Thailands klima panel, klima satt i fokus

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

TGO signed up to 4 universities and launched "GEN C CLIMATE ACTIONS: Connectivity for the new generation" to help solve global warming.

Bangkok: 19 March 2021 Thailand Greenhouse Gas Management Organization (Public Organization) or TGO by Mr. Kiatchai Maitriwong, director of the Greenhouse Gas Management Organization Sign a memorandum of cooperation "Capacity development and enhancing knowledge on climate change" together with executives from 4 universities, Chulalongkorn University Thammasat University Chiang Mai University And Burapha University To expand knowledge Empower And carry out activities to increase management capacity of climate change Greenhouse gas management in various dimensions To aim for low carbon On that day, it was also the launch of the “GEN C CLIMATE ACTIONS” project, as well as a discussion on the topic “C Generation together to drive global warming” together with representatives from 4 universities. Director of the Office of Potential Development and Knowledge Dissemination TGO is the moderator at True Digital Park.

The GEN C CLIMATE ACTIONS is an integrated learning project based on a specially designed workshop program. Together with the drive and promotion of digital content learning of students and young people called C Generation on the Digital Platform to become a viral connection with the United Nations Framework Convention on Climate Change Regional. Collaboration Center (UNFCCRCC), the Global Compact Network Association of Thailand, SDG Move Thailand and the Association of Siamese Architects. Under royal patronage Is a partner agency to drive the project Including support from the private sector, namely Charoen Pokphand Group Company Limited, NR Instant Produce Public Company Limited, Bangchak Corporation Public Company Limited, Mitr Phol Group and PTT Exploration and Production Company Limited. Petroleum Public Company Limited that contributed to the project throughout the duration of the project.

Global Compact Network Thailand Association of Siamese Architects Royal Patronage of ASA SDG Move TH

Chulalongkorn University (Chulalongkorn University) Thammasat University Chiang Mai University Burapha University

CP E-News NRF Bangchak Mitr Phol Sugar PTTEP

#GENCCLIMATEACTIONS #Capital development and knowledge building on climate change #CGeneration
Vedlegg
C5596932-ACDE-417B-B472-DFC3E229E987.jpeg
9D9D898A-39EF-4858-991E-28F0FF05B2D9.jpeg
317F7D52-C06E-4434-8564-448DF5FFC48B.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Er det nå vi skal si; Pissprat? :lol:

De bygger mer og mer vei..men det har vist seg at utvidelse av veinettet fører ikke til mindre trafikk men øker fordi det blir lettere å kjøre..gjør som Japan.

...sett om bomprisen i Bangkok til 700 bath..det vil nok få de aller fleste til å tenke seg om...jeg mener at det koster 400 NOK i Tokyo, ble jeg fortalt..men da må man han offentlig transport på plass og det finnes ikke i Bangkok..

joa det finnes, men er bare effektivt på valgte strekninger..

her jeg bor bruker folk motorsykkelen for å komme seg til 7/11 som tar de kanskje toppen 10 min å gå uten fare for liv og lemmer...ja, de bruker motorsykkelen til alt..sykkel? ånei, det er for fattigfolk det vettu :lol:
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#3

En standard 'Motobike' (125 ) i thai bruker ca 0,3 lt/mil. Den er nesten like energivennlig som menneskekroppen. Jeg forstår godt at thaiene bruker sin 'Motobike'.
En Honda PCX laster enkelt to voksne og to barn inkl handlenett med øl og matvarer. Hva er det å ikke like med det? Kun nærområdekjøring - sjølvsagt.
IKKE kjør på flerfeltsvei og der hastigheten ligger på hundre pluss. Kun død og sorg venter.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Kolami skrev: 25 mar 2021, 06:22 Er det nå vi skal si; Pissprat? :lol:

De bygger mer og mer vei..men det har vist seg at utvidelse av veinettet fører ikke til mindre trafikk men øker fordi det blir lettere å kjøre..gjør som Japan.

...sett om bomprisen i Bangkok til 700 bath..det vil nok få de aller fleste til å tenke seg om...jeg mener at det koster 400 NOK i Tokyo, ble jeg fortalt..men da må man han offentlig transport på plass og det finnes ikke i Bangkok..

joa det finnes, men er bare effektivt på valgte strekninger..

her jeg bor bruker folk motorsykkelen for å komme seg til 7/11 som tar de kanskje toppen 10 min å gå uten fare for liv og lemmer...ja, de bruker motorsykkelen til alt..sykkel? ånei, det er for fattigfolk det vettu :lol:
jobba ute i dag, så måtte jeg bortiver! hadde vert inne og dusja og skifta tre ganger,
men så var elsykklen tom,
lite luft i den andre!
kom hjem etter 4 km
i varmen, helt utbrent! klarte ikke gå opp trappa
måtte vile i 5 timer,
denna varmen tar på😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»