Fly til thailand

CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#91

Hvilket flyselskap bør jeg velge hvis jeg reiser nedover. Søker jeg på Finn så er det Qatar og emirates som kommer best ut på pris. Er de til å stole på? Aldri reist med de?
Og er det noen som har en liste på forsikringsselskaper som dekker covid?
Evt anbefalinger på et seriøst selskap.
Lucifer is back :evil: :twisted:
torbus

#92

CAT skrev: 09 nov 2020, 14:50 Hvilket flyselskap bør jeg velge hvis jeg reiser nedover. Søker jeg på Finn så er det Qatar og emirates som kommer best ut på pris. Er de til å stole på? Aldri reist med de?
Jeg har flydd mye med både Qatar og Emirates. De er begge blant mine 3 foretrukne flyselskaper til SE-Asia. Gode seter med god beinplass, godt underholdningssystem, god mat og rikelig med servering av det du måtte ønske av alkohol.

Jeg vet naturligvis lite om hvordan det er å fly med dem under en pandemi, men det er ikke uten grunn at både Qatar og Emirates ofte er i helt i toppen når de beste flyselskapene (også på økonomi) kåres.

Begge har såvidt jeg vet droppet økonomi+ fordi de hevder at med så god økonomi som de tilbyr, er det ikke nødvendig med noe pluss. Det er min erfaring også.

(Mitt eneste problem med dem er at man midtveis må bytte fly. Ikke noe problem til Asia, men litt kjipt hjem igjen, da byttet ofte skjer midt på natta. Det er også (oftest) langt mellom flyene i Doha og i Dubai. På sistnevnte kjører bussen gjerne ut på det som ser ut som en motorvei mellom terminalene, så det er svære flyplasser, noe som i hvert fall for meg er litt stressende).
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#93

Tror i grunnen det i øyeblikket ikke er fritt fram å velge flyselskap.
Du -vil ha behov for COE (Certificate of entry) fra Thailands ambassade i Oslo.
De har en liste over de flyselskapene som du kan velge blant, så vidt jeg husker 6-7 stk og Quatar og Emirates var blandt dem.
Vi brukte også qatar nå 23 oktober og var godt fornøyd.
Men sjekk med ambassaden på covid19@thaiembassy,no
Der får du hele oppskriften :-)
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#94

Olav Seglem skrev: 09 nov 2020, 16:27 Tror i grunnen det i øyeblikket ikke er fritt fram å velge flyselskap.
Du -vil ha behov for COE (Certificate of entry) fra Thailands ambassade i Oslo.
De har en liste over de flyselskapene som du kan velge blant, så vidt jeg husker 6-7 stk og Quatar og Emirates var blandt dem.
Vi brukte også qatar nå 23 oktober og var godt fornøyd.
Men sjekk med ambassaden på covid19@thaiembassy,no
Der får du hele oppskriften :-)
Da blir det nok Qatar airline på meg. COE er noe jeg søker om før jeg booker fly ?
Lucifer is back :evil: :twisted:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#95

Har du ikke d, så slipper du ikke ombord på flýet.
Enkelt og greitt.
Men få FØRST retningslinjene fra yhaiambassaden..
De svarer bare på mail covid19@thaiembassy.no
(Jeg skulle gjerne ønske jeg tok feil :-) )
20201021_175336.jpg
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#96

Tilfeldig jeg kopierte min kones, mitt står jo norwegian resident :-).
Det første du må gjøre er sjekke om ddu er "godkjenr/elegible" hos ambassaden.
Da vil du nok få tilsent svar, samt "oppskriften", d gjorde hvertfall jeg :-)
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#97

Da er flybilletter bestilt. Blir ikke før i Mars/ april. Så får jeg følge med på utviklingen utover vinteren. Frister ikke med 14 dg på isolat. 10 dg kan jeg leve med, hvis ikke så får jeg booke om billettene til en seinere anledning. Får være positiv. Værste nå er vel at Thailand får en full oppblomstring av covid, og velger å stenge med landet helt.
Lucifer is back :evil: :twisted:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#98

CAT skrev: 01 des 2020, 16:54 Da er flybilletter bestilt. Blir ikke før i Mars/ april. Så får jeg følge med på utviklingen utover vinteren. Frister ikke med 14 dg på isolat. 10 dg kan jeg leve med, hvis ikke så får jeg booke om billettene til en seinere anledning. Får være positiv. Værste nå er vel at Thailand får en full oppblomstring av covid, og velger å stenge med landet helt.
Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor du bestiller billetter så langt frem i tid.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#99

anmeno skrev: 02 des 2020, 03:51 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor du bestiller billetter så langt frem i tid.
du må forstå det at han må ha store gleder fram til nedturen kommer :mrgreen:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#100

anmeno skrev: 02 des 2020, 03:51 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor du bestiller billetter så langt frem i tid.
Tja, godt spørsmål. Var vel noe å se frem til. Og så reg jeg at prisene var på vei opp.
Tok Qatar ned. 4500kr og thai air hjem(direkte). De skal vist nok begynne å fly Oslo fra 28 mars. Jeg skal hjem i midten av april. Blir det ikke sånn så koster det ikke allverden å booke de om til en seinere anledning. Kunne valgt billigere alternativer. Ser de får t/r for 4000-5000 kr men lang mellomlandinger, ukurante flyselskaper.
Har råd til direkte😂😂

Men flere flyselskaper stater å fly bkk, så billettene vil muligens ikke bli dyrere.
Vedlegg
71579908-8057-40B3-9903-9E8FEABB6399.jpeg
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»