Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thailand, nå og framover!

Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1890

14 feb 2018, 12:27

Tenk om forholdene var lakt til rette for slikt i thailand!
https://www.dn.no/nyheter/2018/02/13/21 ... ort-gratis
Vedlegg
CFECDA12-8CFB-47FD-BC03-988B8BF5298F.jpeg
1 x
if you want a friend, get a dog , because you cant trust anyone here ;)
Brukeravatar
riflefish
x 1890

14 feb 2018, 15:48

Nok en korrupsjons sak

Som blir etterfosket

https://m.bangkokpost.com/
Vedlegg
333624BE-B817-41D2-AE2C-B124BBB2841C.jpeg
1 x
Arild Holtet
x 1871

15 feb 2018, 03:30

Jeg tror nok Thailand fortsetter sin vei fremover og opp, men kanskje ikke med samme fart som det ver en stund. Men Thailand har mye som gjør at Thailand fortsatt kommer seg vidre opp. Noe som også kan gjøre at Thailand sin valuta vil styrke seg. Men vi skal være klar over at den vanlige borger knurrer litt og synes de ikke blir tatt hensyn til. Mange thaier tror det kan bli en sivil krig, eller store demomnstrasjoner og da i Bangkok der landets elite er.

A.H.
0 x
Kolami
x 595

16 feb 2018, 10:02

Arild Holtet skrev:
15 feb 2018, 03:30
Jeg tror nok Thailand fortsetter sin vei fremover og opp, men kanskje ikke med samme fart som det ver en stund. Men Thailand har mye som gjør at Thailand fortsatt kommer seg vidre opp. Noe som også kan gjøre at Thailand sin valuta vil styrke seg. Men vi skal være klar over at den vanlige borger knurrer litt og synes de ikke blir tatt hensyn til. Mange thaier tror det kan bli en sivil krig, eller store demomnstrasjoner og da i Bangkok der landets elite er.

A.H.
Hva tenker du om at landet kan bli delt? er det ett sannsynlig scenario?

Angående elite..så hører jeg at mye av korrupsjonen i distriktene er det thaier og ikke thaikinesere som står for..det var en overraskelse for min del...hva vet jeg..jeg bare registrer..hva tenker du om det?
1 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1298
Kontakt:

20 feb 2018, 22:27

Dette kan jo bli interessant og spennende. En pressekonferanse fra Yingluck er ventet senere denne måneden eller tidlig neste måned og vil nok slå hardt mot juntaen. At hun og broren reiser fritt til land som juntaen regner å ha gode relasjoner med viser også at juntaen sett utenfra ikke har like stor aksept og legitimitet for sin posisjon som et styre som ikke er demokratisk valgt.

Yingluck gets ready to make her move
FUGITIVE EX-PREMIER MAY SOON HOLD PRESS

It has been almost six months since former prime minister Yingluck Shinawatra fled the country just before a court verdict in a criminal case that stemmed from her government’s corruption-plagued rice-pledging scheme.

She lived in seclusion overseas for months until, shortly before the New Year, she was spotted in public in London.

Just last week, Yingluck was photographed in Beijing with her brother Thaksin, who is also wanted by Thai authorities. The siblings later went to Tokyo and then Hong Kong.

It seems time has arrived for Yingluck to make a significant political move – something that her supporters have been patiently waiting for. Politicians in the Pheu Thai Party who are loyal to the Shinawatras expect Yingluck to “say something” about her political future soon. A party source said there would be “not too long to wait” before she called a press conference. At such an event, Yingluck was expected to explain why she decided to flee the country.

Such a press conference is likely to be held in Hong Kong late this month or early next month, according to a critic of the Shinawatra siblings, Somchai Sawangkarn, who is a member of the National Legislative Assembly.

He quoted a source from Japan, where he claimed Yingluck sought to meet her political and business connections. “This is an attempt to signal to her supporters that it’s time to create disturbances at a time when the government’s popularity is on the decline,” Somchai said. In August last year, Yingluck jumped bail and left Thailand without court permission, just a few days before the Supreme Court’s Criminal Division for Political Office Holders was scheduled to read its verdict in the case against her. Her Bt30-million surety was seized and, a month later, the court sentenced her in absentia to five years in jail for negligence. There had been reports that she flew to Dubai and later to the United Kingdom but there was no proof of her whereabouts.

Around the Christmas and New Year holidays, the fugitive ex-PM was spotted in London and photos of her taken at different places in the British capital were circulated on social media. Their recent travels to Asian countries marked the first time that the ex-PM siblings were seen together since Yingluck left Thailand. Pheu Thai politicians view this as an attempt to show the junta that Yingluck is free to travel anywhere in the world except in her home country where the military is in control, according to the party source.

