Myndighetene gir grønt lys for medisinsk marihuana.

MarySmith
Innlegg: 1
Registrert: 19 mar 2019, 20:42

#21

Sardo skrev: 27 sep 2018, 11:29 Personlig er jeg ikke lenger for å røyke marijuana enten det er til medisinsk eller rekreasjonsmessig bruk - om aktuelt må det inntas på andre måter. Er ikke sikker på om det har en heldig og lindrende virkning på meg som individ - kunne være interessant å prøve - men for de pasientgrupper jeg vet har nytte av dette er det positivt at de kan få lovlig tilgang til slik type behandling.

Vet ikke hva som er normale PCP-verdier, eller når en kjenner at plantene er modifisert, eller hvordan dette foregår.
Jeg har imidlertid røkt ganja relativt få ganger her i Thailand der noe av den hadde så skremmende kraftig virkning at det overgikk mye av den hasjisen jeg prøvde i ungdommens hippietid
Noen mener den kan være blandet opp med andre saker, men klarer ikke sette fingeren på hva det eventuelt kan være. Kanskje var den bare slik - kvaliteten varierer.

Dette blir å spore litt av, for skal de aktive stoffene i marijuana brukes medisinsk må det forskning til for å sette doser og andre ting på et forsvarlig nivå, slik en lettere kan kontrollere bruk og virkning i medisinsk sammenheng.
En av de viktige tingene å vite om marihuana bruk er at det kan påvirke deg annerledes basert på ditt kjønn. Hvis det er et område hvor menn overgår kvinner, er det i hvor mye marihuana de forbruker. Nylige studier tyder på at så mange som tre fjerdedeler av luke røykere er menn. Enda mer interessant er det, selv om cannabisavhengighet er ganske sjelden, er menn mye mer sannsynlig å utvikle avhengighet enn kvinner.
https://www.marijuanabreak.com/cbd/review-koi-cbd
Menn og kvinner er forskjellige på flere nivåer; følelsesmessig, fysisk, mentalt og i hvordan marijuana påvirker dem. Selv om vi alle har endokannabinoide reseptorer - det er grunnen til at vi i stand til å konsumere cannabis på en sikker måte - måten som menn og kvinner reagerer på marihuana, er tydelig forskjellig.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#22

Legger ut en filmsnutt fra en marijuana plantasje / fabrik i Thailand.

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#23

sikry skrev: 13 mai 2021, 14:10 Legger ut en filmsnutt fra en marijuana plantasje / fabrik i Thailand.

er ikke ikke noe virkning, bare å tjenne penger på humbugg
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#24

chelsea skrev: 13 mai 2021, 16:57 er ikke ikke noe virkning, bare å tjenne penger på humbugg
har mange nange virkestoffer i canabis
men det som dyrkes lovlig i thailand gir ingen rus
detvervunder 0,1% THC

men som sakt fint krydder det uten thc og kan brukes til så mangt
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

chelsea skrev: 13 mai 2021, 16:57 er ikke ikke noe virkning, bare å tjenne penger på humbugg
Noen helsegevinster er det jo med å leve grønnt, men ikke ved å røyke seg stein hver eneste dag, eller misbruk av den grad at man bruker det som enn unnskyldning for alle plager og lyter.

For de med psykisk utfordringer så kan det slå begge veier selv med lite bruk. Folk flest kan å nytte av de i perioder, men ikke ved langvarig bruk, men så lenge man tror det er det beste for en, så kan jo som sagt tro flytte fjell.
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#26

Phay skrev: 14 mai 2021, 02:31 Noen helsegevinster er det jo med å leve grønnt, men ikke ved å røyke seg stein hver eneste dag, eller misbruk av den grad at man bruker det som enn unnskyldning for alle plager og lyter.

