Fly til thailand

Svar
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#61

Olav Seglem skrev: 03 okt 2020, 07:47 Var i kontakt med thailands ambassade i oslo i går ettermiddag angående framdriften på min returplan.
Sendte aktuelle dokumenter til dem 25 september så sendte en purremail og fikk både skriftlig og muntlig tilbakemelding.
Da jeg er falang trenger jeg ikke reise med repatrieringsfly men kan reise med følgende :
Emirates, Eva, Singapore, Etihad, Qatar og Thai. (Men da jeg forsøkte sjekke thai på nettsiden fikk jeg bare opp flighter fra 12/20)
Prisen på flighter som ikke tok "et halvt år" lå på ca 8..000 tur/retur fra oslo.

UTFORDRINGEN blir nok at passet mitt samt "flytillatelsen" må hentes på thailands osloambassade ETTER jeg har fått positivt svar på covid testen samt og "fit to fly" erklæringen fra legen. Begge må være på engelsk men fant en slik erklæring ved enkelt søk på nettet.
Så det betyr at jeg fysisk må innom anbassaden, dagen før eller samme dag jeg drar, altå et relativt stramt tidsskjema.
Men, positivt stress skal jo bare være stimulerende :-) :-) Mestringsfølelse :-)
Hm, det var positive nyheter, jeg trodde at det kun var mulig å fly til Thailand på repatrierings fly.
Olav Seglem
Innlegg: 669
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#62

Det trodde jeg også.
Nevnte også det for ambassaden som sa at kunne bare bestille selv på selskapenes nettsider og sende amb kopi av billetten sammen med asq hotellbookingen.
Like greitt at syntes umulig bestille på Thai Airways, all den tid deres skjebne mildt sagt synes noe kaotisk :-)
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#63

Thailand ambassaden har noe info om alternative fly:

https://thaiembassy.no/long-stay-visa-type-o-a-or-o-x/


Mvh
🐵
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#64

Da har Norge kjøpt/bestillt hurtigtester, de skal gi svar på 15 minutter. Da er forhåpenligvis problemet med å ta en corana test innen 72 timer før flyavgang løst i løpet av en måneds tid.

https://www.nrk.no/norge/hoie_-har-sikr ... 1.15188713

Håper disse blir godkjent av Thai myndigheter og flyselskap. Noen av disse hurtigtestene har vel en feilmargin på 30%, så man kan/bør muligens ta flere tester uansett før man flyr, så man er sikker på at man er covid negativ.

Mvh
Apekatt1
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#65

Det er litt fremgang for de av oss som håper på å rømme mor Norge før vinteren, flere flymuligheter og flere karantene hotell.

https://thaiembassy.no/for-non-thai-cit ... situation/

11 flyselskaper man kan kjøpe billett fra i løpet av oktober og 87 hoteller. Jeg tror det er mulighet å sitte i risåkeren på julaften :D


Mvh
Apekatt1
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#66

Skjønner du følger med litt.. jeg har mulighet å reise ned etter 20 januar.
Hva tror du om situasjonen i mnd skifte jan/feb.?
Jeg er ikke så gira på 15-16 dg karantene.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#67

CAT skrev: 10 okt 2020, 14:33 Skjønner du følger med litt.. jeg har mulighet å reise ned etter 20 januar.
Hva tror du om situasjonen i mnd skifte jan/feb.?
Jeg er ikke så gira på 15-16 dg karantene.
Husk på å ha fleksibilitet for endrede planer, disse kineserne har fått sine planer endret. og mulighetene til penger tilbake ser mørke ut :)
Også muligheter til de begynner å endre om en får reise I takt med smittesituasjonene underveis. som vi gjør med røde soner fra uke til uke.
De snakker om mulighet tl å vurdere byer . blir kanskje som vi ser på regioner.

https://www.bangkokpost.com/learning/ea ... _comment=1
There's no need for refunds because their trips are not cancelled, they are only delayed, he said

https://www.bangkokpost.com/business/19 ... -reopening
because that group includes tourists from Denmark, which reported an increasing number of infections lately, the ministry has to coordinate with the Foreign Ministry again on how to decide on the issue.

To settle similar dilemmas in the future, the Tourism Ministry may propose that the Foreign Ministry consider eligible tourists based on city, instead of using a country-based list, as some countries have a wider area where some cities have remained clear of the virus for over 100 days.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#68

Wood1958 skrev: 10 okt 2020, 15:25 Husk på å ha fleksibilitet for endrede planer, disse kineserne har fått sine planer endret. og mulighetene til penger tilbake ser mørke ut :)
Også muligheter til de begynner å endre om en får reise I takt med smittesituasjonene underveis. som vi gjør med røde soner fra uke til uke.
De snakker om mulighet tl å vurdere byer . blir kanskje som vi ser på regioner.

https://www.bangkokpost.com/learning/ea ... _comment=1



https://www.bangkokpost.com/business/19 ... -reopening
Fortsatt lenge til slutten av januar. Så mye vil nok skje, tror jeg, vente på vaksine blir hvertfall lenge til, og thaiene må åpne opp grense mer, ellers blir det krise.
Men gidder sef ikke reise hvis det fortsatt holder på med det tullet de driver med nå.
Disse kineserene som skulle kommet nå, er vel bare oppspinn, tror ikke det var reelt.
Lucifer is back :evil: :twisted:
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#69

Jeg tror at i Jan/feb så kan man reise til Thailand igjen. Helse personell vil ha fått en vaksine fra Kina eller Russland, turist næringen er enda mer på knærne. Thailand trenger inntekten. Men karantene i den eller annen form blir det.

Thailand må velge mellom pest eller kolera, åpne grenser og godta noe smitte eller mer selvmord, drap, sult og nød.

Men jeg bare synser, heldigvis slipper jeg å ta avgjørelsen. Jeg bare registrerer at Thailand ambassaden i Oslo åpner litt etter litt.

Mvh
🐵
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#70

apekatt1 skrev: 10 okt 2020, 17:41 Jeg tror at i Jan/feb så kan man reise til Thailand igjen. Helse personell vil ha fått en vaksine fra Kina eller Russland, turist næringen er enda mer på knærne. Thailand trenger inntekten. Men karantene i den eller annen form blir det.

Thailand må velge mellom pest eller kolera, åpne grenser og godta noe smitte eller mer selvmord, drap, sult og nød.

Men jeg bare synser, heldigvis slipper jeg å ta avgjørelsen. Jeg bare registrerer at Thailand ambassaden i Oslo åpner litt etter litt.

Mvh
🐵
en må væra klar over at over jul er nok
mye av turistindustrien råtna på rot,
1000 vis av hoteller og resturanger er konkurs
og borte!
i dag oktober er jeg mye mere skeptisk enn
jeg var i mai,!
thailand må nok belage seg på dette og det må
folk i utlandet være klar over,
jeg kan bare si at det er merklig og være vitne
til at turismen er borte,
på søndag var jeg på mega bangna
har aldri sett så mange biler det var kø en km
oppi bangna trad kom oss in og fikk levert bilen til vask butikka går så det gviner alikavel,
helt merkli alt,
et foto fra flyplassen for noen dager siden
en fb venn la ut
Vedlegg
EED5F480-ABFD-4758-A3FB-37B9A5CCE0FC.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»