Rasisme I Thailand!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#41

Wood1958 skrev: 07 aug 2020, 10:47 Jeg må tilstå at jeg er litt usikker på hvor stor andel av de som nå ikke får reise ut, tjene penger, og dra tilbake,For ikke snakke om hvor stor andel av alle ekspatere,av alle nasjonaliteter som har valgt Thailand som et land å tilbringe sin tid .
Om slike ord kommer etter en har tatt sine penger , sett seg ut et land hvor en kan ha det godt når en kan få leve på sine premisser.pga sine penger. Alt skjer ut fra eget ønske og vilje og på eget initiativ.
Så jeg er litt usikker på om drivkraft og motiv var for å gjøre Thailand til ett atraktivt land for Thaialnd sin skyld eller for å ha det bra selv.
Er mange som frivillig og på egenhånd tar sine midler , reiser til et annet sted , slår seg ned og at vil gi intrykk av landet de har valgt er avhengig av de .
Noen eropeiske land har lang tradisjon som kolonimakter og når jeg leser på noen andre forumer kommer slike koloknistiske holdninger relativt ofte frem.
Slikt kan nok sikkert være med til å skape konflikter også, nå ser de det ikke det så godt selv(sin egen atferd)
Når uvitenheten om verden utenfor Thailand ikke er så kjent for den jevne Thaier er det sikkert lett å generalisere oss farranger også.
På lik linje med mange i distriktsnorge som ikke kjenner en eneste utlending men har meninger om hvordan de forskjellige utlendingene er.
Da også veldig generaliserende ut fra en i bygda har møtt 1 pakistaner , 1 polakk osv.
Så jeg har litt forståelse for at endel holdninger mot,fareang kan være selvforskyldt selv om det ikke rettferdigjør den behandlingen jeg leser om.
Et stort problem som nok er noe Thaiere selv som nation må ta fatt i og,tisvarende for de,som blir utsatt,for det nok er maktesløse uten Thaiere sin hjelp

.
Med fare for å ha misforstått posten din, så prøver jeg å svare deg utifra det jeg tror du skrev.

Det er svært mange som bor i Thailand, og som jobber både i skipsfart, luftfart og internasjonale verv og offshore som enten jobber hjemmenifra (har en kompis som prosjekterer herifra nå istedenfor å reise ut på båter og rigger), eller har reist ut av landet og må være i utlendighet til grensene åpner igjen for de. Vi snakker om mange nasjonaliteter.

Har også nevnt en annen bekjent som nå først etter fire uker Fra han reiste fra Sverige, 14 dager i karantene i Singapor (har Singapor pass) kom seg på flytet idag til BKK (vet ikke hvordan det er gått enda, da han er i lufta for øyeblikket) og to uker før han fikk visum eller good to go fra ambassaden i Singapor. Han er gift og har hele livet sitt i Thailand pr dags dato. Han reiste hjem til Sverige i god tro I mai, at grensene ville åpnes 1. Juli.

Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt en impakt på landsbyen her med alt vi har handlet, og holdt 3 mann med koner i arbeide nå siden 28 januar, samt moren og faren. Totalt sett lagt igjen 12 millioner Baht i Thailand på de årene jeg har holdt til her Kanskje? Småpenger i det store og hele, men for enkeltskjebnene som jeg har bidratt til, så er det en del.

Vil tro det er en del falanger som har bodd utover det langstrakte land som også har bidratt til lokal økonomien, så de savnes vel av de som har vært avhengige av de.
🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#42

Wood1958 skrev: 07 aug 2020, 09:22

Takk for det, nå er jo noen avtaler fks vedrørende schengen noe som av og til har måtte komme i rettsystemet deres før vi har gitt etter.
Kan jo kanskje bli etterhvert samme saker i Th, fks oppholdsrettigheter og slikt fra andre Aseanland hvor ting kanskje er lempeligere gir også rett til det i Thailand i fremtiden en gang.
Men bor du lovlig og skatter til Norge har du alle rettigheter som innfødte nordmenn har og det er ikke Schengen som er årsak til det. Slik har det "alltid" vært. Det er det som er den store forskjellen fra Thailand. I Norge ville det vært utenkelig å nekte rettigheter til en som faktisk betaler skatt til Norge.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#43

Phay skrev: 07 aug 2020, 13:49 Med fare for å ha misforstått posten din, så prøver jeg å svare deg utifra det jeg tror du skrev.

Det er svært mange som bor i Thailand, og som jobber både i skipsfart, luftfart og internasjonale verv og offshore som enten jobber hjemmenifra (har en kompis som prosjekterer herifra nå istedenfor å reise ut på båter og rigger), eller har reist ut av landet og må være i utlendighet til grensene åpner igjen for de. Vi snakker om mange nasjonaliteter.