For de med psykisk utfordringer så kan det slå begge veier selv med lite bruk. Folk flest kan å nytte av de i perioder, men ikke ved langvarig bruk, men så lenge man tror det er det beste for en, så kan jo som sagt tro flytte fjell.
Cannabis er kanskje mindre farlig enn alkohol når alt kommer til alt. Allikevel er forbløffende hvor skadelig det kan være for enkelte. Noen går helt på trynet og blir nærmest lammet av passivitet og parkert langt ute på sidelinjen. Noen få disponerte kan utvikle psykoser. Og noen av disse igjen kommer seg aldri tilbake til virkeligheten. En psykiater med kjennskap til disse kasusene, mente at noe av det som faktisk var farlig med dette stoffet, var at brukerne svært ofte mente det var totalt harmløst. Også de som åpenbart får store skadevirkninger. Og da blir det fort så som så med selvinnsikten.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#27

SomLao skrev: 14 mai 2021, 10:26 Cannabis er kanskje mindre farlig enn alkohol når alt kommer til alt. Allikevel er forbløffende hvor skadelig det kan være for enkelte. Noen går helt på trynet og blir nærmest lammet av passivitet og parkert langt ute på sidelinjen. Noen få disponerte kan utvikle psykoser. Og noen av disse igjen kommer seg aldri tilbake til virkeligheten. En psykiater med kjennskap til disse kasusene, mente at noe av det som faktisk var farlig med dette stoffet, var at brukerne svært ofte mente det var totalt harmløst. Også de som åpenbart får store skadevirkninger. Og da blir det fort så som så med selvinnsikten.

det er jo forskell
på canabis sativa og indica da,,

ene blir glad og latter ( høy)
andre " roern"
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#28

MarySmith skrev: 20 mar 2019, 04:55 En av de viktige tingene å vite om marihuana bruk er at det kan påvirke deg annerledes basert på ditt kjønn. Hvis det er et område hvor menn overgår kvinner, er det i hvor mye marihuana de forbruker. Nylige studier tyder på at så mange som tre fjerdedeler av luke røykere er menn. Enda mer interessant er det, selv om cannabisavhengighet er ganske sjelden, er menn mye mer sannsynlig å utvikle avhengighet enn kvinner.
https://www.marijuanabreak.com/cbd/review-koi-cbd
Menn og kvinner er forskjellige på flere nivåer; følelsesmessig, fysisk, mentalt og i hvordan marijuana påvirker dem. Selv om vi alle har endokannabinoide reseptorer - det er grunnen til at vi i stand til å konsumere cannabis på en sikker måte - måten som menn og kvinner reagerer på marihuana, er tydelig forskjellig.
Ja, her i Thailand er det to forskjellige slags typer cannabis.
Den ene er den du får i ren naturtilstand - enten du har plantet den selv, eller venner du kjenner har. Den lukter og oppfører seg som den skal.
Den andre er cannabisen som kun har en spekulativ funksjon - å selge til andre, og tjene penger, uansett hva man selger - for den lukter alltid mer eller mindre kjemi. For det viser seg at alle de pressede cannabis-kakene er fulle av noe dritt. Enten for å gjøre noe med virkningen, og/eller for å få dem til å henge sammen.
Policen tok 10 tonn med kancha, og alt sammen var kontaminert, enten av ugrasmiddel, andre giftige midler. Og til og med i noen tilfeller; tungmetaller. Jeg vil ikke kjøpe kakene - og har fortalt grunnen til de som selger dem. Antarai kemi menn - farlig lukter kjemi. Vil ikke anbefale noen andre å kjøpe disse kjemiinfiserte cannabis-kakene, om de blir fristet. Kjenner nordmann som bruker dette i mengder.

