Det Norske Passet og gyldigheten for reise til thailand

Svar
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#1

Hei
Jeg har et kort spørsmål. Jeg har et pass som vil gå ut i løpet av året. Hvis man reiser til Thailand må han ha et pass som har en vis gyldighet/varighet, Som sagt så går mitt passet ut i løpet av året - men vil være gyldig hvis jeg reiser til thailand og også være gyldig når jeg kommer hjem. Mener jeg leste noe om at når man reiser til thailand må man minst ha et pass som er gyldig i 6mnd etter man reiser fra thailand ?? Takker for all hjelp
PS: passet mitt går vel ut september 2019. :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Hvor lenge må egentlig passet ditt være gyldig for at du kan bruke det ved innreise til landet du skal besøke? Vi har samlet en oversikt over 58 populære land vi gjerne reiser til.

Husk å sjekke ditt reisemål for eventuelle oppdateringer som kan skje på kort varsel.

Og vær klar over at dersom du mellomlander på vei til reisemålet, så må passet ditt være gyldig i det landet du mellomlander i. Sjekk derfor om det er andre regler her enn ved bestemmelsesstedet.



Thailand – Passet bør være gyldig i minst seks måneder ved innreise.


https://www.dagbladet.no/tema/dette-ma- ... r/67048678
🌞
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Jeg takker for svaret. Dette var ikke bra. Jeg har jo gyldig pass til sept. 2019. Jeg hadde ikke tenkt på dette. For å få pass tar 10 dager -men så må man ha time. Og det var vel ikke noe ledig time her før 1 juni. - så dette blir skjæring hvis man ikke får et innsmett. :D
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»