Thailand holder grensene stengt til 2021

Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#11

CAT skrev: 10 aug 2020, 19:34 Har mange på gress😆
På gress ? Landsby damer ?

Jeg og har sans for naturen og jungel Damer :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#12

Phay skrev: 11 aug 2020, 07:09

Noen mener til og med det er billigere enn å bo på instutisjon, men jeg skulle likt å sett regnestykket.

Sikkert mange variabler til alt,

Ett av de tror jeg er at om man tilbringer tid der man ønsker å være til større livsvilje får man og man er er lengre oppegående :roll:

Om man er en plass man ikke ønsker å være er det vel lettere å havne på institusjon som kanskje er dyrere en en pensjon selv om det skaper arbeidsplasser, men arbeiderne der er vel fra utlandet ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#13

Kolami skrev: 11 aug 2020, 02:25 jeg hører at ansatte som jobber i selskaper som jobber mot flyplassene er uten inntekt og antas å begynne å jobbe til neste år..om de får betalt? hehe..vel..who cares

..hvis de ikke har blitt rusmissbrukere eller tatt livet sitt til neste år så er det nok håp for de som kan fortsette..men dessverre, så sies det at mange virksomheter kommer ikke tilbake...konkursbølger rir alle land..så hvem som er heldig eller ei vet vi jo nå..offentlige ansatte lider ingen nød..så det private må klare seg så best de kan så man er heldig å være i en bransje som fortsatt ikke har tatt skade av nedstengninger...

En annen ting er de som jobber mot hotell/ hoteller ...mange som har mistet livsgrunnlaget..spesielt mot de hotellene som fortsatt holder stengt i Thailand..også er det reduksjon av ansatte for å holde kostnadene nede...

Overnattingsvirksomheter som er avhengig turister må stenge..dessverre blir mange resorts og hoteller drevet på leasing i feks 20 års periode..så man kan begynne å ane hvor desperat situasjonen blir..leasing betyr at det finnes eiere som leier ut bygningen, herunder hotell eller resort, la oss si 20 år. Så hele driften av hotellet er drevet av leietakerne alene under ulike vilkår i kontrakten..det blir litt som i Norge hvor jernbanen leier ut skinnene til eiere av togene som skal ferdes på skinnene...håper det var en bra nok analog.. 8-)

Jeg tror nok dette har så vidt begynt. Dette blir verre. Jeg hører jo at flere selskaper snakker om å si opp ansatte i Norge Nå. Og hører om flere og flere som blir permitert. Hørte idag at søskenbarnet mitt hadde nettopp blitt permitert. At enkelte økonomer snakker om at dette vil rette seg opp snart og raskt har jeg ingen tro på. Verdens økonomi er nedsteng og det vil bli masse konkurser. Og vi får problemer i produksjonen av produkter fordi dem får problemer med å få deler fra andre land, Som sagt åpnes ikke verndens økonomi opp vil det da mange år før vi er tilbake på samme nivå som vi hadde før covid 19.
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#14

Phay skrev: 11 aug 2020, 07:09 Uansett hva som skjer så dukker det opp nye muligheter og det er jo ikke første gangen Thaiene blir rammet av katastrofer og nedgangstider. Det er mat nok, nok varme, og de trenger ikke mye for å holde julenen igang, selv om de går bankrott. Det er krise selvfølgelig, men det er ikke helt Nord korea heller eller Cambodia. Kineserene vil se sin mulighet selvfølgelig, og kapre flere allianser, avtaler, kontrokter og forbindelser i Asia, og være med på å "bygge" opp igjen noe de har lært av Marshall hjelpen amerikanerene gå oss etter 2. Verdenskrig. Slikt vil alltid sørge for å få folk og land under kontroll og tjene på de på lang sikt.

..........................................
........................
Uansett spennende tider som alltid, og vi får se hvor høna hopper før den sparker .
Om thaiene vil gå ned i lønn for å jobbe for kinesere høres litt sprøtt ut akkurat nå selv om kineserne prøver å presse ned prisene til underleverandørene i industrien i Thailand...

