Helsesjekk på Bangkok Hospital, Bangkok.

Moo Ping
Innlegg: 33
Registrert: 22 okt 2017, 07:17

#11

Har vært på mange sykehusbesøk i Bkk på forskjellige sykehus, men aldri vært syk alvorlig syk. De senere år har det blitt dårlig med trening og kostholdet er jevnt over usundt, men jeg er stor på helsesjekker. Begynte når jeg rundet 40 og da var planen å bruke Bumrungrad, men hadde festet bort pengene som var avsatt til helse, så jeg , måtte velge et billigere sykehus, Vibhavadi Hospital www.vibhavadi.com Dette privat sykehus men mye billigere enn f.eks Bkk Hospital og Bumrungrad. Opplevelsen er også annerledes. Ingen bleikansikter å se og man blir godt passet på og du har en støttekontakt under hele oppholdet. De har også en alternativ avdeling med akkupunktur, massasje og detox for de som er interessert. Dette sykehuset ligger litt utenfor allfarvei i Bkk. Var innom en tur og hilste på en som jobber der i Juni og da tok jeg med en brosjyre der det stod at en helsesjekk tilsvarende den som koster 15400 baht på Bkk Hospital og 20900 bhat på Bumrungrad bare koster 8300 baht... Så om man ønsker å spare noen kroner er det mulig...Selv var jeg fornøyd med dette sykehuset. Men de har ikke topp moderne instrumenter, journalen ble ikke lagret elektronisk(Dette var 3 år siden , så mulig dette er annerledes nå)......Andre sykehus som er litt billigere enn toppsjiktet er Camillian Hospital som ligger i Sukhumvit Soi 55( www.camillianhospital.org og Saint Lous Hospital som ligger i Sathorn. www.saintlouis.or.th. Her er det kanskje bortimot halvpris på helsesjekker i forhold til de dyreste.

Selv deler jeg Riflefish sin begeistring for Bumrungrad og har tatt helsesjekk der de to siste årene. Det er dette sykehuset i tillegg til Bkk Hospital og Samitivej jeg har hørt er det beste (Ihvertfall dyrest) Samitivei har en rekke sykehus i Bkk , men det som ligger mest sentralt for turister er kanskje det som ligger i Sukhumvit 49/Thonglor Soi 13. www.samitivejhospitals.com.

Det kan selvsagt diskuteres om man er en stor fjott som velger det dyreste alternativet når man kan spare noen kroner ved å velge noe som er like bra.Men jeg velger å tro at Bumrungrad har de beste legene og det beste utstyret og derfor er det mitt valg. Det viktigste er at man selv er fornøyd med sitt valg.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Phay skrev: 23 okt 2017, 16:29 @nap

Fikk også den følelsen når jeg var på Hua Hin Bangkok Hospital. Hud Legen ble irritert når jeg var innom med en lettere forbrenning, og spurte om han kunne se på noen føflekker, da han var ferdig med sjekken av det forbrennte området på 5 minutter, og skrevet resept på noe kvakksalve jeg fikk til 500,- bath på toppen kom timesprisen på 1200,-.

Svaret jeg fikk var at da måtte jeg bestille time for det, og komme her og tro st jeg skulle få sjekket det samtidig. Desverre så tik jeg årstesten her og ikke i bangkok, og fikk en eldre legedame, som var helt uforberedt, og leste opp resultatene fra utskriften, som jeg fint kunne gjort selv. Ikke samme kontakt ogprat med legen her, og snakk om oppfølging, kost eller trening.

Så Hua Hin er kun akutt om det skulle være noe.
Jeg var også innom Hua Hin en gang for lenge siden og jeg satt også med det inntrykket at de var veldig uforberedt der nede..men jeg er tydligvis ikke alene om det forstår jeg..
Nap
Innlegg: 61
Registrert: 22 okt 2017, 12:33

#13

Måtte hente frem Check Up skjemaet fra Hua Hin Hospital for å sammenligne. Godt under halve prisen på Hua Hin Hospital. Og som VIP kunde blir jeg fulgt rundt. Dvs, nå har jeg vært gjennom dette, jeg tror det er 6 ganger?, så jeg går selv til noen av stedene. Vi er jo blitt kjent etter hvert.

Legen som har hovedansvaret for meg, mener min helse er så bra at deler av sjekken er nok å foreta annen hvert år. Men greit nok, har jeg så mye penger gjør de det gjerne. Gemyttlig tone altså.

Med det er klart, formål og fasiliteter tilsier ulik pris.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#14

Som fastboende i Thailand og godt kjent etter snart 20 år, så bruker jeg ikke de dyre sykehusene i Bangkok. Hofteoperasjonen tok jeg på det store og eldste militærsykehuset i Lopburi. Generalene sørger for at militærykehusene har de beste kirurger, og det er generalene som bestemmer her i Thailand. Militærsykehuset i Sattahip er vist også bra. Det eneste er at de beste kirugene er på hvert sykehus bare 2 ganger i uka, så litt ventetid kan det bli. Man sørger for seg selv først både generalene og politikere. Så jeg betalte 20% av det prisen er i Bangkok hospital, og servicen og rommet var heller ikke dårligere. En hel dags grundig sjekk på det store kreftsykehuset i Lopburi, det kostet 1800,- baht. Ventolin jeg trenger for asthma og annet, betaler jeg også under halv pris for her jeg bor.

Men de små lokalsykehusene er ikke så bra rundt oss. Ofte er legene bare legestudenter, og renholdet er forferdeligv dårlig.

Så vi tar ting etter eget ståsted, og en forsikring for oss over 70 år kan ofte koste mer enn selve operasjonen.

A.H.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#15

Vær forsiktig så de ikke stikker av med ene nyren din neste gang du legger deg inn på et militærsykehus :)!
(Ref denne soldatstudenten hvor de fjernet det meste av "innmaten" uten å melde fra. Dette var standard rutine sa de.)
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»