Nektet innreise plassert i "oppbevaringsrom"

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Har nå flydd inn og ut x antall ganger iløpet av de siste årene, og hatt to grensepasseringer over land hvert kalender år, samt forlenget både turist visa og visa exempt ankomster. Så jeg har gamblet litt på regelverket, for det tar jo bare en person med en dårlig dag å ta en avgjørelse som kanskje ikke er min favør.

Så om jeg da blir satt i oppbevaringscelle, og Norwegian har fulle fly, kan jeg da nekte å skrive under, booke første fly ut av landet? Det blir jo da opp til Norwegian og når de har ledige seter å få meg ut igjen, eller? Har aldri hørt om nordmenn som har blitt sittende på grunn av slike årsaker, kun pga overstay og da blitt stemplet non grata.

Det er det store spørsmålet. Følger denne tråden på Thai visa nå, kan kanskje være til interesse for andre her inne også.

Les mer her
https://forum.thaivisa.com/topic/111170 ... /#comments
Sist redigert av Phay den 15 jul 2019, 10:58, redigert 1 gang totalt.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

Phay skrev: 15 jul 2019, 09:35 Har nå flydd inn og ut x antall ganger iløpet av de siste årene, og hatt to grensepasseringer over land hvert kalender år, samt forlenget både turist visa og visa exempt ankomster. Så jeg har gamblet litt på regelverket, for det tar jo bare en person med en dårlig dag å ta en avgjørelse som kanskje ikke er min favør.

Så om jeg da blir satt i oppbevaringscelle, og Norwegian har fulle fly, kan jeg da nekte å skrive under, booke første fly ut av landet? Det blir jo da opp til Norwegian og når de har ledige seter å få meg ut igjen, eller? Har aldri hørt om nordmenn som har blitt sittende på grunn av slike årsaker, kun pga overstay og da blitt stemplet non grata.

Det er det store spørmsålet. Følger denne tråden på Thai visa nå, kan kanskje være til interesse for andre her inne også.

Les mer her
https://forum.thaivisa.com/topic/111170 ... /#comments
Følger tråden selv, nå sier du selv at regelverket blir gamblet med og da kan en kanskje tro at de blir lei det også, Det virker på meg som om det er mange som gjør det og det er kanskje noen signaler de vil sende ut med å "ta noen".
Forståelig at ingen vil betale for å reise hjem igjen , men som det står er det jo kommet flere der nå som skal betale selv.
Om de kommer seg ut hurtigere gjenstår å se.
Tror vedkommende selv ved å nekte å betale har satt seg i en situation hvor det blir forsøkt å presse henne til å betale,
Sikkert ikke så gøy å sitte der, men det har jo vært mye på forumene det siste års tid om disse ting.
Håper det løser seg .
Om Norwegian hadde latt deg sitte der vet jeg ikke, liker å inbille meg at vi har et høyt nivå av forbrukerrettighetter her til lands, så en slik sak ville vel fått en viss form for negativ pressedekning her, i motsetning til kanskje i vedkommendes hjemland eller i flyselkapets hjemland.
Sist redigert av Wood1958 den 15 jul 2019, 11:20, redigert 2 ganger totalt.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Stakkars...denne digitale nomaden var ikke forberedt på denne :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

I det minste så har jeg jo 1 måned eller nesten to ute av Thailand hver gang jeg reiser hjem, så det er jo ikke back to back jeg driver, men en vet jo aldri når en leser om de forskjellige som blir deternert. Velger å tro at de ikke forteller alt, så, tja vi får se hvordan det utvikler seg.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

Phay skrev: 15 jul 2019, 11:01 I det minste så har jeg jo 1 måned eller nesten to ute av Thailand hver gang jeg reiser hjem, så det er jo ikke back to back jeg driver, men en vet jo aldri når en leser om de forskjellige som blir deternert. Velger å tro at de ikke forteller alt, så, tja vi får se hvordan det utvikler seg.
Kan på meg virke som det er begrepene , ferie, turist, det noen ganger strides om mellom de som vlir tatt og Immigration.
Men tror en skal passe på og ha et visum som blir dekkende.Fks som Robert X eller tilsvarende om en skal være der mye.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Wood1958 skrev: 15 jul 2019, 11:19 Kan på meg virke som det er begrepene , ferie, turist, det noen ganger strides om mellom de som vlir tatt og Immigration.
Men tror en skal passe på og ha et visum som blir dekkende.Fks som Robert X eller tilsvarende om en skal være der mye.
Såvidt meg bekjent så er det ikke noen begrensninger på antall dager lenger, men det er begrensninger på visa exempt ankomst over land og nå også med fly.

