Gym utstyr og leverandører i Thailand

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Treningsutstyr leverandører i Thailand. Lager nå ett hjemmegym og det har jo vært en prosess å finne frem til hvor en får tak i utstyr som er praktisk og fungerer. Det kan være greit med tips om hva som kan lønne seg å handle på nett i utlandet, som å bringe med seg fra Norge eventuelt.


Maskiner og vekter har jeg fått levert fra de her. Funksjonelt utstyr og til budsjettpriser
Www.gymware.com


Nå leter jeg etter en leverandør av romaskin, men den maskinen jeg har lyst på, får jeg ikke tak i Thailand til under 58 000,- baht, så derfor kommer jeg til å ta med en fra Norge ved neste retur. Har sett meg ut to modeller her

Concept 2 D som koster i Thailand altså minimum 58 000,- mot ca 11 000,- nok hjemme, og så kan man trekke ifra momsen når man reiser ut av Norge om man har registrert adresse i Thailand. Det er gjort nå for mitt vedkommende.

Så er det budsjett modellen Master Fitness R610 til under 4 000,- nok

Begge modellene er på henholdsvis 29 og 28 kg, så fullt mulig å få med seg på flyet.

https://www.best-i-test.nu/romaskin


Gulvmatter til gymet med interlock fikk jeg tak på Thaiwatsado.

Om noen har linker til utstyrsprodusenter og leverandører så kan det være greit å få det samlet her.
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2

få på condom drakta hvis du skal gjøre noe øvelser i hjemmet, :mrgreen:
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#3

Phay skrev: 02 mar 2020, 14:57 Treningsutstyr leverandører i Thailand. Lager nå ett hjemmegym og det har jo vært en prosess å finne frem til hvor en får tak i utstyr som er praktisk og fungerer. Det kan være greit med tips om hva som kan lønne seg å handle på nett i utlandet, som å bringe med seg fra Norge eventuelt.


Maskiner og vekter har jeg fått levert fra de her. Funksjonelt utstyr og til budsjettpriser
Www.gymware.com


Nå leter jeg etter en leverandør av romaskin, men den maskinen jeg har lyst på, får jeg ikke tak i Thailand til under 58 000,- baht, så derfor kommer jeg til å ta med en fra Norge ved neste retur. Har sett meg ut to modeller her

Concept 2 D som koster i Thailand altså minimum 58 000,- mot ca 11 000,- nok hjemme, og så kan man trekke ifra momsen når man reiser ut av Norge om man har registrert adresse i Thailand. Det er gjort nå for mitt vedkommende.

Så er det budsjett modellen Master Fitness R610 til under 4 000,- nok

Begge modellene er på henholdsvis 29 og 28 kg, så fullt mulig å få med seg på flyet.

https://www.best-i-test.nu/romaskin


Gulvmatter til gymet med interlock fikk jeg tak på Thaiwatsado.

Om noen har linker til utstyrsprodusenter og leverandører så kan det være greit å få det samlet her.
En butikk jeg selv og kjenner godt til.

A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#4

Selv så mangker jeg nå KUN denne ene største maskinen som er for styrketrening, og tre mennesker kan trene på samme tid.

https://fitwhey.com/promotion/MULTISYST ... WB---MS16/

Men på grunn av nyresvikt og sykehus opphold, så venter jeg med denne siste treningsmaskinen til jeg vet at jeg er 100% frisk. Men rommet og plassen er ryddet og klart, og det siste jeg laget var en ståbenk til min eldste treningsmaskin. Håper å få kjøpt denne siste treningsmaskinen i januar 2021. Så får jeg å se ann corona viruset.

A.H.
Vedlegg
DSC_0708.jpg
DSC_0712.jpg
DSC_0757.jpg
DSC_0761.jpg
DSC_0765.jpg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Så er det tredemølle som skal planlegges, er det noen som har noen solide gode forslag? Enkleste er vel å kjøpe en til 40 - 50 000,- baht på nærmeste Robbinson eller tilvsavarende med sportsbutikker. Har sett de har noen tilbud av og til som jeg har dobbeltsjekket opp mot nettbutikkene, og man får som regel den billigste prisen man kan vise til ved samme model.

