Nektet turistvisum på både Vientienne og Savannakhet - Fortalt 3-6 måneder Max opphold i Thailand regler nå i kraft

anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#21

Thaibreak skrev: 01 nov 2019, 12:32 Det er ingen som sier at ikke straffen er fortjent. Jeg har fått min straff, sonet den, og har fortjent den, fordi man kan ikke skille. Overstay er overstay, uansett hvordan man ser på det. Så den delen er fortjent, og akseptert.

Det som derimot ikke er fortjent, og som savner rot i virkeligheten, er å bli kalt slendrian og frekk, og at jeg ikke har respekt for lovverket. Alt dette er feil. Jeg føler bare selv at jeg ikke hadde noe annet valg da dette stod på. Vi mennesker har en drift som gjør at vi holder fast ved våre kjære og nærmeste (for meg livets siste kjærlighet), og ikke gi slipp på dem. Det var mine tanker.

Og for ordens skyld, jeg synes ikke synd på meg selv. Hvor gir jeg uttrykk for det? Jeg bare forklarer hva som skjedde. Jeg har i mitt liv opplevd mer av både oppturer og nedturer enn folk flest, og alt tynger.
Da avslutter jeg temaet fra min side.
Jeg tror vi skal være jævlig glad for at brumlebass ikke var tilstede i denne forsamlingen, er ganske så sikker på at han hadde kommet til å pælma den største steinen han fant.....

http://www.bibel.no/Mobile/Dagens-bibel ... e=20160713
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#22

Thaibreak skrev: 01 nov 2019, 11:25 Riflefish hadde stor forståelse for min situasjon den gangen det ble tatt opp hos AF. Her har han snudd 180 grader, og jeg får passet mitt påskrevet. Slendrian, frekkhet og ikke respekt? Man skal lese mye. De finnes helt sikkert, men å dra alle over samme kam, er jo helt tullete.
Som om det ikke har vært vanskelig nok for meg å komme igjennom de siste 3 årene, så graves jeg enda lenger ned i gjørma her.

For dere andre, så skal jeg nok en gang forklare hvorfor jeg har hatt overstay over mine 13 år i Thailand. På tide å ta farvel, jeg forstår når jeg ikke er ønsket.

-------------------
.................
...................

De siste tre årene har vært et mareritt. Jeg har ikke sett min kone og vårt barn på mer enn tre år. Nettkontakt er noe helt, helt annet.

Ønsker dere alle en god høst. Ta vare på deres utvalgte.

Mvh Thaibreak.
Kjipt...Jeg fatter ikke det med overstay---jeg føler at man er rett og slett uheldig uansett om overstay er en uting eller ei..jeg er ganske sikker på at mange er på overstay i Thailand uansett land..

kan du si litt mer om hvordan de sjekket folk da du ble tatt..gikk de rundt og stoppet folk?
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#23

Kolami skrev: 02 nov 2019, 00:59 Kjipt...Jeg fatter ikke det med overstay---jeg føler at man er rett og slett uheldig uansett om overstay er en uting eller ei..jeg er ganske sikker på at mange er på overstay i Thailand uansett land..

kan du si litt mer om hvordan de sjekket folk da du ble tatt..gikk de rundt og stoppet folk?
Hei Kolami!

Ja, jeg jeg kan godt skrive et par ord om måten jeg ble stanset på. Det ble forresten skrevet om i et langt innlegg på AF, og jeg la det også ut på thaivisa.com for å advare mot måten man gikk fram på.

For immigrasjonen var dette (det er altså noen år siden nå) en helt vanlig måte å foreta en random sjekk på. Jeg var faktisk på kino (jeg så The Equalizer da den2 hadde premiere) alene, og da jeg gikk ut av kjøpesenteret ganske nær sentrum av Bangkok (husker ikke i farten navnet), ante jeg fred og ingen fare. Ble så kakket på skulderen, og to personer kom opp til meg bakfra. De presenterte seg som immigrasjonspoliti, viste sine brikker, og ba om å få se passet mitt. Det var første gang noen noengang hadde bedt om å få se passet mitt.
Jeg visste at jeg hadde overstay, så hjertet hoppet nok over et titalls slag der.

Prøvde meg på en spansk en, og sa at jeg ikke hadde det med meg, og da tok de meg med til bilen deres. I den så jeg 5-6 nigerianere (snakket med dem etter hvert) som allerede var stanset. Ingen "hvite" i bilen, som var en pickup, med personer påsatt håndjern på planet bak.
De spurte meg om navn, for de ville ringe til basen sin, og sjekke meg ut.