..leverandørene selger med tap for å vinne kontrakter for en begrenset periode og man er ikke sikkret ny kontrakt senere..så nye kontrakter inngås mot nye leverandører for lavere pris hvor nye kinesiske managere er presset for å få lavest mulig pris mot høyest mulig margin fra ledelsen i selskapet...

..her er greia, det kommer en kineser som ikke kan noe om thailand eller thailands jobbkultur kun er opptatt av lavest mulig pris....hvis man velger enn underleverandør som gir ingen eller minimalt med kundestøtte er man ganske fucka noe som flere kinesiske managere helt sikkert erfarer for sent ut i nye inngåtte kontrakter..

..så visa på hele sagaen er at noe man velger lavest pris så får man akkurat det man ber om..minnimal eller ingen kundestøtte..akkurat som i Norge kan det tenkes..i thailand hvor ingen bryr seg er vel ikke akkurat det man vil tenker jeg :lol: da blir jo ingenting gjort..

..thailand er under press selv om de er selvforsynte..men de er bare selforsynte fordi er priskontroll..så hvis bøndene begynner å kreve mer betalt så kan jo hele brått ta en ny retning hvis de forener seg med studentene....
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Kolami skrev: 13 aug 2020, 07:07 Om thaiene vil gå ned i lønn for å jobbe for kinesere høres litt sprøtt ut akkurat nå selv om kineserne prøver å presse ned prisene til underleverandørene i industrien i Thailand...

..leverandørene selger med tap for å vinne kontrakter for en begrenset periode og man er ikke sikkret ny kontrakt senere..så nye kontrakter inngås mot nye leverandører for lavere pris hvor nye kinesiske managere er presset for å få lavest mulig pris mot høyest mulig margin fra ledelsen i selskapet...

..her er greia, det kommer en kineser som ikke kan noe om thailand eller thailands jobbkultur kun er opptatt av lavest mulig pris....hvis man velger enn underleverandør som gir ingen eller minimalt med kundestøtte er man ganske fucka noe som flere kinesiske managere helt sikkert erfarer for sent ut i nye inngåtte kontrakter..

..så visa på hele sagaen er at noe man velger lavest pris så får man akkurat det man ber om..minnimal eller ingen kundestøtte..akkurat som i Norge kan det tenkes..i thailand hvor ingen bryr seg er vel ikke akkurat det man vil tenker jeg :lol: da blir jo ingenting gjort..

..thailand er under press selv om de er selvforsynte..men de er bare selforsynte fordi er priskontroll..så hvis bøndene begynner å kreve mer betalt så kan jo hele brått ta en ny retning hvis de forener seg med studentene....
Jeg har jobbet under franske, amerikanske, engelske, skotter, nederlendere, tyskere, islendinger og Nordlendinger.

Nordlendinger vinner ganske så klart min avstemning om trivligste hardeste og mest fornøyelige å jobbe med.

Så kunne jeg ha rangert mitt inntrykk av de overnevnte men det er å sette så mange forskjellige aspekter opp mot hverandre at det er helt umulig. Det jeg kan si er at franskmennene var livredde for fagorganisjonen, mens amerikanere og nederlendere var psykopater på hvert sitt vis, den en i form av sykdom, den andre i form av tillært lederstil. Så kan dere gjette hvem som var hva. Og islendingen var alkoholiker ;)

Tyskerene og engelskmennene har jo handlet og drevet business med norge i århundrer, men kanskje mest tilstedeværende under århundreskiftet mellom 1800 0g 1900 var tyskerene og engelskmennene på teknologi og utdannelse, vannkraftverk og jernbane som jordbruksmaskiner.

