Overstay

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#41

Nomade skrev: 07 mar 2018, 15:23 IDC :(

https://youtu.be/u2QcmR_FNuM
Detta er faen ikke bra,,.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#42

Trist å se igjen ja. Det kaoset som er i besøkshallen er ikke til å tro. Man må rope for å bli hørt, som vi forstår her.
Det var som nevnt her hele familier som ankom IDC. Det er jo gjerne sånn at har èn i familien overstay, så har alle det. Og barna blir jo da bare med foreldrene, overstay eller ikke. Mennene i familiene samles naturligvis sammen med øvrige menn, mens barna blir med damene.
Det triste er jo at de blir værende der helt til hjelpen kommer fra ett eller annet hold. Noen ganger kommer den ikke i det hele tatt.

Med lufting såpass sjelden som et par ganger i uka, så kan man tenke seg for et liv og et miljø ungene vokser opp under. Stuck i et rom uten bevegelsesmulighet, og ingenting å gjøre for de minste. Må være et mareritt.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#43

Det å lese kommentarsporet til den videoen er som å lese en grøsser.

:?
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#44

Noodle skrev: 07 mar 2018, 18:29 Det å lese kommentarsporet til den videoen er som å lese en grøsser.

:?
Det blir i hvertfall klart hvor man ikke bør tilbringe verken ferie eller annet opphold, om man ikke vil ha et spesielt minne for livet :shock:

Samtidig med meg satt det forresten en danske, som var der for 4.gang. En alkoholiker som hadde voldsomme abstinenser mens jeg var der. Så ille ble det at vi ropte etter vaktene, der han lå sammenkrøpet og skalv som et aspeløv.
En vakt kom inn etterhvert, og bare pirka borti dansken, sa "he no good", og gikk igjen. Vi så aldri mer til han, men dansken ble i hvertfall hentet noen dager senere. Det er det verste tilfellet av fylleangst, fyllenerver og abstinenser jeg noen gang har sett. Så ut som mannen led av epilepsi eller noe.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#45

Dette velger dem selv før dem kom inn til thailand slutt være naiv dette vidte dem hvis dette skulle skje med dem fortjent straff, dems ambasade gjør ikke noe, hvis en i fra norge kommer ditt hjelper ikke ambadaden deg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#46

Om en blir tatt for tyveri, og ikke har stjålet noe? Om en får noe plantet på seg av politi eller andre? Fortjener man slik behandling da? En bør være uskyldig inntil d motsatte er bevist er nå min mening.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#47

Her må jeg bare dra fram det store trumfkortet og si;

TiT

This is Thailand

Hold din sti ren, og visumet gyldig!

Men vi burde alle kunne være enige om at innkvarteringen har "forbedringspotensiale".
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#48

Phay skrev: 08 mar 2018, 10:04 Om en blir tatt for tyveri, og ikke har stjålet noe? Om en får noe plantet på seg av politi eller andre? Fortjener man slik behandling da? En bør være uskyldig inntil d motsatte er bevist er nå min mening.
Om en er litt « nærvøs». Ha nå nummret

Til en advokat på mobilen!

Og ring eller send melding dan sitter

I « maja»..

Vdt planting

Hold finga av fatet er det ikke dna

Eller fingdravtrykk!

Vel polisen som aresterer får en veldi vansklig sak

Først hos påtale makta , så i forhørsrett!

Vdr overstay ere vel ingen vei itenom

Rett i « rottehølet»!

Uff,

Thaibreaks historie var sterk kost!9
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#49

Holdt på å bli tatt for overstay selv om jeg ikke hadde det. På min første «langtur» til Thailand/Asia som varte 6 uker reiste jeg uten visum og fikk 30 dager på flyplassen i BKK ved ankomst. Så langt alt vel. Men 6 ukerer jo mere enn 30 dager så jeg bestemte meg for å dra til Singapore noen dager. Så jeg reiste til Singapore fra Phuket noen dager - og så tilbake til Phuket. Noen dager senere reiste jeg til BKK. Hadde pass og flybilletter i ei lita rompetaske dagen jeg ankom BKK. Men rompetaska forsvant den kvelden, om den ble stjelt eller om den falt av seg selv er uvisst. Men det ble i hvertfall starten på et aldri så lite helvete. Først måtte dette rapporteres til politi og rapporter skrives i ørte eksemplarer. Så til den norske ambassade å få nødpass. Så til Immigration og få avklart innreise/utreise. Og det var der de virkelige problemene startet. De fant av sine data når jeg hadde ankommet fra Norge men ikke at jeg hadde vært ute av landet fra Phuket til Singapore. Så de ble hissige og sa OVERSTAY! Jeg hadde heldigvis gjenparten av flybilletten Phuket-Singapore men de godtok ikke den uten videre. Etter flere timers venting og svetting samt nervøs mage fikk jeg komme inn på et kontor hvor en ansatt til slutt ringte til Phuket airport hvor de etter langt om lenge kunne bekrefte at jeg hadde vært ute av landet noen dager. PUH!

En av de verste dagene jeg har hatt i Thailand...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#50

มังคุด skrev: 08 mar 2018, 14:40 Holdt på å bli tatt for overstay selv om jeg ikke hadde det. På min første «langtur» til Thailand/Asia som varte 6 uker
Etter flere timers venting og svetting samt nervøs mage fikk jeg komme inn på et kontor hvor en ansatt til slutt ringte til Phuket airport hvor de etter langt om lenge kunne bekrefte at jeg hadde vært ute av landet noen dager. PUH!

En av de verste dagene jeg har hatt i Thailand...
Hehe, TIT
🌞
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»