Reise til Thailand under pandemien

anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#21

Utpåtur skrev: 31 mar 2021, 14:05 Jaja da blir man vel vaksinert i løpet av april - og 1. Juli åpner Phuket - sjekket billetter ca, 5.300 via Doha - til Phuket. Har ikke vært der på ca. 10 år - hva kan man forvente hvis man reiser nå? ...alt gratis 1. uka?


Men hva med å komme tilbake - karantene da eller? Litt tidlig å si? - Noen som vet noe om Filippinene?
Er nok en stund til Filippinene har fått kontroll på pandemien dessverre.

https://www.worldometers.info/coronavir ... ilippines/
wiking
Innlegg: 441
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#22

Utpåtur skrev: 31 mar 2021, 14:05 Jaja da blir man vel vaksinert i løpet av april - og 1. Juli åpner Phuket - sjekket billetter ca, 5.300 via Doha - til Phuket. Har ikke vært der på ca. 10 år - hva kan man forvente hvis man reiser nå? ...alt gratis 1. uka?


Men hva med å komme tilbake - karantene da eller? Litt tidlig å si? - Noen som vet noe om Filippinene?
Så vidt jeg har hørt om Fillipinene så har dem lettere karatene der enn i Thailand. Jeg hørt jo om en kar fra samme plass som meg var der nede i begynnelsen av året 2021. Da var det vel bare å ta en test der nede og så slapp han ut etter 2-3 dagere. Har også hørt om en som tenker seg til Cebu nå i den nærmeste tiden. Etter som jeg forsto på han- var det vel ikke noe karatene krav der nå. Men dette kan jo forandre seg raskt.
You Never walk Alone :D
wiking
Innlegg: 441
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#23

Jeg har jo hørt at Thailand planlegger å åpne opp. Men er ikke sikker. Jeg leste litt om det på nettet i går men fant det ikke idag. Og dama mi snakket jo også om var man vaksinert så var det vissnok mulig. jeg mener jeg leste noe lignende på nettet. Og karatene skulle visnok reduseres var vel helt ned til 3 dager. Men hvem veit. Jeg har jo mulighet å reise ned i og med at jeg har en unge der. Men å sitte i 14 dager på karatene hotell og betale et dyrt hotell har jeg ikke så lyst til. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#24

wiking skrev: 02 apr 2021, 22:37 Jeg har jo hørt at Thailand planlegger å åpne opp. Men er ikke sikker. Jeg leste litt om det på nettet i går men fant det ikke idag. Og dama mi snakket jo også om var man vaksinert så var det vissnok mulig. jeg mener jeg leste noe lignende på nettet. Og karatene skulle visnok reduseres var vel helt ned til 3 dager. Men hvem veit. Jeg har jo mulighet å reise ned i og med at jeg har en unge der. Men å sitte i 14 dager på karatene hotell og betale et dyrt hotell har jeg ikke så lyst til. :D
Det her er siste informasjon såvidt jeg vet om den planen de har for å åpne landet for turister igjen.


F93B5D97-55CE-415B-A80D-C1C771C9FA69.jpeg

0958B8CE-F5C0-422A-AD66-F6F710F42821.jpeg
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

Utpåtur skrev: 03 apr 2021, 10:56 Man har jo ikke utformet noe regler for vaksinerte som har vært i utlandet og kommer tilbake til Gnore.... kan det skje uten karantene - blir jo et viktig spørsmål. Erfaringer fra vaksine skulle tyde på at det er mulig da - vaksinerte i få tilfeller tar med seg smitte. Men så er det jo slik at å være prøvekanin ikke er veldig smart - da kan det oppstå uforutsette ting. Så er man lur avventer man til nærmere jul. November-desember er jo også klart mest bedritne mnd her hjemme - mørt, vått, og ikke skiføre.
Det viktigste med vaksinen er at majoriteten eller ett flertall har tatt den, for vaksinen hindrer jo ikke smitte i seg selv. Så inntil vi har 70 - 80% vaksinerete så kan man ikke la vaksinerte komme og gå som de vil. Slik jeg har forstått det,
🌞
wiking
Innlegg: 441
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#26

Jeg tviler jo en del på hele dette regimet med vaksine. Dem har jo ikke klart å bekjempe influensa med vaksine. Både covid 19 og influensa er jo en virus sykdom. Det er ikke noen forskjell der. Og vi har jo levd ganske bra med influensa uten noe vaksine tvang -det blir jo en form for tvang når det kommer krav om vaksine pass. Og jeg stiller også spørsmål om effekten av vaksinen. Den gir jo ingen immunitet. Dem som har fått vaksinen kan jo bli smittet og smitte andre . Noen mener vaksinen kan bekjempe covid- da viser dem til Israel. Men vi fikk jo nyheter om en øy husker ikke navnet. Dem hadde vaksinert flere av sin befolkning enn Israel. Der fikk dem jo nå en økt smitte spredning nå nettopp. Det som jeg tror og som en del eksperter også tror er at covid vil bli den nye influensa . Den kommer og går . Vi blir ikke kvitt den- samme som influensa. Og Covid vaksinen er noe dem må ta hvert år - samme som influensa. Jeg frykter også at med dette regiemet med lockdown osv vil vi kunne skape farligere muterte covid 19 som lurer vaksine , Men jeg er jo ikke noe ekspert. Vi får se hva som skjer. Men tror nok vi må leve med covid for ingen av tiltakene tar jo livet av covid 19 viruset. 8-)
You Never walk Alone :D
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#27

