Acne

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#21

Kolami skrev: 26 okt 2017, 16:27 Mange har svarte prikker som blir større med årene..de fjerner man med laser enkelt og greit..tidligere jo bedre..

Ang. acne for at de største så har hun en krem fra Norge som man ikke får i Thailand mener jeg..den heter, Finacea 15%...merk 15%..mange av kremene i Thailand er mye svakere btw..

Problemene er stadige utbrudd av acne selv om det tas forbehold i stor grad. Så jeg skal komme tilbake når prøver er blitt tatt..dette acne problemet er slitsomt å høre på..og da snakker jeg ikke om ett par 3 4 store kviser når det er sagt, heller ikke er det kjempe utbrudd, men nok til at dama føler seg uattraktiv uansett om jeg sier at jeg glad i henne uansett..så mye betyr mine ord hehe :roll:
http://www.myfinacea.com/index.php
👍tydlig du forstår det hele godt!

og gjlr alt for og hjelpe!

surf nå litt på denne china / burma

barkepulvret!

burmesera bruker jo ikke dette bare til

sminke!..

finner du mere så post det davel

https://youtu.be/bj2mNsag1Rw


https://youtu.be/a7bgig4-GX0
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#22

En liten oppdatering angående acne.

I min kjæreste tilfelle har det vist seg å slutte med absolutt alt som hun bruker i ansiktet. Nå bruker kun en væske for rensing. KUN det og ingenting annet. Og man ser at hun allerede begynner å bli bedre.

Ulike kremer for å behandle acne kan være såpass sterke/irriterende at huden blir for tynn og/eller lettere for å få ubehag.

Melk og samt hvetebakst, brød etc avstår hun også fra akkurat nå. Også begrense inntaket av karbohydrater hva det angår fukt også.. Betnelsene ser ut til å bli mindre for hver eneste dag.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#23

Veldig gode nyheter!

Personlig synes jeg damer ofte bruker ALT for mye kjemisk dilldall i ansiktet. De er jo så søte og vakre uten å måtte kline seg inn med alt mulig. Men samfunnet har på en måte lurt dem til å tro at de MÅ ha på seg alt dette klinet for å se normale ut.

Angående mel og slikt så har jeg en kompis som var baker. Han måtte slutte pga mel-allergi som han utviklet med årene. Han tålte heller ikke engangshanskene som de måtte bruke etterhvert. Så han ble omskolert fra baker til IT-guru og lever nå herrens glade dager lønnsmessig ihvertfall :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#24

Kviser kan også komme pga stress, har damen din opplevd noen endringer i livet den siste tiden? Ny jobb? Travelt? Press fra andre omgivelser?
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#25

Det kan godt være stress med tanke på jobben..men noen store forandringer har det ikke vært i de siste årene..
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#26

Jeg har jo vært mye plaget med akne i min oppvekst. Det beste reseptfrie salven som jeg fikk tak i var f.eks basiron som inneholder Benzoyl peroxid- Panocyl gel er et annet navn med samme virkestoffer. Dette er vel det hudleger og eksperter anbefaler som det beste alternativet hvis man ikke må på resept. Best effekt fikk jeg når jeg fikk resept på- antibiotika. Hvis reseptfrie midler ikke hjelper så finnes det flere reseptbelagte medisiner som gelé, kremer eller tabletter (antibiotika)som kan hjelpe godt.

I Thailand er dem vel ikke så strenge på antibiotika. Ellers sies det vel at mat ikke har så mye betydning på akne.

Ellers kvise midler som kosemetikk industrien selger har jeg dårlig erfaring med- lite effekt. Hudspesielister sier vel også at vanlig såpe er like effektiv som disse hudrensepreperatene til kosemetikken.

Å få bukt med akne problemer er litt tålmodighets test- i begynnelse kan man få litt oppblomstring. Man blir ikke kvitt akne på en dag eller 1 uke.
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»