13 provinser erklært som "røde rabiessoner"

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#31

Det er nok mer ett ansvarsforhold utad, enn akkurat der og da, men jeg vet at de fleste har ett ambivilent forhold til sin livsfilosofi og tro. Thailand har jo en slags gudeskikkelsetro blandet inn i buddhismen med mye overtro, så det er ikke ensrettet hva og hvilket forhold de har til buddhismen.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

Alle forstår jo at det blir en belastning som er for stor til å ta vare på alle løshunder i Thailand, så det blir nok effektivt tatt hånd om etterhvert får vi håpe.

🌞
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#33

Jeg er helt sjokkert! Bruker ikke disse hundene kondom? :shock:
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#34

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#35

Men er det akseptabelt å ha 6 døde pga rabies før halve året er gått? Så også den statistikken målt opp mot gamle dager og mot trafikkdød, og beskyldninger om å ha en agenda for å bli kvitt 8 millioner gatehunder. 8 millioner gatehunder, er mer enn 10% av den thailandske befolkningen, og jeg håper de gjør jobben skikkelig en gang for alle. Det er jo dyreplageri rett og slett å så mange gatehunder spredt rundt omkring, og måtte leve på minimums grense når det kommer til mat og drikke, for å ikke snakke om alle som blir skadet og drept i traffikken både hunder og folk pga de oppholder seg gjerne der hvor folk er og ferdes.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#36

Phay.. har prøvd samme argumentasjonen med min kone, men hun mener jeg er et hjerteløst svin som ikke forstår at hundene er glad i livet.
Jeg tror dette er holdninga til 99% at thaiene.
Det blir ikke bedre før nykongen blir bitt og får rabies. :roll:
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#37

Ble nylig "snappet" i leggen av ei løsbikkje, som nok bare ville forsvare revir og tispe. Nok blod til at det bar rett til legen. Ble 5 sprøyter tilsammen. 3 av dem var vaksine. Så, blir jeg bitt igjen, er det til legen og få 1 sprøyte. Da er man sikker, selv om dyret er smittet. Flere dyr kan spre det. Legen mente jeg nå var 99% sikker. Den ene prosenten sitter i hodet, til en er trygg for at en ikke får symptomer, som isåfall er en dødsdom. Kan ha inkubasjonstid på opptil 3 mnd.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»