Fly til thailand

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#31

Så også på DN at Norwegian ikke har bestemt seg om de skal begynne med langdistanse i år, så det er bare å avvente hva som skjer. Tror ikke jeg kommer meg hjem på denne siden av året, så nå er det bare å sette igang papirmølle med det jeg trenger for å gifte seg, for å gjøre det litt enklere når reglene blir litt mer satt i forhold til hvem som får komme og dra igjen.
🌞
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#32

RobertX skrev: 20 jun 2020, 12:14 @CAT

Er nå mer eller mindre offisielt at det ikke blir internasjonale flyginger til/fra Thailand før tidligst September.

https://www.thairath.co.th/news/business/1870607
https://forum.thaivisa.com/topic/116927 ... /#comments
burde ikke like det innlegget dit, men må innse at det ikke blir tur i år.
Lucifer is back :evil: :twisted:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#33

CAT skrev: 20 jun 2020, 17:10 burde ikke like det innlegget dit, men må innse at det ikke blir tur i år.
Hehe! Tror ikke det er så mange som liker dette uansett nei. Men slik er det bare blitt. Jeg synes det er dritkjipt selv. Men får bare være tålmodig. Jeg har det finfint her, og kunne aldri tenkt meg å stikke til Norge nå og bli sittende der. Mye friere her og deilig vær :D Unner dere selvsagt knall-vær i Norge også. Der må dere bare nyte det mens dere har det. Her er det jo slik omtrent året rundt :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#34

Phay skrev: 20 jun 2020, 12:28 Så også på DN at Norwegian ikke har bestemt seg om de skal begynne med langdistanse i år, så det er bare å avvente hva som skjer. Tror ikke jeg kommer meg hjem på denne siden av året, så nå er det bare å sette igang papirmølle med det jeg trenger for å gifte seg, for å gjøre det litt enklere når reglene blir litt mer satt i forhold til hvem som får komme og dra igjen.
Det som er dritt er jo at posten fra Norge også går treigt. Er ikke noe luftpost så vidt jeg vet så alt kommer via båt. Jeg skulle selv hatt papirer for giftemål fra Norge, men må bare avvente. Kan jo uansett ikke reise til Filippinene med det første.

Regner med jeg blir invitert til bryllupsfesten :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#35

RobertX skrev: 21 jun 2020, 02:49 Det som er dritt er jo at posten fra Norge også går treigt. Er ikke noe luftpost så vidt jeg vet så alt kommer via båt. Jeg skulle selv hatt papirer for giftemål fra Norge, men må bare avvente. Kan jo uansett ikke reise til Filippinene med det første.

Regner med jeg blir invitert til bryllupsfesten :lol:
Leser at de som sender med DHL så tar det fra 3 til 7 dager etter hvor en oppholder seg i landet.Det er jo forholdsvis dyrt med DHL , men sende slike papirer ville jeg brukt de uansett.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#36

sikry skrev: 21 jun 2020, 06:16 Leser at de som sender med DHL så tar det fra 3 til 7 dager etter hvor en oppholder seg i landet.Det er jo forholdsvis dyrt med DHL , men sende slike papirer ville jeg brukt de uansett.
Men DHL fra Norge? Jeg vet endel bruker DHL fra Thailand til Norge, men vi må sende papirer andre veien. Jeg brukte en gang postens ekspress-tjeneste til 1200 kr. Papirene var i Chiang Rai på 2 dager.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#37

RobertX skrev: 21 jun 2020, 08:20 Men DHL fra Norge? Jeg vet endel bruker DHL fra Thailand til Norge, men vi må sende papirer andre veien. Jeg brukte en gang postens ekspress-tjeneste til 1200 kr. Papirene var i Chiang Rai på 2 dager.
Har stort sett brukt DHL når jeg har sendt papirer fra Norge til Thailand.
Og Posten når det er pakker.

https://www.dhl.no/exp-no/express/sende.html
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#38

RobertX skrev: 21 jun 2020, 08:20 Men DHL fra Norge? Jeg vet endel bruker DHL fra Thailand til Norge, men vi må sende papirer andre veien. Jeg brukte en gang postens ekspress-tjeneste til 1200 kr. Papirene var i Chiang Rai på 2 dager.
Har brukt DHL fra Norge et par ganger og uten problem.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#39

sikry skrev: 21 jun 2020, 09:18 Har brukt DHL fra Norge et par ganger og uten problem.
Var ikke klar over det :-D fint alternativ. Da må jeg sjekke ut det. Gamlemor som må sende papirer. Men ikke noe vits å gjøre noe enda. Noen av papirene foreldes jo etter noen måneder. Og vi vet ikke hvor lang tid dette tar før vi er tilbake til noe som ligner normal flytrafikk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#40

RobertX skrev: 21 jun 2020, 10:24 Var ikke klar over det :-D fint alternativ. Da må jeg sjekke ut det. Gamlemor som må sende papirer. Men ikke noe vits å gjøre noe enda. Noen av papirene foreldes jo etter noen måneder. Og vi vet ikke hvor lang tid dette tar før vi er tilbake til noe som ligner normal flytrafikk.
Selvfølgelig ennå uvisst når prosessen med visa og reiser kan startes.
Ser du nevner foreldelse, var litt stress med tidsfrister.
Spesielt om noe skulle søkes om i TH samtidig men en var avhengig av papirer fra Norge.
Derfor flott at det nå er endret med tidsfrister til schengenvisa.
Når fly osv starter opp igjen kan reiser planlegges med lengre tidsperspektiv.
Visa kan nå planlegges 6 mnd før reise.
https://www.schengenvisainfo.com/news/n ... day-feb-2/
20200621_103750.png
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»