Forsikringen nekter å betale!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Viktig å huske å sjekke varigheten på reiseforsikringen. Werner Danielsen som ble bitt av Hai utenfor Hua HIn, har fått avslag fra forsikringsselskapet om refusjon av utgifter, da de ble oppmerksom på varigheten av Danielsen sin reise før det inntrufne haiangrepet.

https://news.thaivisa.com/article/19866 ... uthorities
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#2

Phay skrev: 30 apr 2018, 09:54 Viktig å huske å sjekke varigheten på reiseforsikringen. Werner Danielsen som ble bitt av Hai utenfor Hua HIn, har fått avslag fra forsikringsselskapet om refusjon av utgifter, da de ble oppmerksom på varigheten av Danielsen sin reise før det inntrufne haiangrepet.

https://news.thaivisa.com/article/19866 ... uthorities
Viktig å vite at en helårs reiseforsikring vanligvis er gyldig på reiser inntil 45 dager.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

anmeno skrev: 30 apr 2018, 11:13 Viktig å vite at en helårs reiseforsikring vanligvis er gyldig på reiser inntil 45 dager.
Jeg har Frende nå, som har 75 dager.
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#4

Phay skrev: 30 apr 2018, 11:26 Jeg har Frende nå, som har 75 dager.
Jeg har Europeiske super forsikring denne er gyldig i 60 dager, denne er også veldig enkel å utvide med ekstra dager, vet du om dette er enkelt med Frende sin forsikring?
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#5

anmeno skrev: 30 apr 2018, 11:40 Jeg har Europeiske super forsikring denne er gyldig i 60 dager, denne er også veldig enkel å utvide med ekstra dager, vet du om dette er enkelt med Frende sin forsikring?
Ser Dette på Frende sine sider.

Kan jeg være på reise lenger enn 75 dager?
Ja, men hvis du skal reise lenger enn i 75 dager må du kjøpe utvidet reiseforsikring. Vilkårene for utvidet reiseforsikring er de samme som for ordinær reiseforsikring. Denne må bestilles og betales før avreise.


Dvs. at denne forsikringen er uaktuell for meg, da jeg ikke alltid vet hvor lang turen blir....
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Nok en påminnelse om at det er superviktig å ha en gyldig reiseforsikring om uhellet er ute!

Alt for mange som ikke forstår hva "helårs reiseforsikring" egentlig er. Det er egentlig et så misvisende uttrykk at forsikringsstanden burde være pålagt å endre navnet til kun "reiseforsikring xx" der xx er antall måneder/uker/dager sammenhengende reise forsikringen gjelder. At man må betale en årlig premie får være en annen sak. Desverre er det alt for få som virkelig leser hva forsikringen(e) egentlig dekker.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#7

Ups. Sånne ting er det uheldig å ikke sette seg inn i. Jeg valgte også Frende fordi de er litt bedre enn de andre på det meste (antall dager, verdier på tyvegods, osv.).

Men det der må bli dyrt for fyren. De skadene hans så ikke gode ut. Kanskje han kan håpe på at myndighetene tar regninga for ham. Det virker i hvert fall som om de er svært interessert i at dette haiangrepet ikke får for mye negativ pr, og i møte med ham sa de vel også at de skulle sørge for å ta seg av ham.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Jeg utvider alltid reiseforsikringen med Nomad, fra samme dagen reiseforsikringen min når 75. dag, så det går greit, og er vesentlig rimeligere enn europeiske sine satser feks. Frende har jeg ikke satt meg inn i, annet enn at det ikke går ann å utvide den etter reisens begynnelse, og må planlegge som ameno sier. Nomade er superenkelt å utvide mens man er på tur og forandrer planer.
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#9

Phay skrev:Jeg utvider alltid reiseforsikringen med Nomad, fra samme dagen reiseforsikringen min når 75. dag, så det går greit, og er vesentlig rimeligere enn europeiske sine satser feks. Frende har jeg ikke satt meg inn i, annet enn at det ikke går ann å utvide den etter reisens begynnelse, og må planlegge som ameno sier. Nomade er superenkelt å utvide mens man er på tur og forandrer planer.
Vet at i enkelte selskap så er ikke forsikring gyldig hvis planlagt hjemreise er senere enn forsikring er gyldig for. Mener at dette var tilfelle for Gjensidige når jeg skulle på langtur for 10 år siden.

Sent from my E5823 using Tapatalk

INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#10

Virker som han som ble bitt av hai kan ha hatt en av disse forsikringene man får inkludert når mer enn en viss prosent % av reisen betales med kreditt kort, de bruker vare i 90 dager.
Noen av de varer de første 90 dager uansett åpen billett eller når retur er.
Andre må ha en returbillett innen 90 dager og er totalt ugyldig i hele reiseperioden om man ikke sørger for å ha dette.
Har aldri hørt at noen av disse kan utvides utover 90 dager heller.
Forskjellige vilkår på disse også, som man absolutt bør sette seg inn i før man reiser.
Men har benyttet de og fungerer ganske greit, om de må benyttes også, men gjerne ikke så bra dekning som de beste helårs forsikringer.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»