Jeg ga dem navnet mitt, men tok en spansk en og stavet det feil med èn bokstav, for at de kanskje ikke skulle få et treff. Men det gjorde bare at de ble mer interessert i å finne ut av dette, så de tok meg med allikevel, selv om navnet mitt ikke ble funnet i datasystemet deres.
Da skjønte jeg jo at jeg var i ferd med å bli arrestert. Til tross for at jeg hadde billett dagen etter, noe som ikke spilte noen rolle, for jeg skulle møte en dommer for å få fastsatt min bot to dager senere.

Det som videre skjedde fra bilturen til IDC, er noe jeg roser dem for. De spurte hvor jeg bodde, og jeg forklarte hvilket hotell jeg hadde tatt inn på dagen i forveien. Det var et stykke unna, og trafikken var stor. De kjørte meg faktisk dit, for at jeg skulle kunne få hente sakene mine, noe jeg i ettertid har forstått var veldig sjelden de gjorde. Nigerianerne hadde ikke fått denne muligheten. Det var en times omvei, inkludert trafikken, så det satte jeg virkelig pris på.

Vel framme viste jeg dem selvsagt passet mitt, og enden på det var at jeg satt på IDC i 13 dager. Jeg ble strippet for telefon, ingen internett der, så jeg var avhengig av at ambassaden kom, slik at jeg fikk kjøpt og betalt min egen billett hjem. Jeg hadde akkurat nok penger til det, en veldig billig enveis-tur med Norwegian.
En representant fra ambassaden kom først etter 9 dager. Derfor kunne jeg ikke forlate IDC før dag 13.

Som vanlig et langt innlegg, men dere vet vel nå at putter man på 50 øre hos meg, så går pennen til blekket er tomt.

Nok om det, en helt vanlig rutinesjekk altså, men i hovedsak stanser de afrikanere, som jo har mye større sjanse for å ha noe å skjule, enn oss andre.

Mvh Thaibreak
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#24

En hel del innlegg som både er off topic og av personlig karakter er skjult i tråden.

Utlevering eller hentydninger til ting som ikke her noe her i tråden å gjøre vil bli skjulte.

Er det noen som har noe å si av personlig karakter så kan dere sende PM til hverandre.

Forsøkt på uthenging av personer eller sladder i PM er heller ikke noe som har på Asianet.no å gjøre.
Det kan være mange årsaker til ulike forhold i livet og det er opp til de involverte og ikke alle andre å vite noe om dette!


Forhold dere til emnet i tråden heretter!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#25

Har skjult innlegg som er svar på moderasjon og svar på dette.

Hvis noen har noe å si på moderasjon så skal dette tas på PM og ikke i åpent fora.

Ingen er "svarteper" her, men forhold innleggene innenfor tema og hold personlige ting utenfor.

Meninger i seg selv er ikke ulovlig bare de er i henhold til forumsreglene.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

Thaibreak skrev: 02 nov 2019, 08:12 Hei Kolami!

Ja, jeg jeg kan godt skrive et par ord om måten jeg ble stanset på. Det ble forresten skrevet om i et langt innlegg på AF, og jeg la det også ut på thaivisa.com for å advare mot måten man gikk fram på.
......
........
Mvh Thaibreak
ahh...jeg husker ikke helt det du skrev der den gangen...random altså..OK..jeg har aldri sett immigrasjonsmyndigheter utenom når de rensket en condo på samme område der jeg bor..negere såklart..de begynte å yngle i området..det tok vel immigrasjonsmyndighetene 1 år eller no før de faktisk gjorde noe..jeg er vant med kriminelle i gatene i Norge, men det blir litt spesielt når de vandrer og henger rundt i condo området..lol
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Denne gangen når jeg ankom, gadd han ikke å gå igjennom dataen, kikket på passet mitt, fikk fingeravtrykkene, og stemplet ivei, og ga meg passet tilbake med ett smil.

Lenge siden det har gått så fort med en immigrasjons offiser. Men faktisk så er jeg innafor med antall dager de siste 6 månedene av året, så da var det vel heller ikke noen varsellamper som kom opp, og med kun ett stempel i nytt pass, heller ikke så mye å bla i.

Har fortsatt til gode å høre om noen som reiser offshore, og som skriver offshore som yrke ha noen problemer så langt.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»