Glemt å fornye oppholdskort.

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#21

jern45 skrev: 14 des 2018, 15:57 Bare jeg som skal til India. Blir lenge for meg å være i landsbyen, og jeg liker å reise aleine. Sist, i påska dro jeg til Siam Riep og så Khmertiden sine templer Angkor wat osv. Nå skal jeg se severdighetene rundt og i Delhi. Seks dager fri fra unger og alt. Kona får god hjelp til å passe dem av familien. Bare fire og en halv times flytur fra bangkok.
Vi takker gjerne ja til et reisebrev med bilder fra India ;)

Er nok et land de fleste av oss her har lite eller ingen erfaring fra.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 130
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#22

Det skal jeg prøve på. Lurer på hvordan det blir med internett. Vet at det tar 5-6 dgr å skaffe seg et simkort, så har prøvd å bestille en leietelefon som skal leveres på hotellet. Den skal ha god internettdekning. Har sett en skranke på Suvarnabuhmi som tar imot slike telefoner som turister i Thailand har leid. Det er ganske strengt for utlendinger i India også. Men de har fått til en internettløsning med 60dgr visum på internett der lastet opp bilde av pass og et passfoto og betalte 80 dollar med kortet mitt, for så å få visumet ved ankomst mot å betale 80 dollar en gang til tror jeg. Mange rare spørsmål jeg måtte svare på i visumsøknaden, b l a om jeg hadde noe relasjoner til Pakistan. Tror ikke inderne liker pakistanere noe særlig.
Flybillet med gustige avgangs og ankomsttider kostet 3800kr t/r med selskapet Jetairways. For avgangstider på natten kostet det kun 2000kr t/r med datoene 17/12-23/12. Har guglet meg frem til området som kan kalles sentrum, og som er mest populært blant backpackere som støtter seg på Lonley Planet og der har jeg fått et hotell til ca 3000kr for de 6 nettene. Må ta med litt klær for temperaturen kommer ned i 5 grader nå for tiden. Det skal være lavsesong for turisme der nå og det passer meg bra. Skal jo til noen av verdens største turistatraksjoner på høyde med Roma så det er greit å komme når det er litt rolig. Skal finne meg en turarranagsjør for å få lett adgang til det jeg skal se. Det gjorde jeg i påska i Kambodsja og hadde stor nytte av det. I Roma der jeg var i januar i år fant jeg frem til alt selv siden kostandsnivået er høyt og byen er lett å orientere seg i og finne fram i kollektivtransporten. I India regner jeg med at det er språkproblemer som blir barrieren, sjøl om nok mange snakker engelsk pga kolonitiden.
Så i morgen kveld kjører vi fra Surin til Bangkok slik at jeg rekker flyet mitt kl 0840.
Olsenjo
Innlegg: 1
Registrert: 20 jun 2019, 14:40

#23

Hei

Vi står i akkurat samme problem nå. Så håper dette fortsatt gjelder. Aldersdemens hos meg, og kona glemte å sjekke

MVH
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»