Tannleger i Thailand

Thaivenlig
Innlegg: 33
Registrert: 24 okt 2017, 12:02

#11

Bruk BIDC i Bangkok. Kvalitet fra A til Å.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#12

sikry skrev: 27 sep 2018, 16:03 Kjerringa holder på med å få protese i nedre kjeven , vi bruker Bangkok Hospital Pattaya. Jeg var med inn første dagen og fikk en briefing og et kostnads estimate , total kostnad 34500 Baht.
Tidligere har hun hatt en bro på 5.tenner. Legen forklarte at beinet som tennene sitter i er av dårlig kvalitet , implantat var ikke mulig.
Nesten alle tenner som var igjen nedre kjeve trukket første dag med unntak av 2.stk. som ble trukket uken etter. Etter tennene var trukket ble det laget en form slik at bittet passet sammen med tennene i overkjeven. Etter dette har vi vert til kontroll hver femte dag. Hun har nå fått protesen , men har fortsatt noe sår i kjeven slik at det gjør vondt å bruke den , vil nok helt sikkert gi seg over tid og i morgen er det ny time på hospitalet.
Må si at jeg er overasket over den gode oppfølgningen.
Det var litt av en renovering - er noe dritt å få så mye problemer med tennene.
En får et litt dumt uttrykk i ansiktet når tenne blir borte, som ikke er noe morsomt - og må selv bruke protese for å i det hele tatt kunne få i meg næring. Det holder ikke å kun leve på rissuppe.

Er veldig interessert i å kunne få satt inn implantat, om mulig. Det hadde løst en del problemer - men prisen på det hos tannlegen jeg bruker i byen der jeg bor, langt utenfor turiststeder er så vidt jeg kan huske 54 eller 56 000 baht for ett implantat.
Det blir jo noen penger om en får satt inn flere.
Jeg ville tro at prisnivået på tannlegetjenester er litt høyere på turiststedene, men er ikke sikker.
Noen som kjenner til priser på implantat osv.?
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#13

Sardo skrev: 29 sep 2018, 12:50 Det var litt av en renovering - er noe dritt å få så mye problemer med tennene.
En får et litt dumt uttrykk i ansiktet når tenne blir borte, som ikke er noe morsomt - og må selv bruke protese for å i det hele tatt kunne få i meg næring. Det holder ikke å kun leve på rissuppe.

Er veldig interessert i å kunne få satt inn implantat, om mulig. Det hadde løst en del problemer - men prisen på det hos tannlegen jeg bruker i byen der jeg bor, langt utenfor turiststeder er så vidt jeg kan huske 54 eller 56 000 baht for ett implantat.
Det blir jo noen penger om en får satt inn flere.
Jeg ville tro at prisnivået på tannlegetjenester er litt høyere på turiststedene, men er ikke sikker.
Noen som kjenner til priser på implantat osv.?
Det kan du finne og sammenligne her. :mrgreen:
https://www.dentaldepartures.com/dentis ... gJsyPD_BwE#
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#14

Takk for linker.
BIDC hadde priser på implantater fra 33 000 til 60 000 baht.
Ikke så lett å vite forskjellen på den kvaliteten som kan være aktuell - må sjekke ut dette videre.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#15

Jeg har nå selv satt igang full renovasjon av gebisset. Er noen år siden jeg var til tannlege i Norge, sikkert 4-5 år. Jeg ble dyttet ut av systemet pga jeg brukte en skoletannlege som tok voksne klienter "på si". Men da det ble lite tid til det ble jeg fjernet fra pasientlisten. Rota meg aldri til å finne ny tannlege.

Jeg går på Nadpob klinikken i soi 102 i Hua Hin. De har også en avdeling på Bluport kjøpesenteret i 2dre etg. Det eneste negative er at de ikke bruker røntgne men går over alle tennene manuelt. Så det kan være ting som smetter under radaren.

Uansett så ble det oppdaget 5 mindre hull. Jeg ville også bytte ut alle amalgam fyllingene. Kort fortalt så tar de 1000 baht prfylling, om det er hull eller bytting av amalgam hadde ikke noe å si. I tillegg kommer 100 baht for bedølse pr gang (uavhengig av hvor stort område som bedøves, antall stikk). Så i går fikset de 4 hull + bedøvelse = 4100 baht, og i dag 1 hull + byttet 3 amalgam fyllinger = 4100 baht :D

Neste helg blir det enda en lørdag/søndag runde med 3 tenner i overkjeven hver dag, så totalt 6200 baht der regner jeg med.

Så for hele overhalingen blir 15400 baht om jeg regner med de 1000 baht jeg betalte for sjekk og rens første time. Og det er da for å ha fått fiksa 5 hull og bytta 9 amalgam fyllinger.

Arbeidet var veldig profft og greit. Kvaliteten på fyllingene virker bra. Ser ut som samme kompositt masse som de bruker i Norge.

Mor fikk akkurat rotfylt ei tann i Norge, og det var over 6000 kr også. Litt rart at rotfylling koster såpass mye her i Thailand (ca 18000 baht).
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#16

For ca 3 år siden var jeg i Bangkok for å sette inn to implantater. Dette hadde jeg også gjort en del år tidligere og til en tredje del av den prisen som var gjeldende under siste besøk. Prisen var nå nesten tre

ganger så høy. Var både innom hospital og privatklinikk for å sjekke. Ikke så forferdelig langt under norske

priser.

På en privatklinikk som jeg ikke husker navnet på spurte jeg en eldre kvinnelig tannlege om det ikke kunne

gjøres billigere. "Joda", svarte hun. "Men kvaliteten på materialet blir deretter."

Hun fortalte at hun de siste årene hadde hadde tre pasienttilfeller hvor implantatene hadde brukket pga

dårlig kvalitet . Og i slike tilfeller var det intet hun kunne gjøre. (Er klar over at ved å benytte tannleger der

hvor det ikke er turister vil også lønnsnivået være lavere).

Det endte med at jeg fikk satt inn en protesje/gebiss som dekket to tenner. Pris ca 3.200 Nok.

Ved et besøk hos tannlege for ca et år siden i Norge spurte jeg hvor mye det ville koste å få tilsvarende

her til lands. "Ca 30.000 kroner", svarte han. Altså nærmere en tidobling. Uforståelig for meg.

Dessuten. Det er tilnærmet nesten den samme prisen, litt billigere, på Filippinene enn Thailand.

Men har en klar formening om at når det gjelder den slags arbeidede er thailandske tannleger mye

bedre kvalifisert.

Ellers er min konklusjon at tannlegetjenester som omfatter implantater har økt kraftig i Thailand.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#17

gunners skrev: 07 feb 2020, 18:41

Men har en klar formening om at når det gjelder den slags arbeidede er thailandske tannleger mye

bedre kvalifisert.

Min tannlege - som forøvrig underviser på Tannlegehøgskolen, er fra vestlandet og ser ut som om hun er snytt ut av en geitostreklame - mente at heller thailandske tannleger enn Øst-Europeiske. Det bør jo ringe en bjelle når sistnevnte reklamerer massivt i norske medier og henter deg med Limousin på flyplassen i Budapest.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»