Medisinsk Canabis på thailanske sykehus i juni

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#31

link her litt gammel men håper dem funnet ut av det ;)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#32

De har vel funnet at det kan kurere enkelte typer kreft og hemme utviklingen av kreft i stor grad.

Jeg skal prøve det etterhvert når det blir mulig. Men kommer aldri til å røyke med tobakk. Caping er ti gen i så måte.

Paracetamol er foresten et skummelt medikament. Mye dødsfall pga det.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#33

Thailand har potensial til å bli en av verdens største leverandører og dyrkere av cannabis.
Familien har noen venner som skal ha fått løfte om konsesjon på dyrking.
I Thailand er tanken at det vil bli veldig vanskelig å håndheve loven om misbruk, og illegal omsetning osv.
Så ett politisk parti har stilt forslag om at marijuana bør legaliseres for alle.

https://www.thailandstidende.com/compon ... BFwbi1X2tQ
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#34

THAI LAW: PURE CANNABIS OIL IS NO LONGER CONSIDERED NARCOTIC

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... el6yALwnwo
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#35

PiTa skrev: 27 sep 2019, 20:22 THAI LAW: PURE CANNABIS OIL IS NO LONGER CONSIDERED NARCOTIC

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... el6yALwnwo
dette er vel
rein CBT
ikke rein canabisoil men uten THC

( max 0,1%)

det blir nok lenge til en kan få lovlig

rus med cannabis
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#36

riflefish skrev: 28 sep 2019, 08:18 dette er vel
rein CBT
ikke rein canabisoil men uten THC

( max 0,1%)

det blir nok lenge til en kan få lovlig

rus med cannabis
Sykehusene var de første som fikk utlevert medisinsk cannabis fra staten - både cbd og thc.
For å komme inn i dette systemet må en registrere seg med personlige data, og sykdom/diagnoser, som kan undersøkes av leger på stedet, eller bringe med papirer på dette. Da blir det en vurdering hva en kan prøve ut. Sykehusene er interessert i å teste ut/forske på hvilke sykdommer og tilstander som har nytte av medisinsk cannabis. Og kommer en inn i systemet blir en gjerne fulgt opp hver måned, for å sjekke ut effekten. De fleste klinikker og sykehus knyttet til lege finnes jo i Bangkok, men også andre større steder. Men er fortsatt i startfasen - så litt begrenset foreløpig.
En annen mulighet er å bestille på nettet, uten å være registrert - både cbd og thc, men er litt usikker, og hvordan dette fungerer. Men kjenner folk som kjøper på nett. Ganske rimelige priser - fra under 2 000 baht til det dobbelte, avhengig av styrkegraden, som kan være fra 250 mg til 4 000.
Også oljer for vaping, men trodde det var forbudt i Thailand - er usikker når det gjelder cbd-oljer. Men kan bestilles på nett. Har vært mye fokus på farene ved vaping - og uansett er ikke det noe jeg vil prøve. En nettside er www.siam-cbd.com. Men ved bestilling er det mye thaiskrift - og trenger litt nettkunnskaper - så enn må få litt hjelp.
Poenget i artikkelen over er at cbd ikke lenger er legalt ansett som narkotika.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#37

PiTa skrev: 28 sep 2019, 11:53 Sykehusene var de første som fikk utlevert medisinsk cannabis fra staten - både cbd og thc.
For å komme inn i dette systemet må en registrere seg med personlige data, og sykdom/diagnoser, som kan undersøkes av leger på stedet, eller bringe med papirer på dette. Da blir det en vurdering hva en kan prøve ut. Sykehusene er interessert i å teste ut/forske på hvilke sykdommer og tilstander som har nytte av medisinsk cannabis. Og kommer en inn i systemet blir en gjerne fulgt opp hver måned, for å sjekke ut effekten. De fleste klinikker og sykehus knyttet til lege finnes jo i Bangkok, men også andre større steder. Men er fortsatt i startfasen - så litt begrenset foreløpig.
En annen mulighet er å bestille på nettet, uten å være registrert - både cbd og thc, men er litt usikker, og hvordan dette fungerer. Men kjenner folk som kjøper på nett. Ganske rimelige priser - fra under 2 000 baht til det dobbelte, avhengig av styrkegraden, som kan være fra 250 mg til 4 000.
Også oljer for vaping, men trodde det var forbudt i Thailand - er usikker når det gjelder cbd-oljer. Men kan bestilles på nett. Har vært mye fokus på farene ved vaping - og uansett er ikke det noe jeg vil prøve. En nettside er www.siam-cbd.com. Men ved bestilling er det mye thaiskrift - og trenger litt nettkunnskaper - så enn må få litt hjelp.
Poenget i artikkelen over er at cbd ikke lenger er legalt ansett som narkotika.
vel,
du vet sikkert dette godt!
mener du virklig at man kan få canabis
med thc på sykehus i bangkok?!
hvordan tas dette!?
jeg veit jo at MS pasienter lovlig han få
THC dråper på norsk apotek,
jeg skulle gjærne hatt noen
« dråper»
men ikke røyke cannabis,!
høres intresant ut!,😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#38

jeg får ikke dette selv om experter sier at canabis er bra for soriasis ;)
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#39

riflefish skrev: 28 sep 2019, 17:19 vel,
du vet sikkert dette godt!
mener du virklig at man kan få canabis
med thc på sykehus i bangkok?!
hvordan tas dette!?
jeg veit jo at MS pasienter lovlig han få
THC dråper på norsk apotek,
jeg skulle gjærne hatt noen
« dråper»
men ikke røyke cannabis,!
høres intresant ut!,😉
Jeg har fått thaihjelp til å undersøke dette for meg på nettet. siden jeg skrev sist.
Fant ut at det nærmeste sykehuset til oss er i Suratthani. Sykehuset ble kontaktet, og fikk beskjed om å kunne komme på sykehuset og bli undersøkt av lege - eller helst ha med seg diagnose fra norsk lege - som vel alle uføretrygdede har gjennom Nav.
Fikk også opplyst hvor mange doser de hadde med cbd og thc, som de også skulle fordele til andre sykehus i regionen, siden de åpenbart var en hub for medisinsk cannabis lokalt. Det ville bli vurdert om en ville få behandling, og hva - cbd, thc eller begge. En vil bli fulgt opp. Hvor mye sånt kan koste aner jeg ikke. Men tror dette var kommunalt sykehus.
Virker som det fungerer slik i Bangkok og andre steder i Thailand også. En må bare finne ut hvor en skal henvende seg.
Har ikke gjort noe mer med dette, for har kjøpt cbd-olje på nettet. Hvordan det er å få tak i thc-olje på nettet er jeg usikker på - men noen hevder det er mulig.
Medisinsk cannabis er jo legalisert i Thailand, men ikke Norge - så det er enklere her. Thc kan gis gjennom lege/sykehus, og ikke så strengt knyttet til sykdom og diagnoser, Cbd er formelt fjernet fra listen over narkotika.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#40

chelsea skrev: 28 sep 2019, 18:54 jeg får ikke dette selv om experter sier at canabis er bra for soriasis ;)
Du får det nok ikke i Norge - men i Thailand kunne du trolig overtalt lege/stkehusntil å få prøve det ut. På nettet finnes det også en rekke produkter som inneholder cbd - sjekk ut i linken jeg la ut over, om det finnes kremer, oljer o.l du kan smøre på huden.
www.siam-cbd.com.
Du får teksten på engelsk om du går helt nederst på siden til venstre, og trykker på eng, som er merket for språk.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»