Helseforsikring

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#21

Phay skrev: 23 mar 2018, 09:10 Har mottatt tilbud på forsikring på min alder som er pr dags dato 49 år. Noen som har noen innsigelser eller kan bekrefte de har noe av det samme?

Jeg ser ikke noen ulykkes dekning der? Invalitet etc.

A26342BF-DC94-4C37-A54A-664905D16941.jpeg
Ikke bare fleip!

Men og parkere motorsykklen er en

Form for livsforsikring 😏
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#22

Ja jeg vet, men life is life, ser på bil om dagen, så vi får se hva det blir til, men å slutte å kjøre sykkel, som gir meg så mye?


En påminnelse om å kjøre sykkel, og ha forsikringer i orden

🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Tegnet ny reiseforsikring inntil jeg får detaljene i orden med folkeregisteret og skattekontoret, og denne kommer best ut. Skal jo hjem før 75 dager, så får jeg nye 75 dager igjen.

https://www.frende.no/forsikringer/reis ... gJUgfD_BwE
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#24

Phay skrev: 23 mar 2018, 10:20 Tegnet ny reiseforsikring inntil jeg får detaljene i orden med folkeregisteret og skattekontoret, og denne kommer best ut. Skal jo hjem før 75 dager, så får jeg nye 75 dager igjen.

https://www.frende.no/forsikringer/reis ... gJUgfD_BwE
Så. Frende kan man altså bruke i din situasjon hva det angår det du snakket om i en annen tråd som reiseforsikring--eller blander jeg sakene her?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

Det kommer ann på hva skattekontoret avgjør, men jeg har misforstått tidligere, folkeregisteret kan man være i, og samtidig skattemessig utflyttet, så inntil jeg vet mer, så ble dette ett billigere alternativ inntil videre,enn world nomads explorer som kommer på tilsvarende for meg for kun en måned. Så inntil jeg er resident i Thailand, kan jeg bruke reiseforsikring i fra Norge.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

Phay skrev: 23 mar 2018, 11:07 Det kommer ann på hva skattekontoret avgjør, men jeg har misforstått tidligere, folkeregisteret kan man være i, og samtidig skattemessig utflyttet, så inntil jeg vet mer, så ble dette ett billigere alternativ inntil videre,enn world nomads explorer som kommer på tilsvarende for meg for kun en måned. Så inntil jeg er resident i Thailand, kan jeg bruke reiseforsikring i fra Norge.
Flott..avklart.... og oppklart ;)

Jeg bruker world nomads til vanlig i Thailand..men når jeg er i Norge har jeg norsk forsikring som er billigere og flere fordeler..noen gir jo 45 til 60 dager i utlandet på samme forsikring...så man tjener noen slanter på det hvis man er ett par mnd i året i Norge..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Kolami skrev: 23 mar 2018, 11:21 Flott..avklart.... og oppklart ;)

Jeg bruker world nomads til vanlig i Thailand..men når jeg er i Norge har jeg norsk forsikring som er billigere og flere fordeler..noen gir jo 45 til 60 dager i utlandet på samme forsikring...så man tjener noen slanter på det hvis man er ett par mnd i året i Norge..
Siden du har World Nomads, så er du altså ikke resident i Thailand?

Se posten over din forrige forøvrig.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#28

Phay skrev: 23 mar 2018, 11:24 Siden du har World Nomads, så er du altså ikke resident i Thailand?

Se posten over din forrige forøvrig.
Vi alle lever på lånt tid i Thailand..inntil jeg har bostedsbevis i Thailand orden.så har jeg bostedsadresse i Norge..Jeg har forandret adressen i NAV Utland også..
Adresse 1: Norge
Adresse 2: Thailand

Det måtte jeg ordne gjennom NAV Utland selv, de var ikke så veldig ivrig på å forandre det, men jeg krevde det av ulike årsaker da jeg sa at jeg ikke hadde bostedsbevis i Thailand og det var kriterier man måtte oppfylle..

De gjør denne tjeneste automatisk når man melder seg inn i NAV Utland, da kommer den utenlandske adressen opp som den eneste i kontaktfeltet..så residensmessig så er det den norske adressen som gjelder for øyeblikket..men det kan forandre seg senere..når jeg ev. har ett bostedsbevis samt thai ID kort..

Jeg håper det er svar nok..ettersom jeg er usikker på hva du mener med residens..
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#29

Om du oppholder eg 183 dager eller mer i Thailand gjenom et kalenderår er du automatisk å regne som "resident of Thailand" og dermed skattepliktig. Spørsmålstegnet blir da om reiseforsikringen med World Nomads automatisk blir ugyldig da du (i Thailand) regnes som bosatt i Thailand?
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#30

Man snakker bare ikke så høyt om det 🙈
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»