Men er det noen som har erfaring med en solid en? Er ikke så mye hard løping, mer gåing i motbakke for min del, og for de andre som skal bruke den, så er det ganske så lav belastnings faktor.
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#6

Phay skrev: 04 mar 2020, 10:59 Så er det tredemølle som skal planlegges, er det noen som har noen solide gode forslag? Enkleste er vel å kjøpe en til 40 - 50 000,- baht på nærmeste Robbinson eller tilvsavarende med sportsbutikker. Har sett de har noen tilbud av og til som jeg har dobbeltsjekket opp mot nettbutikkene, og man får som regel den billigste prisen man kan vise til ved samme model.

Men er det noen som har erfaring med en solid en? Er ikke så mye hard løping, mer gåing i motbakke for min del, og for de andre som skal bruke den, så er det ganske så lav belastnings faktor.
Her så det ut for at de har det meste , ingen pris men vil tro i det høye leie. En stilig og sikkert god ro maskin de har. Leste spekken til noen tredemøller , stod at de var smørefri.

https://www.technogym.com/int/indoor-rowing/#row
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

sikry skrev: 04 mar 2020, 12:31 Her så det ut for at de har det meste , ingen pris men vil tro i det høye leie. En stilig og sikkert god ro maskin de har. Leste spekken til noen tredemøller , stod at de var smørefri.

https://www.technogym.com/int/indoor-rowing/#row
Kjenner til Technogym og apperatene deres, men når de ikke svarer på henvendelser i forbindelse med romaskin de antageligvis ikke har på lager, så får det heller være. En annen ting er å laste opp en tredemølle hver gang det er noe som skal ha service og kjøre den til Bangkok, så derfor velger jeg å kjøpe noe slikt så nærme her jeg bor som mulig.

Romaskina tar jeg med fra Norge på Flex pluss billett med emirates.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Ongsa 360 Fitness ser også interessant ut, men blir litt i ytterkant fra oss alle butikkene desverre.

https://www.360ongsafitness.com/


A73D5B40-53BE-41FE-A30C-3FE10D96A484.png
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#9

Utpåtur skrev: 05 mar 2020, 08:47 Tredemølle - hadde en Sportsmaster til ca. 10.000 NOK hjemme - var godt fornøyd med den - bedre enn de som er på Evo nå - med lengre brett og flere mulige innstillinger på dempinga. mener også at den kunne kjøre nedoverbakke - og 20km/t som er fort nok. Det bør jo være enkelt å innstille til intervall - for det er den mest effektive treninga man gjør på mølla - så må man ha utsikt eller skjerm å se på hvis man skal ha lengre rolige økter ....

På Sats på beg av 2000-tallet sto møllene slik at man kunne bivåne de andre som trente apparater - da gikk 90min unna når det var velfylte tights i sikte... tilslutt måtte man gå av pga intens amoniakkstank...men bra trening! Begge senterne jeg trente på hadde slik oppstilling - men nå er det endret til at man ser i vegg eller ut på gata.

På Evo nå ser man ut i gata der de i 4mnd nå har holdt på å oppgradere gata med trikkeskinner - det går så tregt at man lurer på om det er trenering på gang...
Klager;
rettes til Oslo Sporveier
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Da så jeg at romaskinen jeg hadde kikket på begynte å bli utsolgt hos enkelte leverandører i Norge, så da var det bare å trå til og kjøpe en med en gang. Prismessig så er det en svært god pris med tanke på valutakursene pr dags dato.

Ser ut til at viruset har fått folk til å handle inn hjemmetreningsutstyr.

https://www.atatreningsutstyr.no/concep ... r-pm5-sort
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»