Har også nevnt en annen bekjent som nå først etter fire uker Fra han reiste fra Sverige, 14 dager i karantene i Singapor (har Singapor pass) kom seg på flytet idag til BKK (vet ikke hvordan det er gått enda, da han er i lufta for øyeblikket) og to uker før han fikk visum eller good to go fra ambassaden i Singapor. Han er gift og har hele livet sitt i Thailand pr dags dato. Han reiste hjem til Sverige i god tro I mai, at grensene ville åpnes 1. Juli.

Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt en impakt på landsbyen her med alt vi har handlet, og holdt 3 mann med koner i arbeide nå siden 28 januar, samt moren og faren. Totalt sett lagt igjen 12 millioner Baht i Thailand på de årene jeg har holdt til her Kanskje? Småpenger i det store og hele, men for enkeltskjebnene som jeg har bidratt til, så er det en del.

Vil tro det er en del falanger som har bodd utover det langstrakte land som også har bidratt til lokal økonomien, så de savnes vel av de som har vært avhengige av de.
henger ikke med på diskusjonen deres, men hengte meg oppi 12 mill thb. Er nå en anselig sum det da.
Blir snart hedersborger i chaiaphum du nå. skal se etter statuen neste anledning jeg er på tur😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#44

Geir Rasch skrev: 07 aug 2020, 15:35 Men bor du lovlig og skatter til Norge har du alle rettigheter som innfødte nordmenn har og det er ikke Schengen som er årsak til det. Slik har det "alltid" vært. Det er det som er den store forskjellen fra Thailand. I Norge ville det vært utenkelig å nekte rettigheter til en som faktisk betaler skatt til Norge.
Ja det er hva vi gir andre av nasjonale rettigheter.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#45

CAT skrev: 07 aug 2020, 15:45 henger ikke med på diskusjonen deres, men hengte meg oppi 12 mill thb. Er nå en anselig sum det da.
Blir snart hedersborger i chaiaphum du nå. skal se etter statuen neste anledning jeg er på tur😆
Det er nå fordelt på noen år da Cat. Har jo vært gift Med en thai i ett tidligere liv også, og fartet Noen år.

Har jo brukt noen mill du også de siste årene?
🌞
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#46

Phay skrev: 07 aug 2020, 15:58 Det er nå fordelt på noen år da Cat. Har jo vært gift Med en thai i ett tidligere liv også, og fartet Noen år.

Har jo brukt noen mill du også de siste årene?
ser den. og du har jo hus, motorsykler og biler.
nei, har vel et stykke igjen opp til dine summer(håper jeg). men jeg drømmer om en fremtid i thailand, men om jeg lykkes vil tiden vise.
Og da vil nok millionene rulle.😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#47

og får å ta med litt rasisme som tråden handler om, så frykter jeg ikke det. ønsker å bo i en by. bkk, pattaya el no. og der er det ganske international.👍
men oppe blandt risåkrene med et lite slott med basseng og bli uglesett av fattige nabo bønder?
nei, passer ikke meg.og så vil jeg ha det lettvint.
skal ikke vedlikeholde hus el hage på mine eldre dager.
Lucifer is back :evil: :twisted:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#48

Hva med Trondheim? Supert klima, endeløse strender, Utsikt til Munkholmen fra hele byen, trøderpia(r), herlig uteliv, billig øl, super sørvis over alt og et språk som du må lære fra skrætsj. :D
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#49

MrDemongas skrev: 07 aug 2020, 18:52 Hva med Trondheim? Supert klima, endeløse strender, Utsikt til Munkholmen fra hele byen, trøderpia(r), herlig uteliv, billig øl, super sørvis over alt og et språk som du må lære fra skrætsj. :D
mye bra med trøndelag. men mitt krypinn i norge (for jeg vil jo være her på vår og sommer). blir muligens ved norges beste fluefiske elv i sør norge.
så kan jeg dyrke hobby hele sommeren...👌
lov å drømme litt el?😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#50

At motstanden og rasismen er stor mot utlendinger som kan dingle rundt i Thailand i lange tider og strø rundt seg med penger er det ingen tvil om, ikke minst blant de mange fattige thaier som ikke lever direkte av farlanger eller forstår så mye av sammenhengen i noe.
Gjerne ikke så rart heller når de selv knapt har til mat samme hva de kaver på.
For det er jo dette med at kan ikke farlangen vise at han er god for money der så blir det ikke mye honey der heller. :D
Men det kan ikke være mye tvil om at dette biter godt i Thailand nå, for alle som har levd av turisme samt de mange som levde nærmest fra hånd til munn før dette også.
Skal bli spennende og se hvor lenge de kan greie å holde landet lukket som nå, uten at det kommer til alvorlige opptøyer fra folk som nå mister geskjeft og levebrød.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»