Reise til thailand og kan få lang mellomlanding

wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#1

Er det noen som vet hvordan det på Doho. Hvis man lander kl 2300 i doha kan vi overnatt på flyplassen eller hvordan fungerer dette :D
You Never walk Alone :D
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#2

Hvorfor bestiller du billett med lang mellom landing? Det er nå vanligvis 2 til 3 timer mellom Bangkok og Oslo flyet i Doha.
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Jeg bruker søkemotor etter flybiletter. Da dukker disse flybilettene opp med lang mellom landing. Jeg har ikke søkt så mye fra Oslo. Jeg søker fra trheim. Det koster jo en del å reise ned til Trheim.
You Never walk Alone :D
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#4

wiking skrev: 08 aug 2022, 22:07 Jeg bruker søkemotor etter flybiletter. Da dukker disse flybilettene opp med lang mellom landing. Jeg har ikke søkt så mye fra Oslo. Jeg søker fra trheim. Det koster jo en del å reise ned til Trheim.
Qatar har to fly pr dag fra Doha til Bangkok, de billigste billettene har lang mellomlanding, hvis du går litt opp i pris så er det mellom 2 og 3 timers mellomlanding. Jeg vil påstå at det lønner seg å betale dette ekstra for de pengene kommer du helt sikkert til å bruke hvis du går og kjeder deg på en flyplass.

Her er et eksempel på utreise den 20/9 der koster det 500kr ekstra å redusere mellomlandingen fra 8 til 3 timer
Screenshot 2022-08-08 at 23.00.48.png
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#5

anmeno skrev: 08 aug 2022, 23:04 Qatar har to fly pr dag fra Doha til Bangkok, de billigste billettene har lang mellomlanding, hvis du går litt opp i pris så er det mellom 2 og 3 timers mellomlanding. Jeg vil påstå at det lønner seg å betale dette ekstra for de pengene kommer du helt sikkert til å bruke hvis du går og kjeder deg på en flyplass.

Her er et eksempel på utreise den 20/9 der koster det 500kr ekstra å redusere mellomlandingen fra 8 til 3 timer

Screenshot 2022-08-08 at 23.00.48.png
Takk for tipset. Jeg vurderte en stund på å reise fra oslo. Men det ble reise fra trheim. Ble en tur/retur på 8800. Det ble jo noen tillegg som økte prisen litt. Jeg skal min første tur å lande i wien. Jeg har ikke mellom ladet der før. Det ble en ok tur. Jeg kunne fått rimiligere tur fra trhem. Men da hadde det blantannet blitt overnatting på gardemoen - 9 timer mellom landing. Takk for all hjelp
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#6

wiking skrev: 08 aug 2022, 23:38 Takk for tipset. Jeg vurderte en stund på å reise fra oslo. Men det ble reise fra trheim. Ble en tur/retur på 8800. Det ble jo noen tillegg som økte prisen litt. Jeg skal min første tur å lande i wien. Jeg har ikke mellom ladet der før. Det ble en ok tur. Jeg kunne fått rimiligere tur fra trhem. Men da hadde det blantannet blitt overnatting på gardemoen - 9 timer mellom landing. Takk for all hjelp
Flyr Austria da ?
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#7

wiking skrev: 08 aug 2022, 23:38 Takk for tipset. Jeg vurderte en stund på å reise fra oslo. Men det ble reise fra trheim. Ble en tur/retur på 8800. Det ble jo noen tillegg som økte prisen litt. Jeg skal min første tur å lande i wien. Jeg har ikke mellom ladet der før. Det ble en ok tur. Jeg kunne fått rimiligere tur fra trhem. Men da hadde det blantannet blitt overnatting på gardemoen - 9 timer mellom landing. Takk for all hjelp
Hvis du bruker Qatar sine sider når du søker så kan du legge inn Trondheim -> Bangkok slik at du får gjennomgående billett. Qatar samarbeider med SAS og de har vel mange daglige fly fra Trondheim så jeg tipper at det maks blir et par timer i Oslo + 3 timer i Doha.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#8

Jeg fløy fra Trondheim 12.15 til Gardermoen, 15.40 tror jeg det var så gikk det videre til Doha, og kl 02.45 eller deromkring fra Doha til Bangkok. Hadde ca 3 timer venting på hver flyplass. Reiste på en onsdag siden jeg måtte ha RT-PCR test og flit-to-fly papir som jeg fikk utført på mandagen. Reisen gikk smurt utenom forsinkelse ved avgang fra Doha så vi var nesten 1 time for seine på Bangkok. Jeg hadde reservert billett på flybussen til Hua Hin, og den gikk 10 minutter før jeg kom meg ned til skranken. Så da ble det 3000 baht taxi istedenfor. Oh well :lol:

Angrer ikke et sekund på at jeg evakuerte Norge igjen.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#9

RobertX skrev: 10 aug 2022, 07:52 Jeg fløy fra Trondheim 12.15 til Gardermoen, 15.40 tror jeg det var så gikk det videre til Doha, og kl 02.45 eller deromkring fra Doha til Bangkok. Hadde ca 3 timer venting på hver flyplass. Reiste på en onsdag siden jeg måtte ha RT-PCR test og flit-to-fly papir som jeg fikk utført på mandagen. Reisen gikk smurt utenom forsinkelse ved avgang fra Doha så vi var nesten 1 time for seine på Bangkok. Jeg hadde reservert billett på flybussen til Hua Hin, og den gikk 10 minutter før jeg kom meg ned til skranken. Så da ble det 3000 baht taxi istedenfor. Oh well :lol:

Angrer ikke et sekund på at jeg evakuerte Norge igjen.
Har du havna i Hua Hin igjen? Trodde det var Fillipinene som var neste destinasjon for deg.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#10

anmeno skrev: 10 aug 2022, 19:22 Har du havna i Hua Hin igjen? Trodde det var Fillipinene som var neste destinasjon for deg.
Yepp og yepp! Avreise Filippinene (Cebu) den 24. august :D

En mellomlanding i Hua Hin for å få kroppen igang igjen etter 2 traurige år i Norge. Det har gjort utrolig godt. Rygg/hofte var veldig smertefulle, leddene verket 24/7 spesielt fingerledd, og høyre skulder var som om den var ute av ledd 24/7. Tok ca 2 døgn før ledd smertene var helt borte. Ca 4 dager så var rygg/hofte helt fin igjen og skuldra er en god del bedre. Så det har vært finfint så langt.

Forhåpentligvis går turen til Cebu greit, men har noen C-momenter der jeg håper går bra. Som uvaksinert må jeg ha endel ting klart for reisen. Har booket karantenehotell for 5 døgn og skal i vei for å booke express RT-PCR test på Bangkok Hospital på morgenen den 23. august. Da gjenstår kun å få spikret One Health Pass. Reiser med Singapore Airlines via Singapore og så med Scoot (underselskap av Singapore AIrlines) direkte til Cebu. Blir en 12 timers venteperiode på flyplassen i Singapore, men det skal nå gå greit håper jeg. Skal kjøpe meg lounge tilgang så jeg kan slappe av der.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»