Tannleger i Thailand

wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#1

Jeg lurer litt på kostnadene ved å fiks tenner i Thailand. Jeg har jo litt erfaring fra Phillipinene men har litt mistanke om at prisnivået er høyere i Thailand. I 2009 fikk min x fikset sine tenner i Manila. Hun trakk ut ei tann og borret og fikk fikset hull i en 12-13 tenner. Det kostet vel ikke mere enn 1200-1300 kr . Så mitt spørsmål hva koster det å få fikset hull f.eks i thailand. Har tenkt litt på å fikse litt i sommer. :D Det kan jo være interresant å høre litt om kostnader når det gjelder mere avansert tann behandling f. eks krone og impleplat osv osv
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Ca 1/3 av prisene i Thailand i forhold til Norge.

Bangkok Denall clinic
http://www.dentalbangkok.com/fee.htm
🌞
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#3

Fikk gjort en rotfylling og krone på tanna etterpå sist jeg var i Thailand (fjor høst). Med alt inkl forundersøkelse med div røntgen kom det på 18000 baht. Det var en jeksel, altså en molar. Vet dog ikke helt hva slags materiale som ble brukt til krona. Så omtrent samme pris evt kanskje litt dyrere enn det som nevnes her. Det som bekymrer meg litt er at det fremdeles gjør litt vondt når jeg spiser varm mat 3-4 månder etter endt behandling.
No one here gets out alive...
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Tannlegene i Norge har skremt meg så mye at jeg kommer ikke til å bytte krone i Thailand..om det er bra eller ei vet jeg ikke..men jeg føler at jeg har mer sikkerhet i Norge hvis noe skjer..
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#5

Jeg har brukt Bangkok Hospital Pattaya nå i ca.10 år , ingenting å utsette på de.
Samme tannlegen i alle år , en lita hyggelig snelle.
Alt arbeide samlet på data og papir. Jeg går til kontroll/rengjøring hvert halvår.
En stor pc sjerm plassert foran deg i stolen med alle bilder som er tatt + data.Har byttet ut alle amalganfyllinger som var mulig å bytte.
Legen anbefalte å trekke 2.stk.visdomstenner en på hver side i overkjeven da jeg har hatt noe verk i disse.De stakk så vidt over tannkjøttet , hun mente det mulig måtte en liten opperasjon til , vanskelig å trekke.Hun bestilte time hos en spesialist på avdelingen.Han bedøvte på begge sider og nappet de ut uten noen form for kniv , kjente faktisk ingen ting.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Kolami skrev: 28 mar 2018, 08:51 Tannlegene i Norge har skremt meg så mye at jeg kommer ikke til å bytte krone i Thailand..om det er bra eller ei vet jeg ikke..men jeg føler at jeg har mer sikkerhet i Norge hvis noe skjer..
Flinke tannleger her!

Er man litt « nærvøs» ta til tannlegen

På et internasjonalt sykehus!

Ps tannverk dekkes av reiseforsikring!

Får vondt da jeg tenker på tannlegeprisa

I norge 😂......
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#7

Kolami skrev: 28 mar 2018, 08:51 Tannlegene i Norge har skremt meg så mye at jeg kommer ikke til å bytte krone i Thailand..om det er bra eller ei vet jeg ikke..men jeg føler at jeg har mer sikkerhet i Norge hvis noe skjer..
Mener du at tannlegene i Thailand har skremt deg? Eller har norske tannleger snakket ned de thailandske, eller drevet skremselspropaganda for utenlandske tannleger generelt?

Jeg har aldri brukt en thailandsk tannlege, men i Pattaya har jeg gått etpar ganger til en tysk tannlege som kan sakene sine. Er fornøyd, og prisene er vel knapt en tredjedel av hva man betaler i Norge.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

Thaibreak skrev: 28 mar 2018, 14:20 Mener du at tannlegene i Thailand har skremt deg? Eller har norske tannleger snakket ned de thailandske, eller drevet skremselspropaganda for utenlandske tannleger generelt?

Jeg har aldri brukt en thailandsk tannlege, men i Pattaya har jeg gått etpar ganger til en tysk tannlege som kan sakene sine. Er fornøyd, og prisene er vel knapt en tredjedel av hva man betaler i Norge.
Du vet..de snakker de ned, med å prate om resistente bakterier på kontorene, kan bli utsatt for feilbehandling etc...

Jeg var til en tannlege på Bangkok Hospital 1 gang. Denne damen var så rotete og klønete at jeg vet jeg ikke om jeg går ditt en gang til..dårlig første inntrykk.

Nei, jeg har ikke tannlegeskrekk. Men jeg vet at det er ikke alle tannleger som er flinke..og jeg liker ikke å slippe til dårlige leger eller tannleger hva det gjelder min helse eller tannhelse..
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#9

Har beklageligvis blitt så tannløs at det blir problematisk å spise, og har fått satt inn en hel protese oppe - der noen få tenner er igjen - og en mindre nede, som tilsammen kom på 10 - 15 000 baht.
Mener metallet i den er titan - men usikker.
Blitt nye problemer og må skifte ut den oppe, og ut med 10 000 nye baht, som er ok - men det hele virker ikke helt patent.

Har tanker om å få satt inn implantater/skru-tenner - men må vente til et større stykke land blir solgt for å få råd til det.
Noen som har vært igjennom dette og foretatt denne løsningen?
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#10

Kjerringa holder på med å få protese i nedre kjeven , vi bruker Bangkok Hospital Pattaya. Jeg var med inn første dagen og fikk en briefing og et kostnads estimate , total kostnad 34500 Baht.
Tidligere har hun hatt en bro på 5.tenner. Legen forklarte at beinet som tennene sitter i er av dårlig kvalitet , implantat var ikke mulig.
Nesten alle tenner som var igjen nedre kjeve trukket første dag med unntak av 2.stk. som ble trukket uken etter. Etter tennene var trukket ble det laget en form slik at bittet passet sammen med tennene i overkjeven. Etter dette har vi vert til kontroll hver femte dag. Hun har nå fått protesen , men har fortsatt noe sår i kjeven slik at det gjør vondt å bruke den , vil nok helt sikkert gi seg over tid og i morgen er det ny time på hospitalet.
Må si at jeg er overasket over den gode oppfølgningen.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»