Hva dør folk av i Thailand?

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

4% av dødsfall vel og merke. Det kan jo være folk som blir smittet som aldri oppsøker behandling pga stigma eller uvitenhet.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
bodø60
Innlegg: 1
Registrert: 21 okt 2017, 17:21

#12

Dama mi forteller at mange får kreft i området der hun bor.(Kamphaeng Phet) Onkelen hennes døde i fjor og nå har broren hennes fått kreft,pluss flere av naboene hennes. Lurer på hvor gunstig det kan være å puste inn den giften som blir sprayet på risen .
Ser mange som kun bruker ei gammel t-skjorte over munn og nese som beskyttelse.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

bodø60 skrev: 11 mai 2019, 23:21 Dama mi forteller at mange får kreft i området der hun bor.(Kamphaeng Phet) Onkelen hennes døde i fjor og nå har broren hennes fått kreft,pluss flere av naboene hennes. Lurer på hvor gunstig det kan være å puste inn den giften som blir sprayet på risen .
Ser mange som kun bruker ei gammel t-skjorte over munn og nese som beskyttelse.
Ser jo generelt her i Thailand så brukes det null verneutstyr. Gutta som går og sprayer plantegift her i prosjektet i Hua Hin...null maske og de går bare rundt og sprayer. Driter i om det er folk tilstede. Jeg evakuerer når jeg hører de kommer. Men har sett samme andre steder. Ikke noe verneutstyr.

Og det med verneutstyr går i alle yrker. En hjelm er vel det meste jeg har sett noen gang her tror jeg. Gutta sitter og skjærer betong uten briller eller noe. Jeg synes det er helt tragisk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#14

RobertX skrev: 11 mai 2019, 13:41 4% av dødsfall vel og merke. Det kan jo være folk som blir smittet som aldri oppsøker behandling pga stigma eller uvitenhet.
Så det er behandling for dem som ønsker det i Thailand? På en sånn måte at den vanlige thai har råd til det?

4 % (av alle dødsfall) er i hvert fall svimlende tall. Det nærmer seg antallet mennesker som dør i trafikken - selv om vi her snakker om et av de landene i verden der flest mennesker omkommer i trafikken (justert etter innbyggertall).

Edit: får ikke lest igjennom teksten under nå, ei heller vurdert den som kilde, men ifølge uthevet tekst, går 72 % av voksne HIV-smittede i Thailand på medisin. 1.1 % av befolkningen er smittet. Det ser ut som forholdsvis ferske tall. Målet ser ut til å være å utrydde AIDS i Thailand innen 2030.

https://www.avert.org/professionals/hiv ... c/thailand
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#15

De sprayer for moskito i Bangkok..her bruker de vernedrakt og maske så langt jeg har sett..men jeg har ikke sett all verden av den slags i Bangkok....kanskje ikke alle firmaer? men når det gjelders thaiers behov for vedlikehold så er det ikke godt å si hvor godt beskyttet de egentlig er---neimen ikke godt å si.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#16

Bra om noen bruker verneutstyr, men jeg har fortsatt til gode å se det brukt i Thailand. Kan være man har kommet litt lengre og tar det mer på alvor i Bangkok.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»