Fly til thailand

Svar
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#71

apekatt1 skrev: 10 okt 2020, 17:41
Men jeg bare synser,
Det er et veldig fornuftig forbehold å ta. Flere som skulle gjort det hos oss. :)

Thailand 2021 tror jeg dessverre det bare er å glemme. Satser på juli 2022.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#72

CAT skrev: 10 okt 2020, 14:33 Skjønner du følger med litt.. jeg har mulighet å reise ned etter 20 januar.
Hva tror du om situasjonen i mnd skifte jan/feb.?
Jeg er ikke så gira på 15-16 dg karantene.
Sjekk om reiseforsikringen gjelder må jo være bud nr. 1. Før du i det hele tatt tenker på å bestille tur.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#73

Man kan jo lure på hvor lenge Thailand kan holde stengt. Dem snakker jo om litt gradvis åpning av noen turist spott. Jeg tror nok det er bare et tids spørsmål før Thailand må åpne opp. Pæng kassa deres er ikke utømmelig. :D
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#74

wiking skrev: 11 okt 2020, 00:08 Man kan jo lure på hvor lenge Thailand kan holde stengt. Dem snakker jo om litt gradvis åpning av noen turist spott. Jeg tror nok det er bare et tids spørsmål før Thailand må åpne opp. Pæng kassa deres er ikke utømmelig. :D
Det er som du sier..det går ikke lenger.

Den er utømmelig, men da forringes fiatvaluten og økonomiske følgeskader som oppstår på ett senere tidspunkt. Det er akkurat det som skjer i disse dager over hele verden. Alle valutater mister sin verdi raskere enn normalt i disse dager. Noen raskere enn andre.

Hvis Thailand bruker penger de ikke har betyr det at baths forringelse går raskere enn nok. Får vi håpe.

Så med alle de stimilus thaimyndighetene gjør og skal om dagen..så kan vi håpe på bedre kurs for nok...

Turistene kommer ikke tilbake..Thailand klarte ikke å utnytte de turistene som var i thailand før covid19 til å gjøre landet bedre og penere for å kvalitetsturisme..

..hvordan kan færre turister gjøre noen forskjell? Det kommer til å forfalle over hele linja...en bygning skal ikke stå tomt lenge før det forfaller og det går raskt..

game over
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#75

Tilbake til flypriser :-)
Driver i øyeblikket på å jobbe med å komme oss tilbake til smilets land.
For min kones del har hun mulighet til å komme med et repatrieringsfly og få gratis karantene.
Men har forstått at repatrieringsfly Oslo Bangkok koster ca nok 11.500,- --en vei.
Så må hun kjøpe returbillett når drar tilbake til Norge i mai neste år, noe som vel også koster ca nok 4.500,- til 5.000

Ser Quatar har TUR/RETUR for ca kr. 4.500,- , ca 15 timer inkl mellomlanding.
Så når repatrieringsflyet koster 11.500 så er det noen som gjør "overskudd" :-)
Dersom hun likevel blir med meg og kutter repatrieringen, bor på ordinært karantenehotell til ca thb 35.000, går det omtrent ut på " ett fett" :-)
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#76

En repatrieringsflight koster ikke 11.500 kr, tror du bør investigere litt mer ;)
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#77

Ser ut til at det var en god grunn til at Kineserne ikke dukket opp i Phuket....

https://forum.thaivisa.com/topic/118702 ... t-15905785
Further revelations have emerged about the much delayed arrival of the first group of Chinese tourists.
Some 120 Chinese were supposed to have been arriving in Phuket last Thursday until an eleventh hour reason - the Vegetarian Festival - was given for the delay by the head of Thailand's security council.
The charter flight was virtually taxiing on the runway, it was claimed.
But now it has been revealed that the TAT had only supplied a list of names of those interested in coming to Thailand as part of the Special Tourist Visa (STV). Foreign ministry spokesman Natthaphanu Noppakhun told the Thai media that NOT ONE Chinese person in Guangzhou had actually applied for an STV at the consulate there.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#78

anmeno skrev: 12 okt 2020, 10:30 Ser ut til at det var en god grunn til at Kineserne ikke dukket opp i Phuket....

https://forum.thaivisa.com/topic/118702 ... t-15905785
Var det ikke disse SVT turistene de mente skulle legge igjen 800000 THB i snitt også🤔🤔🤔😆🤣
Synd å si det med. Thailand kommer til å slite med enorm arbeidsledighet og konkurser utover vinteren.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#79

Hele kineserhistorien er en smule pinlig for å si det mildt :-)
Men,er nå så godt som klar for retur til Thailand om 1.5 uke og reknestykket blir som følger:

Flybillet Qatar Airlines Oslo Doha Bangkok tur/retur 22.10 med ca 17 timers totaltid, kr 5.305,-
Karanteneopphold Royal Rattanakosin Hotel thb 32.500 (rabatt for 2 stk) omreknet kr. 9.701,-
Covid (samt endel annet) forsikring 90 dager Luma thb 8.000 kr. 2.388,-
Totalsum kr.17.394,-

I tillegg kommer jo kr. 700 for 3 månedersvisumet samt vi må komme oss til Oslo (ambassaden) og videre til gardermoen.
Min kone kuttet ut vente på repatrieringsflyet fordi vi kom avgårde nå, samt prismessig var det liten forskjell (rep.fly ca 11.500 en vei og må jo engang tilbake til Norge)

Største utfordringen nå blir covid og fit to fly testen.
Covidtesten må være max 72 timer før flyavgang, dvs må gjøres senere enn mandag 19 kl 15.50
Problemet er at teststasjonen stenges senest kl 15.00
Det betyr at må vente med testen til tirsdagen.
Svaret kommer så onsdag før kl 13.00
Så må min lege undertegne "fit to fly" hvor det og står noe om covid, noe som betyr at må avtale hos han tidligst rundt onsdag middag.
Deretter må maile disse to dokumentene til thailands ambassade... det vil si anslagsvis onsdag ved 13 tiden tidligst.

problemet er at ambassaden ønsker disse 2 dokumentene helst 2 dager før flyavgang, og det synes vanskelig, uansett hvor i landet man bor.

Men til slutt må vi reise VIA thailands ambassade i oslo og få med oss "ombordstigningstillatelse", noe som må hentes der torsdag formiddag.
Stram tidsplan, for å si det forsiktig :-)

Hara sendt til ambassaden nå og spurt om bekreftelse på at tidsplanen er ok, ikke fått noe svar ennå :-)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#80

Olav, dette høres jo ut som en spasertur i parken! Det er godt de har gjort det enkelt for oss. God tur! :D
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»