Fly til thailand

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#41

Tror noen av papirene jeg må ha med til Filippinene for giftemål har en gyldighet på 6 måneder. Så jeg må nok bare avvente.

Får håpe de som har thai-familie og er låst ute av Thailand får mulighet til å reise tilbake med spesial-tillatelse.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#42

De som er gifte vil kunne søke om å returnere slik jeg forstår det, og alle søknader vil bli vurdert induviduelt.

Se mer informasjon om det her

🌞
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#43

Flyselskapene endrer regler for refusjon og avbestillinger.
SAS sier nå minimum 7 dager før reise. Så er vel før en blir smittet og kan nå å få symptoner.
Norwegians tolkning i samme stykke.

https://www.nettavisen.no/okonomi/verre ... 83263.html
Screenshot_20200621-184837.jpg
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#44

Det legges vist til gruppen med "permanent residemt "sammen med de gifte.men tiden vil vel vise hvordan ting tolkes .

https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral
2020-06-22 10.07.06.png
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#45

Men blir vel 14 dagers tvungen karantene før gjenforening m familie.
For egen rekning-selvfølgelig.
Og det spørv vel om disse falangene slipper med offisiell pris på thb 1000 pr døgn.
Gjelder nok melke maksimalt-desverre :-)
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#46

Olav Seglem skrev: 22 jun 2020, 10:26 Men blir vel 14 dagers tvungen karantene før gjenforening m familie.
For egen rekning-selvfølgelig.
Og det spørv vel om disse falangene slipper med offisiell pris på thb 1000 pr døgn.
Gjelder nok melke maksimalt-desverre :-)
Tiltak med karantene ,tester eventuelt legeattest , blir det,muligens,. Er vel,slikt som kanskje holder tall nede også.
Hvordan regning blir for karantene vet ikke jeg,Kan jo være,det åpnes for dyrere steder og turistene heller velger sted med mere komfort.
Betaler self mere da også.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#47

Wood1958 skrev: 22 jun 2020, 11:00 Tiltak med karantene ,tester eventuelt legeattest , blir det,muligens,. Er vel,slikt som kanskje holder tall nede også.
Hvordan regning blir for karantene vet ikke jeg,Kan jo være,det åpnes for dyrere steder og turistene heller velger sted med mere komfort.
Betaler self mere da også.
Selv om man har oppholdstillatelse, så er det jo ingen garanti for at man får komme tilbake igjen, og for hvilken pris?

En annen ting er om man kan sitte i karantene med fruen når man kommer tilbake.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#48

Phay skrev: 22 jun 2020, 11:30 Selv om man har oppholdstillatelse, så er det jo ingen garanti for at man får komme tilbake igjen, og for hvilken pris?

En annen ting er om man kan sitte i karantene med fruen når man kommer tilbake.
Sikkert mye uklart, og du har vel også noen erfaringer selv med at hva som planlegges og sies i dag , nødvendigvis ikke er hva som blir i morgen.
Jeg ser det står i stykket om hvor mange som allerede har registrert seg i de forskjellige gruppene.
Vet ikke hvor en registrerer seg. Men bør kanskje finnes ut av om det blir begrenset antall for de det gjelder
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#49

hm det var ikke mange som fikk komme inn. :o
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#50

Snakket med en thai venninne som bor og jobber i Oslo. Hun vil gjerne hjem til Thailand i sommer og ringte ambassaden for informasjon. Fikk beskjed om at hun må igjennom 14 dager statlig karantene på et hotell når hun ankommer.

For at immigrasjonen skal kunne håndtere thai som ønsker seg tilbake til landet er det satt opp ventelister som er oppsamling fra alle land. Dette skal sikre at det ikke ankommer flere enn det er satt av karanteneplasser til.

Hun står nå på venteliste og vil få beskjed når det eventuelt er plass. Ambassaden antyder at det er mange på venteliste.

Når hun er ferdig med ferie i Thailand må hun jo også i karantene når hun kommer tilbake. Om hun reiser er ikke bestemt da hun vil se hvor mye tid som eventuelt forsvinner av ferien. Som lærer har hun litt mer tid på seg enn mange andre.

De finnes vel også et lite håp om at tiltak vil lettes/endres for henne som er thai. Vi får se. Jeg blir nok oppdatert underveis.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»