bank id mobil thailand

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#71

Thaibreak skrev: 14 jan 2021, 12:36 Ja, jeg trodde det var fastslått i tråden, og det stemmer. Det er da man kan bruke engangskoder via BankID i steden.

Jeg har kontantkort på mitt norske nummer igjennom chillimobil, og det er det billigste alternativet jeg har hatt til nå, og der fungerer også bankid på mobil.
🌞
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#72

anmeno skrev: 14 jan 2021, 11:25 Alle telefoner har en browser så det er bare å åpne banken sin nettbank i den så bør du ha tilgang til alt du ønsker.
Yeah, I know man....

Men når det gjelder overføringer til Thaibank så bruker jeg nesten utelukkende Transferwise ;)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#73

føler nå,,,
atvdetber : status quo🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#74

har prøvd de mulightene vi ser
m bankbrikke ( det erjo den vi vil vekk ifra)
så legger ved hva som kommer opp m forsellige valg
ps vi har vårt thailanske mobil nr i sparebank1
forstår ike dette :roll:
Vedlegg
3313E152-A413-459B-92CB-4E02FF7674E3.jpeg
75C80815-F9D2-4738-B9FB-98B833752EC3.png
9A1DA2F0-918F-4C65-8F16-043A6ABF82A9.png
3504DD9D-39E5-4331-AA0D-2C0BF1BA6CD9.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#75

riflefish skrev: 15 jan 2021, 05:28 har prøvd de mulightene vi ser
m bankbrikke ( det erjo den vi vil vekk ifra)
så legger ved hva som kommer opp m forsellige valg
ps vi har vårt thailanske mobil nr i sparebank1
forstår ike dette :roll:
Jeg ser du klikker deg inn på "BankID på mobil" på bilde 1 og 4? Det er den du ikke skal ha.

Kan du klikke linken til anmeno på forrige side? Der får du engangskodeappen opp. Er du inne på den?
Gå derfra, så klarer du dette, rifle. Om du er inne på den, så ser bildene 2 og 3 riktig ut for meg (selv om jeg ikke kjenner dem igjen), men ikke de som er knyttet til "BankID på mobil".

Jeg skulle gjerne ha hjulpet, men det er vanskelig herfra. Jeg har beskrevet stegene for deg på forrige side, du må altså ikke klikke deg inn på "BankID på mobil".

Du skal bare hente engangskodeappen på Iphonen din, og registrere den. Ikke noe annet. Får du valg hvordan du vil registrere (det kan jeg ikke huske at jeg fikk spørsmål om), så klikker du "BankID". Men du får uansett tilsendt en 8-sifret kode til mobilnr. som er registrert i banken på deg (thainummeret ditt), og en 4-sifret til mailen. Det er kun for første gangs registrering at du må bekrefte disse to kodene. Må altså ikke forveksles med "BankID på mobil", som bare sender ut koder til norske nummer.

Mulig du hos Apple må benytte brikken èn gang for å bli registrert, det vet jeg ikke (jeg hadde ingen brikke da jeg registrerte via Samsung). Men etter at dette er registrert, kan du glemmme brikken.

Deretter kan du benytte alle innlogginger fra mobiltelefonen din, du må da velge "BankID". Du må mao glemme "BankID på mobil".

Beklager at jeg ikke fysisk får gjort det for deg, det hadde kun tatt noen få minutter.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#76

riflefish skrev: 15 jan 2021, 05:28 har prøvd de mulightene vi ser
m bankbrikke ( det erjo den vi vil vekk ifra)
så legger ved hva som kommer opp m forsellige valg
ps vi har vårt thailanske mobil nr i sparebank1
forstår ike dette :roll:
Aner ikke hvilken Sparebank 1 bank du har men her er siden for Sparebank 1 SMN som beskriver hva du skal gjøre for å få engangskode app'en, din bank har helt sikkert den samme beskrivelsen også.

https://www.sparebank1.no/nb/smn/privat ... ankid.html
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»