostoevsky's samlede verker, Hamsun og flere - jeg kjøpte bøkene allerede i 20-årsalderen. Jeg kjenner personlig en av oversetterne. (Jeg kan ikke russisk).
Jeg har som prinsipp at jeg ikke reiser til et asiatisk land for å spise pizza eller lese euoropeisk litteratur.
Disse bøker kan jeg lese hjemme i godstolen eller i senga. Jeg har derimot vært i utallige templer som min kone har arrangert turer til. Jeg har hatt stor glede av kunsten, alt det vakre, men jeg blir ikke troende buddhist av den grunn. Men jeg har en tro likevel. Jeg tror kona mi tror på det.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

Jeg ser ikke noen grunn til å reise til Thailand hvis man ikke skal drive hor for å være helt ærlig..alt er stengt ned så hva skal turistene ta seg til? :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Kolami skrev: 25 mar 2021, 03:15 Jeg ser ikke noen grunn til å reise til Thailand hvis man ikke skal drive hor for å være helt ærlig..alt er stengt ned så hva skal turistene ta seg til? :lol:
Svært lite har vært stengt ned når jeg har vært rundt, foruten de få ukene det har vært stengt ned i noen få områder. Så alt er som normalt bare i mindre skala. Man får mer oppmerksomhet selvfølgelig.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Phay skrev: 25 mar 2021, 03:20 Svært lite har vært stengt ned når jeg har vært rundt, foruten de få ukene det har vært stengt ned i noen få områder. Så alt er som normalt bare i mindre skala. Man får mer oppmerksomhet selvfølgelig.
Og jeg har vel snart 8000km på klokka så langt i år, så jeg har fått luftet meg litt.
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#9

Phay skrev: 25 mar 2021, 03:21 Og jeg har vel snart 8000km på klokka så langt i år, så jeg har fått luftet meg litt.
Da slår du meg med 500 , men det er med bil. :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#10

SomLao skrev: 24 mar 2021, 17:44 Fælt at velferdstilbudene rammes så nådeløst og brutalt.
Blir nok bra det..økt menneskehandel er nok det som skal fylle opp kongens skattekiste..jentene må tross alt ha noe nytte for seg og ikke drive dank.. 8-) vi så det under covid19 hvor økte menneskehandel gikk greit helt til at noen begynte å skrive om det..og da hadde det pågått i lang lang tid allerede... :lol:
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»