Har man turist visum, så må jo det være ok?
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

[quote=Phay post_id=15789 time=1563182557
Såvidt meg bekjent så er det ikke noen begrensninger på antall dager lenger, men det er begrensninger på visa exempt ankomst over land og nå også med fly.

Har man turist visum, så må jo det være ok?
[/quote]

Vet ikke helt dagens regler , da det er så mye forskjellige opplysninger ute å går, samtidig som det åpenbart er forskjellige tolkninger av reglene rundt omkring i Thailand.
Tråden du henviser til har det jo vært noen av etterhvert på Thaivisa og det er åpenbart at de fleste der trodde det var ok med turistvisaer.
Selv om Immigration da mente noe annet.
Så hva som er ok og ikke er ikke noe jeg vil gi svar på.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Wood1958 skrev: 15 jul 2019, 11:38 [

Vet ikke helt dagens regler , da det er så mye forskjellige opplysninger ute å går, samtidig som det åpenbart er forskjellige tolkninger av reglene rundt omkring i Thailand.
Tråden du henviser til har det jo vært noen av etterhvert på Thaivisa og det er åpenbart at de fleste der trodde det var ok med turistvisaer.
Selv om Immigration da mente noe annet.
Så hva som er ok og ikke er ikke noe jeg vil gi svar på.

Fra Thai ambassaden sin side

To travel to Thailand, whether a certain type of visas is required or not, it depends on your passports and your length of stay.
The Travel Document from Norway required visa too. You can check if you need a visa from the link here. Click here to see if you need a visa to Thailand.

**Norwegian citizens with red passport are eligible to travel to Thailand as tourists for up to 30 days without visas

* We recommend you to apply for visa one month before you travel!

Visa runners
Please be aware that Thai Immigration’s recent crack down on visa runners is aimed at visa runners who abuse the visa exemption program for the purpose of working in Thailand. “Visa runners” refers to foreigners who leave Thailand to a neighboring country for a brief stay and then return to Thailand for another 15 or 30-day stay without any type of visa. The visa exemption program is for the purpose of tourism only. At present, Thai Immigration will take measures of warning and advising visa runners to obtain the proper visa. However, beginning August 12, 2014, Thai Immigration will begin prohibiting visa runners from entering Thailand. Those wishing to enter Thailand for purposes other than tourism are advised to secure the proper visa prior to their arrival in Thailand.

https://thaiembassy.no/do-i-need-visa-to-thailand/
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

Phay skrev: 15 jul 2019, 11:52 Fra Thai ambassaden sin side

To travel to Thailand, whether a certain type of visas is required or not, it depends on your passports and your length of stay.
The Travel Document from Norway required visa too. You can check if you need a visa from the link here. Click here to see if you need a visa to Thailand.

**Norwegian citizens with red passport are eligible to travel to Thailand as tourists for up to 30 days without visas

* We recommend you to apply for visa one month before you travel!

Visa runners
Please be aware that Thai Immigration’s recent crack down on visa runners is aimed at visa runners who abuse the visa exemption program for the purpose of working in Thailand. “Visa runners” refers to foreigners who leave Thailand to a neighboring country for a brief stay and then return to Thailand for another 15 or 30-day stay without any type of visa. The visa exemption program is for the purpose of tourism only. At present, Thai Immigration will take measures of warning and advising visa runners to obtain the proper visa. However, beginning August 12, 2014, Thai Immigration will begin prohibiting visa runners from entering Thailand. Those wishing to enter Thailand for purposes other than tourism are advised to secure the proper visa prior to their arrival in Thailand.

https://thaiembassy.no/do-i-need-visa-to-thailand/
Ja og selv med visa kan det gå galt.
https://forum.thaivisa.com/topic/104648 ... rist-visa/
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»