Thailand holder grensene stengt til 2021

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#2

riflefish skrev: 10 aug 2020, 15:16 TAT sjefen i dag

https://thethaiger.com/coronavirus/thai ... l-2021-tat
Denne ville jeg ikke trykke Like» på.
Men ikke uventet. Må de kan nok komme til å ombestemme seg..
Blir det slik, og det slik at hele vinteren blir stengt så kommer jeg til å kjøpe Elite kort.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#3

riflefish skrev: 10 aug 2020, 15:16 TAT sjefen i dag

https://thethaiger.com/coronavirus/thai ... l-2021-tat
Ja det var jo synd, ser de nå er ett av få land på den Amerikanske liste over grønn sone(sikre land.)
Som jo er en kjøpesterk ikke charterreisegruppe :D
Så lista skal legges høyt på den siden av dammen også.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tices.html
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#4

CAT skrev: 10 aug 2020, 16:36 Denne ville jeg ikke trykke Like» på.
Men ikke uventet. Må de kan nok komme til å ombestemme seg..
Blir det slik, og det slik at hele vinteren blir stengt så kommer jeg til å kjøpe Elite kort.
Etter som jeg forstår har du ingen partner der ?

Har du vurdert andre land ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#5

Reinkarnert Pelle skrev: 10 aug 2020, 16:52 Etter som jeg forstår har du ingen partner der ?

Har du vurdert andre land ?
Har mange på gress😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#6

Nei dette var ikke bra. Men jeg trodd at hvis man hadde familie der så kunne det være mulig å reise. Men da må man vel i karantene i 14 dager på et dyrt hotell. Jeg har jo en datter og ei dame der nede. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

wiking skrev: 10 aug 2020, 22:07 Nei dette var ikke bra. Men jeg trodd at hvis man hadde familie der så kunne det være mulig å reise. Men da må man vel i karantene i 14 dager på et dyrt hotell. Jeg har jo en datter og ei dame der nede. :D
Du får dem jo opp til Norge om du vil og kan?
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

riflefish skrev: 10 aug 2020, 15:16 TAT sjefen i dag

https://thethaiger.com/coronavirus/thai ... l-2021-tat
jeg hører at ansatte som jobber i selskaper som jobber mot flyplassene er uten inntekt og antas å begynne å jobbe til neste år..om de får betalt? hehe..vel..who cares

..hvis de ikke har blitt rusmissbrukere eller tatt livet sitt til neste år så er det nok håp for de som kan fortsette..men dessverre, så sies det at mange virksomheter kommer ikke tilbake...konkursbølger rir alle land..så hvem som er heldig eller ei vet vi jo nå..offentlige ansatte lider ingen nød..så det private må klare seg så best de kan så man er heldig å være i en bransje som fortsatt ikke har tatt skade av nedstengninger...

En annen ting er de som jobber mot hotell/ hoteller ...mange som har mistet livsgrunnlaget..spesielt mot de hotellene som fortsatt holder stengt i Thailand..også er det reduksjon av ansatte for å holde kostnadene nede...

Overnattingsvirksomheter som er avhengig turister må stenge..dessverre blir mange resorts og hoteller drevet på leasing i feks 20 års periode..så man kan begynne å ane hvor desperat situasjonen blir..leasing betyr at det finnes eiere som leier ut bygningen, herunder hotell eller resort, la oss si 20 år. Så hele driften av hotellet er drevet av leietakerne alene under ulike vilkår i kontrakten..det blir litt som i Norge hvor jernbanen leier ut skinnene til eiere av togene som skal ferdes på skinnene...håper det var en bra nok analog.. 8-)
Olav Seglem
Innlegg: 669
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#9

Det blir spennende hva som skjer når pengene fra myndighetene tar slutt og protestene starter.
Dersom ikke sensuren undertrykker det hele da..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Olav Seglem skrev: 11 aug 2020, 06:34 Det blir spennende hva som skjer når pengene fra myndighetene tar slutt og protestene starter.
Dersom ikke sensuren undertrykker det hele da..
Uansett hva som skjer så dukker det opp nye muligheter og det er jo ikke første gangen Thaiene blir rammet av katastrofer og nedgangstider. Det er mat nok, nok varme, og de trenger ikke mye for å holde julenen igang, selv om de går bankrott. Det er krise selvfølgelig, men det er ikke helt Nord korea heller eller Cambodia. Kineserene vil se sin mulighet selvfølgelig, og kapre flere allianser, avtaler, kontrokter og forbindelser i Asia, og være med på å "bygge" opp igjen noe de har lært av Marshall hjelpen amerikanerene gå oss etter 2. Verdenskrig. Slikt vil alltid sørge for å få folk og land under kontroll og tjene på de på lang sikt.

Hva med europa? Vil vi greie å stå samlet igjennom krisen? Det er vel den største utfordringen nå, som svært mange land er fra før gjeldstynget i Europa, og hvilken innvirkning det vil få på Norge. Hva tror dere kommer til å skje med pensjon, trygd, og lønninger fremover? Vil tro alle må ta en dugnad, og det vil gå utover fotfolket og de som stiller svakhets i fremtiden. Alt for mange goder og tillegg som lett kan høvles as, og det er kanskje nødvendig.

Enkeltpersoner som har krav på ett likestilt og kvalitetsliv som en vanlig borger, har helt vanvittige behov, og kostbare behov etter at alle som en har krav på å bo i egen bolig. Noen mener til og med det er billigere enn å bo på instutisjon, men jeg skulle likt å sett regnestykket.

Flytte til utlandet og ta med seg trygd og pensjon i fremtiden, vil nok kanskje ettergåes og bli noen forandringer på, og ser man til naboen Danmark, så ser vi kanskje hvilken vei det vil gå.

Uansett spennende tider som alltid, og vi får se hvor høna hopper før den sparker .
🌞
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»