“Even countries with good ties with the junta, such as China and Japan, do not prevent Yingluck from travelling there,” the source said. “It seems the government can’t do anything much about its threat to get her arrested. “Those countries do not care about the charges against the former prime minister, otherwise they would not let her in.”
2 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Arild Holtet
x 1871

21 feb 2018, 03:28

Kolami skrev:
16 feb 2018, 10:02
Hva tenker du om at landet kan bli delt? er det ett sannsynlig scenario?

Angående elite..så hører jeg at mye av korrupsjonen i distriktene er det thaier og ikke thaikinesere som står for..det var en overraskelse for min del...hva vet jeg..jeg bare registrer..hva tenker du om det?
Jeg har hørt enkelte sier att dette kunne kanskje skje, men må si at hva skal til før det skjer. Men at de fattige og da helst deres barn som leser på internett reiser seg, det tror jeg kommer til å skje. Men thaiene er tålmodige og liker ikke bråk, men de unge er ikke slik som sine foreldre. Så når det kan skje vet ingen, men det snakkes lavt om det blant folk.

Vel den som lever får skje, og det blir nok i den rike elites "høyborg" Bangkok at protester og opptøyer blir.

A.H.
1 x
sattphalat
x 264

22 feb 2018, 18:17

Litt om "soldaten" og de andre "gutta Boys" fra en internasjonal nyhetskilde .
Verdt å lese.

https://asia.nikkei.com/Politics-Econom ... s-backlash
0 x
Brukeravatar
riflefish
x 1890

23 feb 2018, 03:40

tdr skrev:
20 feb 2018, 22:27
Dette kan jo bli interessant og spennende. En pressekonferanse fra Yingluck er ventet senere denne måneden eller tidlig neste måned og vil nok slå hardt mot juntaen. At hun og broren reiser fritt til land som juntaen regner å ha gode relasjoner med viser også at juntaen sett utenfra ikke har like stor aksept og legitimitet for sin posisjon som et styre som ikke er demokratisk valgt.

Yingluck gets ready to make her move
Shinawatra familien har kjøpt seg en robin hood status de slettes ikke fortjener!,,
Lenger,,
Landet er nå i et merklig vakum!,,
Ser ingen ting som kan forandre det hele!
Lenger,
Så lenge at valgsystemet aldri har vert demokratisk!( loven der kun de med akademisk utdannlse kan bli valgt»
Og man i tillegg i alle år har kjøpt stemmer over en lav sko!,,,
Og man har virklig handlet stemmer der det er utjamnings mandater ,,
0 x
Brukeravatar
tdr
x 1298
Kontakt:

23 feb 2018, 04:02

Bangkok Post skriver i dag om innrømmelser fra juntaen i forbindelse med den nye statistikken om korrupsjon som ikke plasserer Thailand spesielt bra og at forsinket valg, manglende menneskerettigheter og mangel på pressefrihet påvirker dette.

"Even the regime now admits that its election delays, civil rights violations and press restrictions cause the world to look down on Thailand as corrupt."

Regime admits election uncertainty hurts corruption ranking

global_corruption_thailand.jpg
Thailand scored poorly in the latest Corruption Perception Index (CPI) because of its political system, a lack of transparency concerning government officials, compromised press freedom and a low level of public participation in national affairs, observers said. Transparency International released the results of its 2017 CPI on Wednesday. It saw the nation rank 96 out of 180 countries with a dismal score of 37 out of 100.

Although this marked an improvement from 2016, the score still lagged behind the global average of 43.

Deputy Prime Minister Wissanu Krea-ngam said he would assign the Justice Ministry and anti-corruption directorate centre to study the reasons for Thailand’s low score, suggest fixes and report on any progress they make. He had known all along since the coup in 2014 that democracy is included in the corruption perception index survey, and it must be accepted if Thailand has to lose marks for this factor.

He said, however, it is not for the government to say whether it is pleased with the result, but to look into the factors that contribute to changes in the scores. He said the government will work on graft prevention and leave corruption suppression to the National Anti-Corruption Commission (NACC).
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Noodle
x 448

23 feb 2018, 07:14

Direkte stemmekjøp i land med hemmelig valg er kanskje ikke det største problemet. Akkurat dette har jeg spurt litt om, og svaret er det samme fra alle: De tar imot 500 baht fra alle som deler dem ut, og stemmer på den de vil. :lol:

Da er det langt verre med mektige krefter som ikke er tjent med de valgte politikernes endringer, og som har makt til å få politikerne som utgjør en trussel mot deres samfunnsorden fjernet.

Men det er noen endringer i dag sammenlignet med tidligere. Landet har blant annet ikke lenger den samlende kraften som i årtier har grepet inn og sørget for ro når massene har murret.
1 x
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»