Tror Kina må legge godviljen til og gi Thailand gode forutsetninger for de har mye å tilby for den riktige pris og vil bli viktige i alliansen med Kina. Tror jeg
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#16

Så kunne jeg ha rangert mitt inntrykk av de overnevnte men det er å sette så mange forskjellige aspekter opp mot hverandre at det er helt umulig. Det jeg kan si er at franskmennene var livredde for fagorganisjonen, mens amerikanere og nederlendere var psykopater på hvert sitt vis, den en i form av sykdom, den andre i form av tillært lederstil. Så kan dere gjette hvem som var hva. Og islendingen var alkoholiker
Litt utenfor. men har selv litt erfaring med å jobbe men utlendinger, både i og utenfor Norge.Tror derfor ikke at jeg vil se så subjektivt på det.(blir forenklet mye synes jeg)
Kun Nordmenn som er forskjellige mennesketyper. Europeere homogene ut fra nasjonalitet. og Amerikanere ur fra verdensdel?Eller skal jeg gjette på om 966 millioner Amerikanere er psykopater ut fra sykdom eller tillært lederstil?
Om Th velger å holde lukket så er det i flg deres vurdering av riskioland, virker igrunn til at US ikke er så langt unna med kritriene der.
Nå får Norge nye farger, før rød , grønn. nå rød. gul. slikt åpner kanskje for en ny gruppe (grønn )senere. og hvem vet så hva kriteriene blir der?
Når viselv engang skal åpne for land utenfor schengen kanskje får vi en ny gruppe. ?
Om hvem som nødvendigvis må legge godviljen til av Kina og Thailand er ikke godt å si :D
Samtidig så merker jeg en viss motvilje mot at Kina skal bli større, så da er det kanskje bra de ikke lager allianser med Thailand.Men har da vesten noe å tilføre i kompensasjon?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

Wood1958 skrev: 13 aug 2020, 12:35 Litt utenfor. men har selv litt erfaring med å jobbe men utlendinger, både i og utenfor Norge.Tror derfor ikke at jeg vil se så subjektivt på det.(blir forenklet mye synes jeg)
Kun Nordmenn som er forskjellige mennesketyper. Europeere homogene ut fra nasjonalitet. og Amerikanere ur fra verdensdel?Eller skal jeg gjette på om 966 millioner Amerikanere er psykopater ut fra sykdom eller tillært lederstil?
Nå var det sett utifra ett Mannlig oljearbeider miljø med oljearbeidere og ledere. De som har jobbet i nordsjøen vet hvordan det er å jobbe med skotter som amerikanere, og hvilken lederstil de har utifra sin egen oljekultur.

Med kinesere så blir det en moderne kolonisering med handelsavtaler i bunn og grunn, og kineserene vil nok også være med på å lede og føre Thailand politisk i deres retning vil jeg tro.

Ellers så var vel svaret mer rettet mot at ikke bare er kineserene som har brøytet seg frem i verdenspolitikken med handelsavtaler og utveksling av indurstri og arbeidere med negative følger.

Vi lærte mye av amerikanerene frem til ett visst punkt så ble vi bedre enn de på mange måter, og mest av alt gikk det på personalpolitikk og rettferdighet, og ikke nødvendigvis dollar before pleasure. Det ble mye triveligere når vi fikk satt bransjen under norsk lederstil og norks kontroll Og arbeidssikkerhet, men det tok lang tid.
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#18

fikk reklame epost fra Qatar A i dag,
de flyr Oslo - BKK 1 og 2 og 3 og 4 september
Stein 61
Innlegg: 12
Registrert: 14 des 2017, 17:35

#19

Tja.....
Kona har de siste 1- 2 årene bygd opp en farm i Thailand med ammekyr.Sist vinter (2020) ble det bygd (300 m2) fjøsbygningi i stål og betong. Hytte til drengen med alle fasiliteter, boret etter grunnvann, fiskedam mm.
Dette går sin gang uten at hun trenger å være fysisk tilstede. (internett og folk hun stoler på ordner opp!!! )

I Norge driver hun sin egen bedrift innen thaimat på 6. året.

Poenget; Hun er mere realistisk....mht når vi kan dra tilbake sammen til Thailand i nær fremtid.- som tidligere, dvs fra desember/januar ...
Hun tror at det ikke kan inntreffe før til våren 2021....

Men tro og realisme kan være motstridende størrelser.........
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»