wiking skrev: 08 mai 2021, 15:40 Jeg tviler jo en del på hele dette regimet med vaksine. Dem har jo ikke klart å bekjempe influensa med vaksine. Både covid 19 og influensa er jo en virus sykdom. Det er ikke noen forskjell der. Og vi har jo levd ganske bra med influensa uten noe vaksine tvang -det blir jo en form for tvang når det kommer krav om vaksine pass. Og jeg stiller også spørsmål om effekten av vaksinen. Den gir jo ingen immunitet. Dem som har fått vaksinen kan jo bli smittet og smitte andre . Noen mener vaksinen kan bekjempe covid- da viser dem til Israel. Men vi fikk jo nyheter om en øy husker ikke navnet. Dem hadde vaksinert flere av sin befolkning enn Israel. Der fikk dem jo nå en økt smitte spredning nå nettopp. Det som jeg tror og som en del eksperter også tror er at covid vil bli den nye influensa . Den kommer og går . Vi blir ikke kvitt den- samme som influensa. Og Covid vaksinen er noe dem må ta hvert år - samme som influensa. Jeg frykter også at med dette regiemet med lockdown osv vil vi kunne skape farligere muterte covid 19 som lurer vaksine , Men jeg er jo ikke noe ekspert. Vi får se hva som skjer. Men tror nok vi må leve med covid for ingen av tiltakene tar jo livet av covid 19 viruset. 8-)
Regner med at du bruker bilbelte, selv om det ikke redder alle. Det tar faktisk liv i visse tilfeller også.
Vaksine redder heller ikke alle, noen dør faktisk av bivirkninger også.
Bilbelte og vaksine redder nok mange flere enn det tar livet av.
I mitt hode er det enkelt, vaksiner dere.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#28

Phay skrev: 03 apr 2021, 01:26 Det her er siste informasjon såvidt jeg vet om den planen de har for å åpne landet for turister igjen.



F93B5D97-55CE-415B-A80D-C1C771C9FA69.jpeg



0958B8CE-F5C0-422A-AD66-F6F710F42821.jpeg
Mye siste nytt fra den kanten...de prøver mange modeller, men tiltakene mot covid forandrer seg hver uke og man blir ikke klokere av det..De fører tross alt en krig mot covid..så vi får se hvem som vinner eller taper denne krigen...jeg vet hvem som taper hver eneste kamp og jeg har mitt utfall for krigen..før eller senere må noen kapitulere..vi kan jo alltid skrive en fredsavtale? :lol:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#29

Utpåtur skrev: 31 mar 2021, 14:05 Jaja da blir man vel vaksinert i løpet av april - og 1. Juli åpner Phuket - sjekket billetter ca, 5.300 via Doha - til Phuket. Har ikke vært der på ca. 10 år - hva kan man forvente hvis man reiser nå? ...alt gratis 1. uka?


Men hva med å komme tilbake - karantene da eller? Litt tidlig å si? - Noen som vet noe om Filippinene?
De som er bereist i Thailand og Fillipnene sier at Thailand er stedet å være..Fillipinene er visstnok blitt veldig forfallent etter hva jeg hører..

Men alt avhenger av du vil ha.

Patong, er tomt og mye er stengt. Større hotel med flere restauranter har bare 1 restaurant som bruker som frokost lunch og middag.

Hotellene tidligere kunne gjøre som de ville hva det angikk covid tiltakk. Men np må hotellene også følge de drakoniske lovene. Henhold til maskebruk btw.

Man vet jo ikke hva som skjer hvis det skjer flere tilfeller av covid i Thailand, feks Patong. Som turist har de ikke noe valg hvis man blir pålagt å være kun på hotellets område..

Jeg ville nok sett etter land som har større frihet og bedre tilnæring til hvordan de velger å leve med covid isteden for ett land som Norge eller Thailand hvor politikere leker doktor i stor grad. Jeg elsker dette fra deres side; "vi mener disse tiltakene.." :D

Ekstrem risiko over hvilke fantasiløsninger de velger å innføre i mange tilfeller.. feks i bangkok er alt nedstengt, men alle reiser til feks Samut Sakhon så de kan sitte på cafe restaurant etc..så hva er greia lissom.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»