Pga coronaen har jeg ikke fått registrert meg for lovlig medisinsk cannabis, men er i kontakt med en klinikk.
Må nok vente litt til. I mellomtiden blir det CBN med CBD fra nettet. CBN er gunstig for ro i kroppen og bedre sovekvalitet, som jeg kjente umiddelbart. Så har jeg nok gode venner til å forsyne meg med rene ekte varer. Politiet har gitt tillatelse til, og vil gi amnesti om en tilfeldigvis blir tatt med få planter, og kan overbevise om sykdom, corona og vansker med registrering. Vet folk som dyrker cannabis utenfor inngangsdøra - sett av politiet, som smilte og nikket.
Er nok ikke bare Thailand som er på cannabis-hypen, og skal putte CBD i det meste - nå, mest for å gjøre folk vant til dette, med tanke på fremtidig marked. Thailand satser stort på salg til utlandet, og har uttalt at de vil at cannabis skal bli en "signaturvare" for landet. Ikke rart at policen er blitt litt mai pen rai. De har selv i årevis via korrupsjon holdt hånden over, eller vært medeier i en del rastabarer - der all cannabis var lovlig, innenfor veggene. Militæret hadde også en slik en på Phuket - og den var eid av militære personer.Men dette må være en gammel tråd.
Så akkurat hva som er lovlig, eller ikke, er ikke helt lett å finne ut av akkurat nå. Så jeg har begynt å dyrke litt selv. For det demper kroniske smerter ganske effektivt.
Så de som synes de har medisinsk nytte av legalisert medisinsk cannabis, skal bare bruke det, så langt det er mulig. Om en er mann eller kvinne er fullstendig underordnet. Har en aldri prøvd cannabis er det sikkert lurt å begynne litt forsiktig. Men CBD-familien skaper jo ingen rusfølelse. Det eneste med disse CBD-dråpene er at de er konsentrert, i visse mengder milligram, som i verste fall kan skade leveren om det brukes over lang tid, og i for store mengder. Dette opplyser Selskapene selv.Derfor foretrekker jeg å ty til naturen selv.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#29

riflefish skrev: 14 mai 2021, 13:26 det er jo forskell
på canabis sativa og indica da,,

ene blir glad og latter ( høy)
andre " roern"
Ser at det i Thailand er mest Indica - den har kun 5 blader, der 2 av dem blir borte. Så...3 igjen. Begge variantene virker nokså likt.
På Sativa har jeg sett opptil 8-9 blader. Men CBN, for ro og søvn, utvinnes i hovedsak at blomstene på Indica, og annet. Vanskelig å utvinne, og i små mengder.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#30

Det er tydelig i denne tråden at ikke mange vet noe særlig om cannabis annet enn at en blir stein.
Er forståelig om en ikke er interessert, eller gidder å sette seg inn i virkningsstrukturen, også i forhold til det endocannabinoide systemet vi har i kroppen, og som trenger påfyll en gang i blant. Om ikke annet er det greit å sette seg inn i noe som bare kommer til å bli mer vanlig fremmover.
Finnes over 100 stoffer i cannabis, der ca. 80 av dem har en eller flere funksjoner for kroppen.
Grunnen til at dette er blitt ulovlig er kun på grunn av en eneste idiotisk ting; THC - ikke alle de andre fordelene vi har fra verdens mest nyttige plangte, som kan brukes til x antall ting.

Sånn skal det se ut...
20210809_162917[1].jpg
...ikke slik.
20210505_204825[1].jpg
Legger inn disse bildene kun for at folk som er i Thailand kan se forskjell på hva de helst bør holde seg unna, og det som er helt naturlig og ufarlig. Det er ingen automatikk i at noen få reagerer med psykoser, schizofrene reaksjoner o.l.
I forhold til andre kjemiske medikamenter er det i realiteten svært få alvorlige bivirkninger av cannabis. Big Pharm-produkter er en av de høyeste dødsårsakene i verden. I Norge; flere dør av bivirkninger enn av heroin, og bilulykker.

Feilmedisinering medvirker til opptil 22.000 dødsfall i England:

https://www.nrk.no/urix/feilmedisinerin ... 1.13931882
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»