Endringer i røykeloven i Thailand

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

En ny regulering av røykeloven vedtatt tidligere denne uken gjør det nå ulovlig å røyke på det meste av offentlige områder, inkludert utenfor offentlige bygninger, restauranter og barer.

No more smoking in public in Thailand
Smokers heading outside the front of buildings in Thailand for a quick cigarette will soon be a thing of the past. New laws have been enacted that will shortly come into force.

New regulations have been issued by the Department of Public Health which will force smokers to stay well away from public buildings and public areas. The ban will include people smoking outside café and restaurants.

There will be a five metre perimeter exclusion zone from the entrances or exist of all public buildings.

This includes condos, rental buildings, pubs, hotels, religious buildings, karaoke establishments, restaurants, laundries, salons, cinemas, parking areas, spas, areas for Thai massage, clinics, hospitals, schools, swimming pools, fitness parks, clinics and ‘other places’, according to Thai Rath. The regulations also specify precisely where internal smoking areas in buildings may be located.

Den nye loven åpner også opp for legalisering av e-sigaretter og damping.


E-cigarettes and vaping to be legalised in Thailand
Even more changes afoot for smokers in the ever-changing landscape of Thai smoking laws. Earlier this week laws were passed forbidding smoking in most public areas, including outside public buildings, restaurants and bars.

Now Sanook reports that there are major changes are on the way regarding the use of electronic cigarettes (vaping) in Thailand.

The excise department says they will be taxing the devices and vaping liquids leading the way to their legal use in the Kingdom.

Many people have criticised Thai authorities for being behind the times in regards to their laws prohibiting vaping and vaping products.

E-cigarettes are legal and taxed in many parts of the world but in Thailand tourists wondered if they could face jail time for vaping.


De nye regulativene skal iverksettes innen 90 dager etter de er annonserte.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Å herlig...digg :)
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

hmmmmmm sier jeg da
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Burde vert bannlyst over hele kloden
Og spesielt for nordmenn som
Blir» reparert» av nikotinskader på
Skattebetalernes penger
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

chelsea skrev: 09 nov 2018, 14:35 hmmmmmm sier jeg da
Det er kun falanger som sjenerer meg med røykingen deres..jeg har ikke problemer med thaier som har litt mer vett ¨å stå litt lenger bort...falanger vil gjerne røyke og drikke akkurat hvor det passer dem..så er det bannlyst å drikke på offentlige plasser?
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Dato for effektuering av de nye reglene i røykeloven som gjelder reglene mot som forbyr røyking offentlige steder er nå bestemt og vil iverksettes fra 3. februar 2019.

Det er også lansert regler for merking av røykeforbud og innen mai skal det også bestemmes hvilke ord som kan tillates at står på røykpakker.


Skal bli veldig interessant å se hvordan håndheving av det nye regelverket vil gjennomføres, mange steder i dag hvor det røykes mye vil omfattes av dette.


Dates clarified for new smoking bans and regulations
The Thai Public Health Ministry official announcement has been issued for smoking bans from no smoking zones.

The fine will be 5,000 baht.

Khaosod is reporting that the deputy general director of the Department of Disease Control, Doctor Kajonsak Kaewjaras, says the first announcement states the list of types or name of public places, work places and vehicles.

The list includes condos, rental buildings, pubs, hotels, religious buildings, karaoke establishments, restaurants, laundries, salons, cinemas, parking areas, spas, areas for Thai massage, clinics, hospitals, schools, swimming pools, fitness parks, clinics and ‘other places’, according to Thai Rath in an article last week. The regulations also specify precisely where internal smoking areas in buildings may be located.

The announcement will be enforced from February 3 next year.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»