bank id mobil thailand

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

noen som veit om dette funker
i thailan,
mao roming avtale m telenor
BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra en mobil til en annen, men bytter du SIM-kort må du registrere BankID på mobil på nytt i din nettbank. Tjenesten fungerer også i utlandet, bare husk at mobiloperatøren må være en av Telenors roamingpartnere, og du må ha dekning.

forståt ikke helt dette🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Du kan flytte bank id til D-tack, men da får du ikke bank id på norsk sim kort, da kun ett sim kort han ha mobil id av gangen. Slik ble jeg fortalt det da jeg stillte spørsmål til banken.
🌞
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#3

Ja, mobil bank ID fungerer i Thailand, det følger SIM-kortet.

Trodde i utgangspunktet at det måtte være norsk SIM-kort. Men godt å høre at det kan flyttes til DTAC også om det skulle være behov det.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Nomade skrev: 10 jan 2021, 08:18 Ja, mobil bank ID fungerer i Thailand, det følger SIM-kortet.

Trodde i utgangspunktet at det måtte være norsk SIM-kort. Men godt å høre at det kan flyttes til DTAC også om det skulle være behov det.
Jeg har kontantkort nå, og har blookert alle operatører som sender meldinger som ikke er nødvendige. Blir billigst i lengden, og jeg kan ha mobil id på kontankortet. Har ikke prøvd d-tac.
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#5

ja det funker men det er et helvete sett det opp, det er ikke bare last ned programmet du må bestille nettbank å så må du ha spes på mobilen din hvis du ikke har det for du ikke lastet ned, jeg har det på min tab samsung funker som f, den er bedre en den code brika hadde før

husk det går med thai mobil kort men husk å reg deg med thai nr i banken din hvis ikke så for du ikke noe nettbank
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Nomade skrev: 10 jan 2021, 08:18 Ja, mobil bank ID fungerer i Thailand, det følger SIM-kortet.

Trodde i utgangspunktet at det måtte være norsk SIM-kort. Men godt å høre at det kan flyttes til DTAC også om det skulle være behov det.
mao, du har thai mobil ( og kan bruke det
til slle påloggingstjenester) som altinn og nav
mm
hvilke mobil operatør bruker du her!?
jeg har ais!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

chelsea skrev: 10 jan 2021, 09:45 ja det funker men det er et helvete sett det opp, det er ikke bare last ned programmet du må bestille nettbank å så må du ha spes på mobilen din hvis du ikke har det for du ikke lastet ned, jeg har det på min tab samsung funker som f, den er bedre en den code brika hadde før

husk det går med thai mobil kort men husk å reg deg med thai nr i banken din hvis ikke så for du ikke noe nettbank
hvilke mobil opperatør bruker du her?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#8

riflefish skrev: 10 jan 2021, 10:17 mao, du har thai mobil ( og kan bruke det
til slle påloggingstjenester) som altinn og nav
mm
hvilke mobil operatør bruker du her!?
jeg har ais!
Mitt svar var bruk av Bank ID på norsk simkort i Thailand, om mobilen er kjøpt i det ene eller andre landet spiller ingen rolle. Har du bare thai sim, ut i fra andre sine svar her så skal det jo gå an?
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#9

riflefish skrev: 10 jan 2021, 10:18 hvilke mobil opperatør bruker du her?
bruker true husk må ha mobil nr i banken din i norge hvis ikke for du ikke nettbank
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

Nomade skrev: 10 jan 2021, 11:02 Mitt svar var bruk av Bank ID på norsk simkort i Thailand, om mobilen er kjøpt i det ene eller andre landet spiller ingen rolle. Har du bare thai sim, ut i fra andre sine svar her så skal det jo gå an?
jeg tenker på sim og mobil kjøt i thaland ,
kngen problem med kodebrikka,
men noe dritt da batteri er tomt,
tar lang tid og få brikje,
her i thailand går jo alt på mobil,
jeg vil bruke alle tjenester i norge med mobil id
så jeg slipper styret da batteri er tomt,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»