Forsikringen nekter å betale!

มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#51

Phay skrev: 08 mai 2018, 23:45 Jeg tror nok ansvaret hviler på oss, for en er jo hverken skadet eller bevistløs forhåpentligvis i det øyeblikket forsikringen ikke er effektiv lenger.
Så hva hvis mannen var bevisstløs og det var hans thaikjæreste som kanskje ikke kjente alle detaljer ift mannens forsikring som tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk klarsignal til innleggelse på dyrt internasjonalt sykehus?
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#52

มังคุด skrev: 09 mai 2018, 00:02 Så hva hvis mannen var bevisstløs og det var hans thaikjæreste som kanskje ikke kjente alle detaljer ift mannens forsikring som tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk klarsignal til innleggelse på dyrt internasjonalt sykehus?
Forsikringen var jo gått ut før han ble skadet, og i dette tilfellet så var han ved full bevisthet, og ville jo på rimeligere sykehus, men det han glemte å nevne var hvor lange han hadde vært i thailand eller ute av Norge på reise. Om han nevnte utreise tidspunkt fra Norge, så er jeg enig i at ansvaret hviler på forsikringsselksapet, og den samtalen ligger lagret i loggen, så det skulle ikke være noe problem å hente frem som bevis.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#53

มังคุด skrev: 08 mai 2018, 19:49 Du har altså ikke hatt problemer med forsikringsselskap og har heller ikke hørt om andre som har hatt det sier du. Du har vel hørt om mannen som ble bitt av haien i Hua Hin? Og du har vek hørt om han briten som døde i Brasil som jeg nevnte tidligere? Det er jo bare svada du fremfører. Verden din strekker seg helt fram til nesetippen din. Og det er jo greit men for andre har jo verden en litt større omfang.

Tenk deg nå om - hvilken utdannelse i Noreg eller verden forøvrig er det som er lengst og mest omfattende? Er det for leger som skal operere de tynneste blodårer i hjernen eller foreta kompliserte organtransplantasjoner? Er det for spesialingeniører som skal konstruere de mest kompliserte motorer og mekanismer? Eller er det dataingeniører som skal konsturere svært kompliserte programmer for internett el? Neida - det er hverken hjernekirurger eller dataingeniører eller noen andre i den delen av arbeidslivet - det er jurister og advokater som skal tolke lovtekster som jo i bunn og grunn skal være klokkeklare og lett forståelige som har den lengste og mest prestisjefylte utdanningen sim er å få. Så hva tror du om teksten som er skrevet på forsikringspolisen din? Tror du virkelig den er klokkeklar og ikke til å ta feil av? Det er ikke uten grunn at forsikringsselskaper har mange og dyktige jurister og advokater på lønningslista si, de vet å tolke forsikringstekster i «korrekt» øyemed.

Når det gjelder adekvat behandling registerer jeg at du har misforstått totalt. Jeg har ca 20 års jobb i helsevesenet bak meg og ser ingen hensikt i å diskutere det begrepet med deg.
Jeg ser en dårlig lege og sykepleier på en mils avstand. Godt det er fritt sykehusvalg så jeg slipper ev. "adekvat" behandling på nærmeste sykehus hvor faren for komplikasjoner er større, men heller får den beste "adekvate" behandlingen med 1.40 times busstur unna med lavere risiko for komplikasjoner. MERK: KOMPLIKASJONER. Velger du ett sykehus som har 40 operasjoner i året eller velger du ett som har 220 operasjoner i året og har det som fagfelt?

Du mener nok at jeg får en fullgod behandlingstilbud på begge steder. Slik svarer en lydig ansatt eller en flink skoledoktor.

Synd at du ikke er like kritiskt om din egen sektor som du er i mot forsikringsbransjen. Slik du beskriver forsikringsbransjen er akkurat slik jeg opplever DIN sektor. Mye grums i din sektor, også.

Etter mitt møte med din sektor har jeg hjulpet familie og venner til å unngå "adekvat" behandling men heller siktet på den beste behandling. Så får helsepersonell og andre krangle om hvordan man skal uttrykke "adekvat". De har fått en god behandling for å unngå "adekvat" behandling. Ikke noe tull på 20 år. Slik er det med forsikringsbransjen også, man må vite hva man gjør for å slippe de problemene som ev. oppstår. Risikoen ved å ha ingen forsikring kontra å ha riktig forsikring. Tror du sykehuset kompenserer for feil? Nei, det var jo tross alt "adekvat" behandling der og da, men ikke den beste behandling tilgjengelig.

Så kan vi krangel så busta fyker om fagutrykk og fagtermer og i hvilken settinger de skal brukes og ikke brukes.

Enten så har man forsikring eller ikke. Jeg har ALDRI hørt noen som har problemer med en forsikring som er i orden. Men jeg registerer at mange mener at forsikringselskapet skal betale når kundeforholdet er avsluttet, eller om forsikringen ikke dekker ulykken pga liten skrift. Jeg har hatt forsikringer hvor det med liten og STOR skrift står at jeg ikke skal gjøre det og det. Men jaggu mei gjorde jeg det likevel. Det gjelder sikkert mange andre også. Det er lett å ligge på sykehuset å si at : jeg visste ikke, skriften var så liten eller var den STOR.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»